[ALL] [100 / A6 / S6] Serwo z Audi A8 D2
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
[ALL] [100 / A6 / S6] Serwo z Audi A8 D2
Czołem Forumowicze.
Przerabiał ktoś z Was temat montażu serwa pochodzącego z Audi A8 D2 ?.
Czy jest P&P, jakich przeróbek wymaga, ogólnie każde info mile widziane.
Przerabiał ktoś z Was temat montażu serwa pochodzącego z Audi A8 D2 ?.
Czy jest P&P, jakich przeróbek wymaga, ogólnie każde info mile widziane.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
dzisiaj byłem porównać serwa i z A8/D2, Passata, A4/B5/B6 nie podejdzie, serwa są przykręcane od strony silnika, śruby idą przez całe serwo, dodatkowo są po ukosie, nie tak jak w C4, że dwie w pionie, dwie w poziomie, jedyne serwo które jeszcze zostaje to serwo z A3, też ma 10 cali, przykręca od środka na 4 sruby tak jak to z C4, na razie nie wiem czy rozstaw będzie pasował ale to na dniach, później pozostaje kwestia połączenia z pedałami ale mam na to pomysł
Ostatnio zmieniony 2013-08-10, 16:05 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Dzisiaj porówałem serwa z C4 i A3 i rozstaw śrub mocujących jest taki sam, serwo pasuje więc pewnie to z touarego będzie podobne, co prawda trzeba coś pomyśleć z trzpieniem bo w C4 mamy widełki regulowane na gwincie a tutaj kula, poniżej fotka serwo C4 vs A3, to z A3ki wydaje się małe ale jest dużo grubsze a średnicą to samo co A8/D2, pompa z C4 do serwa z A3 nie pasuje
Przejrzałem serwa w innych autach i chyba dobra opcja jest z Grand Vitary, też jest grube, mocowane na 4 śruby i trzpień jest gwintowany
Będę się dale rozglądał za jakmś serwem z dobrego auta
Dzisiaj wymieniałem ścierwo u siebie w C4, udało mi się odkręcić wszystkie śruby po wcześniejszym wyjęciu pedału sprzęgła, zobaczymy czy się uda wkręcić wszystkie, na razie załapane na dwie nakrętki.
Przejrzałem serwa w innych autach i chyba dobra opcja jest z Grand Vitary, też jest grube, mocowane na 4 śruby i trzpień jest gwintowany
Będę się dale rozglądał za jakmś serwem z dobrego auta
Dzisiaj wymieniałem ścierwo u siebie w C4, udało mi się odkręcić wszystkie śruby po wcześniejszym wyjęciu pedału sprzęgła, zobaczymy czy się uda wkręcić wszystkie, na razie załapane na dwie nakrętki.
Ostatnio zmieniony 2013-08-14, 21:48 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
jak leżały oba serwa na stole to z C4 wciskałem jedną ręką a przy tym z A3 musiałem się konkretnie zaprzeć i słychać w nim pożądne sprężanie
co do przeróbki kulki na widełki będę próbował z gwintowaniem i wkręcaniem bo spawania w tym miejscu jakoś się boję, jedyna wada serwa z A3 jest taka, że nie ma żadnej mocniejszej pompy pod to serwo (chociaż S3 ma fabrycznie 312 i też taką pompe), buszowałem w ETCE i sprawdziłem, że uszczelka między serwo a ścianę jest taka sama w A3 i Touaregu, skoro z A3 ma ten rozstaw co C4 to wiadomo co to oznacza jeśli to z Touarega ma średnicę podobną do C4 to jest dobra opcja
z ciekawości jeszcze to takie same serwo i pompę jak Touareg ma VW T5 a na allegro z T5tki ceny połowę niższe można kupić za mnie niż 100 zeta
co do przeróbki kulki na widełki będę próbował z gwintowaniem i wkręcaniem bo spawania w tym miejscu jakoś się boję, jedyna wada serwa z A3 jest taka, że nie ma żadnej mocniejszej pompy pod to serwo (chociaż S3 ma fabrycznie 312 i też taką pompe), buszowałem w ETCE i sprawdziłem, że uszczelka między serwo a ścianę jest taka sama w A3 i Touaregu, skoro z A3 ma ten rozstaw co C4 to wiadomo co to oznacza jeśli to z Touarega ma średnicę podobną do C4 to jest dobra opcja
z ciekawości jeszcze to takie same serwo i pompę jak Touareg ma VW T5 a na allegro z T5tki ceny połowę niższe można kupić za mnie niż 100 zeta
Ostatnio zmieniony 2013-08-16, 14:46 przez hubos21, łącznie zmieniany 6 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Chyba znalazłem w końcu serwo, które podjedzie nam do C4 p&p a mianowicie serwo z Craftera/Sprintera/LTka, jest przykręcane na 4 śruby od środka, ma długi trzpień z widełkami i dodatkowo pompę z tłoczkiem 26,99mm czyli taki jak Touareg więc takie serwo będę zakładał i tak mnie korci, że chyba zrobię to w przyszłym miesiącu, serwo ma mniejszą średnicę niż to z C4 więc przewody z prawej strony nie powinny kolidować, za to jest grube dwukomorowe
Ostatnio zmieniony 2013-08-25, 19:45 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Więc Panie i Panowie zgromadzeni, w sobotę będę śmigał na serwie i pompie od A8/D2, wcześniej pisałem, że serwa z A8 się nie da przykręcić bo jest przykręcane na dwie śruby od komory silnika po ukosie ale okazuje się, że rozstaw śrub po ukosie w C4 jest taki sam, rozebrałem stare serwo z C4 i zrobiłem pomiar rozstawu
Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić jest wykręcenie widełek z obu serw i przykrecić tych od C4 do serwa od A8, prosta sprawa
Tutaj przed zmianą
tutaj po
Dalej musimy odwrócić pompę o 180 stopni, żeby wejście od rurki podciśnienia było do góry bo u mnie nie starczy jak będzie na dole, serwo przy tym musi być tak ustawione, żeby śruby, którymi będziemy przykręcać były ustawione na górną prawną i dolną lewą odwrotnie będzie ciężko przykręcić to lewą górną. Dodatkowo musi być tak ustawiona gdyż zbiorniczek w A8/D2 ma wyjście z boku a jak obrócimy w ten sposób to mamy wyjścia do zbiorniczka od góry i zakładamy nasz zbiorniczek od C4ki , dalej będzie trzeba dogiąć albo dorobić przewody od pompy do pompy ABSu, dodatkowo jak ktoś ma 100/C4 to trzeba mieć redukcję z gwintu M12x1 na M10x1 lub zakuć przewody na odpowiednich końcówkach, jak zamontuje dam znać w weekend. Serwo z A8 ma duże komore 9cali a małą 8cali czyli tak jak nowsze A5/A6 i pompę z tłoczkiem 25,4mm a nie 23,8 jak w C4.
Po wszystkim zestaw prezentuje się tak, na fotkach jest jeszcze nie obrócona pompa i wylot podciśnienia jest na dole
Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić jest wykręcenie widełek z obu serw i przykrecić tych od C4 do serwa od A8, prosta sprawa
Tutaj przed zmianą
tutaj po
Dalej musimy odwrócić pompę o 180 stopni, żeby wejście od rurki podciśnienia było do góry bo u mnie nie starczy jak będzie na dole, serwo przy tym musi być tak ustawione, żeby śruby, którymi będziemy przykręcać były ustawione na górną prawną i dolną lewą odwrotnie będzie ciężko przykręcić to lewą górną. Dodatkowo musi być tak ustawiona gdyż zbiorniczek w A8/D2 ma wyjście z boku a jak obrócimy w ten sposób to mamy wyjścia do zbiorniczka od góry i zakładamy nasz zbiorniczek od C4ki , dalej będzie trzeba dogiąć albo dorobić przewody od pompy do pompy ABSu, dodatkowo jak ktoś ma 100/C4 to trzeba mieć redukcję z gwintu M12x1 na M10x1 lub zakuć przewody na odpowiednich końcówkach, jak zamontuje dam znać w weekend. Serwo z A8 ma duże komore 9cali a małą 8cali czyli tak jak nowsze A5/A6 i pompę z tłoczkiem 25,4mm a nie 23,8 jak w C4.
