[ALL ] luźno o akumulatorach
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- Malibu
- Mechanik
- Posty: 120
- Rejestracja: 2011-06-29, 19:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Waterford Irlandia
Aku w mojej A6 jest tam od 6 lat, sam mam Audike prawie 3 lata i smiga az milo.
BOSCH SILVER + S5 - 74Ah / 750A
Gabarytowo sie miesci, w najwieksze mrozy odpalał. Sam go 2 razy rozladowalem i po naladowaniu smiga dalej bez problemu Mialem taki sam w dostawczym, troszke mocniejszy, na zewnatrz montowany. W nocy przy -30 odpalał, przez 3 lata w robocie nie bylo problemu POLECAM
BOSCH SILVER + S5 - 74Ah / 750A
Gabarytowo sie miesci, w najwieksze mrozy odpalał. Sam go 2 razy rozladowalem i po naladowaniu smiga dalej bez problemu Mialem taki sam w dostawczym, troszke mocniejszy, na zewnatrz montowany. W nocy przy -30 odpalał, przez 3 lata w robocie nie bylo problemu POLECAM
- adrianeczek20
- Adept
- Posty: 13
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zalewo
baaartez katalog mówi o 54Ah 500A w samej benzynie wiec możesz celować w 60-65 Ah
Co do futury wypowiem się że te akumulatory nie lubią wysokich napięć i szybkiego ładowania wiec każde przeładowanie zbyt wysokim napięciem skraca ich żywot. U mnie w rodzinie wszyscy jeżdżą na futurach i przy odpowiedniej "opiece" potrafią wytrzymać wiele .
Na temat AGM powiem że są one przeznaczone do nowszych aut z systemem stop/start gdzie występują częste rozładowanie więc i szybko musi zostać naładowany więc są w stanie przyjąć w krótkim czasie spore ilości prądu czego mogą nie wytrzymać starsze alternatory. Dodatkowo te akumulatory nie mogą być montowane w komorze silnika ponieważ nie lubią wysokich temperatur.
Co do futury wypowiem się że te akumulatory nie lubią wysokich napięć i szybkiego ładowania wiec każde przeładowanie zbyt wysokim napięciem skraca ich żywot. U mnie w rodzinie wszyscy jeżdżą na futurach i przy odpowiedniej "opiece" potrafią wytrzymać wiele .
Na temat AGM powiem że są one przeznaczone do nowszych aut z systemem stop/start gdzie występują częste rozładowanie więc i szybko musi zostać naładowany więc są w stanie przyjąć w krótkim czasie spore ilości prądu czego mogą nie wytrzymać starsze alternatory. Dodatkowo te akumulatory nie mogą być montowane w komorze silnika ponieważ nie lubią wysokich temperatur.
- adrianeczek20
- Adept
- Posty: 13
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zalewo
- adrianeczek20
- Adept
- Posty: 13
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zalewo
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
nie mam pojęcia. gdzie mogę to sprawdzić?adrianeczek20 pisze:No trochę za duży po jakimś czasie możesz mieć problem z jego doładowaniem na krótkich przejazdach chyba że jeździsz same dłuższe trasy. A jaki masz alternator 75A czy może 100A??
[ Dodano: 2013-02-19, 22:50 ]
cena dobratomi308 pisze:Takie rzeczy jak aku lepiej kupić nowe.Do Twojego furacza Bosch S4 60AH/540A-230zł.baaartez pisze:adrianeczek20, znajomy ma do sprzedania roczny aku w dobrej cenie, ale 75 Ah. To już chyba za wiele co