[A6 C4] Wymiana płynu chłodniczego

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

[A6 C4] Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: storm85-85 »

Witam, muszę wymienić płyn chłodniczy, bo jakiś czas temu w trasie odpiął mi się przewód biegnący za silnikiem, taki nie wielkiej średnicy i wywaliło w sumie cały płyn z układu :) na szybko musiałem zalać niestety wodą. Teraz jest 5 l koncentratu i 5 l wody destylowanej czyli 1:1 będzie. 10 l powinno chyba wystarczyć :D. Teraz pytanie, czy da się wymienić płyn bez kanału, jakoś od góry silnika gdzieś tam wciskając ręce? czy konieczne będzie z kanału, i co najlepiej odpiąć żeby wszystko zeszło, dolny wąż od chłodnicy? robić to na zimnym silniku czy rozgrzanej "wodzie". I jak dobrze odpowietrzyć, żeby mi potem i grzało w aucie...
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

dolny waz z chlodnicy zwal i tyle.
oczywiscie zimny plyn.nie rob scen z tym co zostanie teoretycznie w malym obiegu..tego jest z pol litra max.
zalewaj do pelna.na podszybiu masz odpowietrznik.przy nagrzewnicy.jak plynie plyn to znaczy ze odpwoietrzone.oczywiscie w czasie napelnainai odkrec ogrzewanie na max
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

przy chłodnicy w okolicy czujnika temperatury masz korek (albo po przeciwnej stronie, nie pamiętam teraz dokładnie ale na samym dole chłodnicy). Odkręcasz korek i wszystko zlatuje pięknie.
Potem zakręcasz korek i zalewasz z góry i po wymianie :-)
Obrazek
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Hmm no dobra, ale w sumie nadal nie wiem czy bez kanału się obejdzie? i ściągania pokrywy pod silnikiem...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No nie obejdzie, czy chcesz spuszczać płyn korkiem z chłodnicy czy dolnym wężem chłodnicy to tak czy siak, ale płytę pod silnikiem musisz ściągnąć, inaczej się do dolnego węża czy też korka spustowego chłodnicy nie dostaniesz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

odgory do weza sie dostaniesz a jak spuszczasz wode to nie ma problemupuszczaj ja w trawe i tyle...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Ja to zrzucałem zderzak, to się robi chwilę a dostęp bardzo wygodny i kanału nie trzeba wcale. Ale niektórych może przerazić zdejmowanie zderzaka na 4 śrubach (no i ze 2 osoby by się przydały do ponownego montażu tegoż zderzaka) ;-)
Obrazek
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Dobra, dzięki za podpowiedzi :) jak znajdę chwilę to zmienię płyn co by mnie zima nie zastała :)
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Witam ponownie, dzisiaj wymieniałem płyn i mam pytanko, ile wchodzi do układu płynu? Bo mi tak ok 4 l zleciało , nie za mało? Gdzieś coś kiedyś słyszałem, że sprężarkę podpinają żeby wydmuchać resztę płynu, prawda to?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

nie kombinuj..nigdy nie uda sie oproznic ukladu do zera...na sucho wchodzi pewnie z 6 litrow.wlewaj nowy plyn i odpowietrzaj..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Nie wiem, może coś źle robiłem, odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, spuszczałem przez korek spustowy w chłodnicy, który jest nawet niżej umiejscowiony niż wąż więc nie wiem dlaczego tak mało zleciało i można powiedzieć że tyle samo weszło, a nie weszło nawet 5 l, a nie chciałbym lipy odwalić na zimę bo miałem zwykłą wodą zalane po ostatniej "atrakcji"... Robione oczywiście na wyłączonym silniku wszystko. Odpowietrzone raczej też jest dobrze, bo odpowietrzałem tym koreczkiem przy nagrzewnicy, aż płyn zaczął cieknąć, w aucie grzeje jak w piecu. Stało w miarę równo jak spuszczałem...
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

storm85-85, i jest bardzo dobrze...czesc plynu zapewne gdziesz w przewodzie lub w malym obiegu zostala..ale nie martw sie tym...wszystkie plyny sa mieszalne z woda...chcesz miec absolutna pewnosc to podjedz gdzies na dobra stacje lub warsztat i sprawdza ci miernikiem jaka masz temperature zamarzania...ale zapewniam ze o ile wlales dobry plyn lub odpowiedni koncentrat to wsio bedzie oki...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

No dobra :) uspokoiłeś moje sumienie trochę :) ale podjadę tak jak mówisz, sprawdzę jaka jest temp zamarzania, dzięki.
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

A ja to robiłem inaczej (mam nadzieje, że nie ma na forum jakiegoś fanatykaECO)
Mianowicie, wyciągnąłem halogen od strony pasażera, (jest wtedy super dostęp do korka spustowego) Na zimnym silniku popuściłem ten korek i spowrtoem zakręciłem, następnie zapaliłem motor, zagrzał się poszły wentylatory. Zgasiłem, poczekałem ok 5 minut, popuściłem korek od zbiornika wyrównawczego, i w gumowych rękawicach odkręciłem korek spustowy z chłodnicy. Wyleciało wszystko....na ziemie niestety. Ważne aby nie zapomnieć o odkręceniu korka ze zbironika wyrównawczego bo inaczej rzygnie wrzącym płynem z dołu.

Oczywiście podłoga do zdemontowania, ja się nie przygotowałem, ale śmiało można podłożyć sporą michę pod halogen i całość złapać.

UWAGA!! PŁYN JEST GORĄCY I JAK NIE MASZ WYSTARCZAJĄCO WIEDZY TO ZRÓB TO SAMO ALE NA ZIMNYM SILNIKU - NA CIEPŁYM JEST NIEBEZPIECZEŃSTWO POPARZENIA !!!!!

W moim wypadku czas operacji z napełnieniem i odpowietrzeniem ok 1h na spokojnie.
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 09:56 przez bobasspr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

bobasspr, Przecież tam jak masz korek spustowy w chłodnicy, to masz kawałek króćca na który nakładasz wężyk i spuszczasz sobie płyn do banieczki a na ziemię ;-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”