obliczenia elektryczne
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
obliczenia elektryczne
Hejka
Jakkolwiek umysł mam raczej techniczny tak z matematyką nigdy nie było mi po drodze a dokładając do tego wzory fizyki to już w ogóle klapa wobec czego potrzebuję pomocy z jednym obliczeniem.
Instalacja elektryczna 12V i bateria zasilająca instalację 77Ah i 770A (jak słusznie się domyślacie instalacja w pojeździe).
Jest urządzenie, które pracując zużywa 18W energii.
Zakładając, iż w temperaturze -10 st C bateria ma połowę swojej skuteczności i pojemności moje pytanie brzmi: Po jakim czasie ciągłej pracy urządzenia, urządzenie wyczerpie baterię oraz jak długo owe urządzenie może pracować aby nadal bateria była w stanie uruchomić silnik który musi zagrzać świeczki (tak to diesel) i nie odpala od pierwszego strzała (hehe od drugiego obrotu raczej też nie)
w rzeczywistości już odpowiedź na pierwsze pytanie będzie wystarczająca
dzięki za pomoc.
Jakkolwiek umysł mam raczej techniczny tak z matematyką nigdy nie było mi po drodze a dokładając do tego wzory fizyki to już w ogóle klapa wobec czego potrzebuję pomocy z jednym obliczeniem.
Instalacja elektryczna 12V i bateria zasilająca instalację 77Ah i 770A (jak słusznie się domyślacie instalacja w pojeździe).
Jest urządzenie, które pracując zużywa 18W energii.
Zakładając, iż w temperaturze -10 st C bateria ma połowę swojej skuteczności i pojemności moje pytanie brzmi: Po jakim czasie ciągłej pracy urządzenia, urządzenie wyczerpie baterię oraz jak długo owe urządzenie może pracować aby nadal bateria była w stanie uruchomić silnik który musi zagrzać świeczki (tak to diesel) i nie odpala od pierwszego strzała (hehe od drugiego obrotu raczej też nie)
w rzeczywistości już odpowiedź na pierwsze pytanie będzie wystarczająca
dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2017-02-11, 14:23 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Urządzenie pobiera 1,5 A na godzinę.
Wychodzi to tak:
- 77/2 = 38,5 Ah dostępne.
38,5 / 1,5 = daje 25h działania.
Ale taka bateria będzie już miała mało prądu do wykorzystania na mrozie.
Te 25h to taki maks.
Najłatwiej empirycznie sprawdzić - naładuj akku do maksa, następnie załączasz to coś i sprawdzasz np. co 2h jakie jest napięcie na akku.
Notujesz i zobaczysz kiedy zejdzie do tego minimalnego napięcie (ile to jest to musisz sam sprawdzić).
Pzdr
kwazik
Wychodzi to tak:
- 77/2 = 38,5 Ah dostępne.
38,5 / 1,5 = daje 25h działania.
Ale taka bateria będzie już miała mało prądu do wykorzystania na mrozie.
Te 25h to taki maks.
Najłatwiej empirycznie sprawdzić - naładuj akku do maksa, następnie załączasz to coś i sprawdzasz np. co 2h jakie jest napięcie na akku.
Notujesz i zobaczysz kiedy zejdzie do tego minimalnego napięcie (ile to jest to musisz sam sprawdzić).
Pzdr
kwazik
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Pomorskie
http://lpf.wppt.pwr.edu.pl/opisy/cw065.pdf . Chodzi o to, że czas ładowania czy rozładowania nie jest prosto opisany.
KK84 zdaje się. elektrykiem, więc będzie to znacznie kompetentniejsze osoba.
KK84 zdaje się. elektrykiem, więc będzie to znacznie kompetentniejsze osoba.
Ostatnio zmieniony 2017-02-14, 13:47 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć: