Polski Klub Audi C4
Forum miłośników Audi generacji C4 (100/A6)

Inne - [ ALL] Instalacja elektryczna przyczepy samochodowej

gjom - |24 Lut 2013|, o 12:03
Temat postu: [ ALL] Instalacja elektryczna przyczepy samochodowej
Rok temu założyłem hak do auta. Instalacja poprowadzona prawidłowo. Problem pojawia się gdy po podpięciu pod przyczepę i naciśnięciu pedału hamulca zaświeca się błąd świateł STOP:


Druga sprawa to kontrolka od kierunkowskazów przyczepy:


I tutaj pytanko: czy potrzebny jest jakiś moduł/sterownik żeby nie wywalało błędu STOPu na AC? Kontrolkę w liczniku mogę podłączyć pod "+" a od kierunkowskazów poprowadzić masę jako sygnał na kontrolkę lecz może jest jakaś bardziej "fabryczna" metoda. Jest jakiś przekaźnik co steruję jednym i drugim? Spotkał się ktoś?

GTR34 - |24 Lut 2013|, o 14:15

gjom, Bo musiałeś STOP jednak źle podłączyć, pewnie podpiąłeś się do jednej z dwóch lamp, zakładając np. że podłączyłeś się ze stopem przyczepki do lampy lewej, wtedy przy naciśnięciu hamulca lewa lampa pobiera więcej prądu, bo ma do uciągnięcia i swój obwód i jeszcze przyczepkę, prawa wtedy ma mniej, bo ciągnie tylko siebie samą. Moduł kontroli żarówek porównuje prąd w obydwu lampach, wtedy w lewej jest większy a w prawej mniejszy i wywala błąd spalonej żarówki bo myśli, że prawa jest spalona. Oczywiście mówię o poborze prądu przez żarówki, tak to działa. Z tą kontrolką od kierunków przyczepy to nie mam pojęcia, chyba jest potrzebny jakiś moduł/przekaźnik.
gjom - |24 Lut 2013|, o 14:28

GTR34, W gnieździe 7-pinowym przyczepki prąd na STOP idzie przez jedno gniazdo. Czyli musi być jakiś przekaźnik albo coś co łączy sygnały z lamp i wtedy puszcza na przyczepkę? Bo chyba raczej nie mostkować STOP'ów ze sobą?

[ Dodano: 2013-02-24, 14:57 ]
Znalazłem przykładowy moduł (chyba chińszczyzna), wszędzie są wejścia na impulsy od świateł tylnych samochodu a zasilanie bezpośrednio od akumulatora. Jest też końcówka GB - to chyba wyjście do kontrolki kierunków. Czy takie coś będzie się nadawać?




GTR34 - |24 Lut 2013|, o 14:58

gjom napisał/a:
Czyli musi być jakiś przekaźnik albo coś co łączy sygnały z lamp i wtedy puszcza na przyczepkę?

Zgadza się, wydaje mi się, że przy ori haku musiał być jakiś moduł/przekaźnik do tych kierunków przyczepy no i do tego STOP'u. Zmostkować STOP, można by było spróbować, nic by się nie stało, ale nie wiem co na to powie moduł kontroli żarówek.

gjom - |29 Wrz 2013|, o 16:50

Zabrałem się w końcu za elektrykę przyczepy w swoim aucie. Kupiłem wyżej pokazany moduł ale jest on na nic :-/ . Przeglądając różne fora natrafiłem na temat gościa, który zainstalował hak w Skodzie i chciał też zainstalować dodatkową kontrolkę sygnalizującą o instalacji przyczepy. Dowiedziałem się, że jest specjalny przekaźnik, który wychwytuje dodatkową żarówkę w obwodzie i poprzez dodatkowy pin w przekaźniku puszcza prąd na dodatkową kontrolkę. Szukałem, szukałem i znalazłem taki przerywacz, z tego co wiem jest on również w Naszych autach:

3-pinowy zwykły:



I 4-pinowy (chyba z dodatkowym pinem sygnalizującym światła przyczepy):











I tutaj pytanko, gdzie u Nas znajduje się przerywacz wycieraczek? Bo chyba znalazłem to czego szukałem..

msk - |29 Wrz 2013|, o 17:38

gjom, Przerywacz wycieraczek masz nad nogami pod kierownicą. przekaźnik x99 (gdzie x = nic, lub 1 lub 2). Kontrolka tych kierunków w długich zegarach jest i w AC coś było poza stopem chyba (?).
Chcesz to zrezać tak jak bylo ori? Bo mnie też świeci błąd spalonych żarówek bo sie na krótko wpiąłem w instalację z tyłu :mrgreen:

gjom - |29 Wrz 2013|, o 17:41

msk, sorry za błąd, pomyliło mi się. Próbuję zlokalizować przerywacz kierunkowskazów a nie wycieraczek jak wcześniej napisałem.. :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Dawid2542 - |29 Wrz 2013|, o 17:46

gjom, z tego co mi wiadomo to przerywacz u nas jest we włączniku awaryjnych
msk - |29 Wrz 2013|, o 17:48

gjom, To ten zakładam że jest razem z awaryjnymi (tzn jest to przekaźnik awaryjnych, ale w środku pewnie ma dwa przekaźniki na lewą i prawą strone i jak włączasaz awaryjne to wysterowuje oba). Za zegarami się chowa ten przekaźnik.

[ Dodano: 2013-09-29, 18:49 ]
@Dawid2542, był szybszy :-)

gjom - |29 Wrz 2013|, o 18:19

msk, zgadza się, znalazłem. Jest to przekaźnik nr 191 3-pinowy. Podejrzewam, że jakby zastąpić go przekaźnikiem nr 22 4-pinowym ze starszej Audi i pod 4-ty pin podłącze kontrolkę to uzyskam pożądany efekt. Dzięki.




msk - |29 Wrz 2013|, o 18:41

gjom, czekam na efekt, ale dla mnie to podejrzane jest. Jeden pin dodatkowy rozumiem, wysteruje kontrolkę, ale skąd on w środku stwierdzi że masz przyczepę podłączoną? :shock: Pomiar pętli rezystancyjnej (pośrednio prądu w obwodzie)? Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy :mrgreen:
Że przy większym obciążeniu wystawia sygnał na dodatkową nóżkę Możesz sprawdzić to dla mnie?
Wrzuć po dwa rezystory jakieś 30 W w obwód kierunków przednich np, jeśli mam rację, to przy odłączonej przyczepie powinny Ci migać wskaźniki od przyczepy :D

gjom - |2 Paź 2013|, o 18:53

msk, więc tak, dzisiaj dotarł do mnie przekaźnik nr 22 z Audi B4.



Porównałem oba przekaźniki:



PIN C2 jest do sterowania kontrolką:



Przymiarka na krótko. Jeden kabel do masy np do masy przekaźnika (brązowe przewody), a drugi pod 4-ty pin C2.:




I efekt końcowy:



Kontrolka działa tylko jak jest podpięta instalacja przyczepy. Wyjątek to światła awaryjne - z nimi zawsze mruga.

dechpo - |2 Paź 2013|, o 19:22

gjom napisał/a:

Kontrolka działa tylko jak jest podpięta instalacja przyczepy. Wyjątek to światła awaryjne - z nimi zawsze mruga.

I tak samo jest u mnie, hak mam raczej ori odczepiany.

msk - |2 Paź 2013|, o 21:07

gjom, chcę! pytanie tylko jak masz podłączoną instalację przyczepy?
gjom - |3 Paź 2013|, o 08:03



Pod tapicerką lewej ściany bagażnika (stojąc z tyłu auta) masz wszystkie kable jakie idą do lamp, wpiąłem się w nie, szukając impulsów od poszczególnych funkcji moją samoróbkową próbówką z igłą, żeby nie niszczyć izolacji przewodów :mrgreen: :mrgreen:

Michaelo - |3 Paź 2013|, o 08:09

gjom napisał/a:
Kontrolka działa tylko jak jest podpięta instalacja przyczepy. Wyjątek to światła awaryjne - z nimi zawsze mruga.


Mam ori Westfalie i jest dokładnie tak jak opisałeś.
:ok:

gjom - |3 Paź 2013|, o 08:12

Michaelo, dechpo, jakbyście kiedyś odkręcali licznik to możecie zerknąć jaki jest nr przekaźnika 4-pinowego od kierunków w naszych C-czwórkach. Bo ja szukałem i nie mogłem znaleźć nic innego niż ten od B4.
Michaelo - |3 Paź 2013|, o 08:33

Też o tym myślałem aby to sprawdzić. Przy okazji demontażu zerknę i dam znać jak to wygląda u mnie.
msk - |3 Paź 2013|, o 17:10

Proszę, za etką:


Czyli:
zwykły przekaźnik kierunków: 1H0 953 227
przekaźnik do instalacji z przyczepą: 431 953 231 - czyli taki jak kupiłeś. Nie było innych :mrgreen:

Do kompletu dochodzi jeszcze przekaźnik przyczepy świateł przeciwmgłowych:
701 945 383 - przekaźnik powinien być w gnieździe 12 w skrzynce na podszybiu :-D

Mrozu76 - |12 Gru 2013|, o 12:44

a czy byl u nas jakis modul haka? na elektrodzie znalazlem temat z problemem jak u mnie, czyli szybciej migajaca jedna strona kierunkow, ze to wina modulu haka, wg ktorego mam spalona zarowke w przyczepce, tylko ze to bylo w A4 B5 :(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group