Po wszystkim zestaw prezentuje się tak, na fotkach jest jeszcze nie obrócona pompa i wylot podciśnienia jest na dole
Ostatnio zmieniony 2013-08-26, 19:26 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
w czwartek o 16:00 zaczynam rezać, chyba jednak dam pompe hamulcową z A4/B6 jak podejdzie żeby mieć wyjście przewodów z boku, będzie łatwiej odpowietrzać, na szczęście pompa w A4/B6 też jest na tłoczku 25,4mm, jeszcze muszę wprowadzić małą modyfikacje, trzepień idący do pedałów w C4 mierząć od płaszczyzny serwa do końca widełek miał 22,5cm, po wkręceniu go do serwa od D2 mamy ok 20cm ale mało gwintu wkręconego, dlatego uciąłem kawałek trzepienia z gwintem od serwa z C4 (miałem akurat jedno padnięte) i zrobię przedłużkę a jednocześnie będzie wkręcone kilka cm więcej gwintu, łacznik też wykorzystam z A4/B6 ori od serwa a trzepień jak poniżej
Ostatnio zmieniony 2013-08-26, 21:32 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Dzisiaj poczyniłem ostatnie szlify. Trzba przypiłować trochę narożnik mocowania pompy bo koliduje ze zbiorniczkiem, tutaj już zamontowany
Dalej musimy deliaktnie zeszlifować te wystające minimalnie tulejki, jakieś 1,5-2mm żeby mieć płaską powierzchnię
Tutaj już wszystko na gotowa z nowym łącznikiem, z dwóch stron kontry z nakrętek i ori widełki z C4 też skontrowane z resztą, teraz mam ustawioną długość 22,5cm tak jak miałem przy serwie z C4
Pisałem wcześniej żeby obrócić pompe o 180stopnii ale jednak nie robimy tego bo wyjście od podciśnienia będzie prosto w zbiorniczek więc zostawiam na dole
Dalej musimy deliaktnie zeszlifować te wystające minimalnie tulejki, jakieś 1,5-2mm żeby mieć płaską powierzchnię
Tutaj już wszystko na gotowa z nowym łącznikiem, z dwóch stron kontry z nakrętek i ori widełki z C4 też skontrowane z resztą, teraz mam ustawioną długość 22,5cm tak jak miałem przy serwie z C4
Pisałem wcześniej żeby obrócić pompe o 180stopnii ale jednak nie robimy tego bo wyjście od podciśnienia będzie prosto w zbiorniczek więc zostawiam na dole
Ostatnio zmieniony 2013-08-27, 22:05 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że hamulec z serwem zamiast wzmacniacza hydraulicznego pracuje inaczej. Z obserwacji, na serwie trzeba DELIKATNIE naciskać pedał hamulca z początku natomiast na wzmacniaczu siła hamowania była bardziej równomierna.
hubos21, kurde jesteś gość
J.A.G, rozważasz zmianę serwa na A8'kowe ?.
hubos21, kurde jesteś gość
J.A.G, rozważasz zmianę serwa na A8'kowe ?.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
zacząłem kombinacje ze serwem bo jeżdżę często A4/B5 i czasem B6 i tam delikatne dotknięcie hamulca zatrzymuj auto bardzo skutecznie, w C4 pedał nie łapie tak wysoko, mam u siebie przednie i tylne hamulce z A4/B6 a i tak nie ma takiego hebla dobrego, kolega ma A8 2.5 TDi i tam też ładnie pedał łapie wysoko, co prawda tam są większe tarcze i dwa tłoczki, jak zamontuję wszystko to porobię zdjęcia i będzie można zmierzyć czy wejdzie serwo z dwoma komorami po 9cali bo wiadomo to serwo mimo, że sprawne pierwszej młodości nie jest
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT