[A6 C4] Wymiana płynu chłodniczego

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

bobasspr pisze:A ja to robiłem inaczej (mam nadzieje, że nie ma na forum jakiegoś fanatykaECO)
Mianowicie, wyciągnąłem halogen od strony pasażera, (jest wtedy super dostęp do korka spustowego) Na zimnym silniku popuściłem ten korek i spowrtoem zakręciłem, następnie zapaliłem motor, zagrzał się poszły wentylatory. Zgasiłem, poczekałem ok 5 minut, popuściłem korek od zbiornika wyrównawczego, i w gumowych rękawicach odkręciłem korek spustowy z chłodnicy. Wyleciało wszystko....na ziemie niestety. Ważne aby nie zapomnieć o odkręceniu korka ze zbironika wyrównawczego bo inaczej rzygnie wrzącym płynem z dołu.

Oczywiście podłoga do zdemontowania, ja się nie przygotowałem, ale śmiało można podłożyć sporą michę pod halogen i całość złapać.

UWAGA!! PŁYN JEST GORĄCY I JAK NIE MASZ WYSTARCZAJĄCO WIEDZY TO ZRÓB TO SAMO ALE NA ZIMNYM SILNIKU - NA CIEPŁYM JEST NIEBEZPIECZEŃSTWO POPARZENIA !!!!!

W moim wypadku czas operacji z napełnieniem i odpowietrzeniem ok 1h na spokojnie.
Hmm jak dobrze rozumiem to odpaliłeś silnik teoretycznie bez płynu chłodzącego ? to jest niezbyt wskazane dla uszczelki pod głowicą bo nie jest chłodzony silnik i od naprężeń może strzelić blok,głowica czy popuścić uszczelka pod głowicą... :|
()()()() Jedna rodzinka VW
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Nie kolego, nigdzie nie napisałem, że odpaliłem silnik bez płynu :)

A co do króćca to po tym zabiegu już wiem, że on tam jest :):):)

Acha na dniach Wam pokaże czym kończy się jazda na płynie G12 plus kranówa. Obecnie głowice leżą w bagażniku.... Oj trochę boli.
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Czy najlepiej zalać układ chłodzenia G12 ?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

g12 to koncentrak który rozcieńcza się z wodą (destylowaną) ale dużo osób rozcieńcza z kranówką co się kończy masą kamienia, czarnym zbiorniczkiem, osadami itd. :mrgreen: :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Pytanie czy jest to najlepsza opcja ? sensu zalewać petrygo albo borygo nie ma ?
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

dodam od siebie ze w aso chcialem kupic g12
ale dostalem g13 i ze g12 i g12+ zostal zastapiony g13.
mysle ze do naszych aut jakikolwiek plyn chlodniczy jest ok,aby nie kranowa.
petrygo,borygo,dynagel-ważne jest temperatura zamarzania.
sprawdzic to mozna w zamrażarce
jest okolo minus18-20 wiec juz jest prawie wiadomo ze i nizsze temp w zimie zniesie
ja tak sprawdzam od kilkunastu lat przed zimą
POWER MADE IN SPANKY
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Przestrzegam kolegów przed użyciem kranówy. U mnie skorodowały zakamienione uszczelki pod głowicami. Obecnie mam wlany HARTowski koncentrat g12 w ilości ok 7 litrów koncentratu plus woda DEMINERALIZOWANA
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Gucio pisze:Pytanie czy jest to najlepsza opcja ? sensu zalewać petrygo albo borygo nie ma ?
Petrygo/borygo to to samo tylko gotowe i droższe, wiec jak nie chcesz mieszać sam, jakiś sens ma.
Ja wolę gotowce i do tego litr koncentratu wlać bo u nas zimy czasem są tęgie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
jar.mal
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2014-08-21, 13:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: jar.mal »

bobasspr pisze:Przestrzegam kolegów przed użyciem kranówy. U mnie skorodowały zakamienione uszczelki pod głowicami. Obecnie mam wlany HARTowski koncentrat g12 w ilości ok 7 litrów koncentratu plus woda DEMINERALIZOWANA
Nigdy nie wlałbym do chłodnicy kranówy... Nie wlałbym jej nawet do żelazka, a co dopiero do auta... Zawsze używałem borygo, ale teraz zastanawiam się właśnie nad jakimś koncentratem - czy to się nadaje na zimę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”