[100 C4] zmiana wtrysków 2.5 TDI AAT (0.216)
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
[100 C4] zmiana wtrysków 2.5 TDI AAT (0.216)
Witam !
Hincó po przewiezieniu mnie swoją setą narobił mi wydatków w swoim aucie - wymiana wtrysków na 0.216. zupełnie nie ten samochód. zbiera się zupełnie bez porownania. o niebo lepiej.
no i nastepny zakup w moim aucie to wlasnie te wtryski.
powiedzcie mi, czy to może mieć jakiś wplyw na zywotnosc silnika, pompy itp.
ogolnie bylbym wdzieczny za podanie plusów i minusów takiego zabiegu..
i druga sprawa kupowac nowki ok 5x200 zl czy probowac uzywek ?
no i jeszcze jedno.. jak sprawdzic jakie wtryski siedza aktualnie w aucie ? bo bokach sa jakies oznaczenia czy trzeba glebiej grzebac ?
Hincó po przewiezieniu mnie swoją setą narobił mi wydatków w swoim aucie - wymiana wtrysków na 0.216. zupełnie nie ten samochód. zbiera się zupełnie bez porownania. o niebo lepiej.
no i nastepny zakup w moim aucie to wlasnie te wtryski.
powiedzcie mi, czy to może mieć jakiś wplyw na zywotnosc silnika, pompy itp.
ogolnie bylbym wdzieczny za podanie plusów i minusów takiego zabiegu..
i druga sprawa kupowac nowki ok 5x200 zl czy probowac uzywek ?
no i jeszcze jedno.. jak sprawdzic jakie wtryski siedza aktualnie w aucie ? bo bokach sa jakies oznaczenia czy trzeba glebiej grzebac ?
Ostatnio zmieniony 2012-01-29, 16:29 przez pablo90, łącznie zmieniany 2 razy.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
osobiście uważam że w tym przypadku nie ma minusów. Żywotność silnika nie będzie narażona, pompa wtryskowa nie powinna być na nic narażona. Teoretycznie powinno być także mniejsze spalanie paliwka.
Jeśli zaś chodzi o zakup, to wydaje mi się że lepiej kupić używane z Boscha, takie jest moje zdanie.
Rozmiar wtrysków można sprawdzić po numerach jakie są na nich wybite, gdzieś już widziałem taki opis wtrysków, jak znajdę to podrzucę.
Jeśli zaś chodzi o zakup, to wydaje mi się że lepiej kupić używane z Boscha, takie jest moje zdanie.
Rozmiar wtrysków można sprawdzić po numerach jakie są na nich wybite, gdzieś już widziałem taki opis wtrysków, jak znajdę to podrzucę.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Znalazłem takie coś. Oczywiście oznaczenia wybite na korpusach wtrysków
2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm
2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm
Ostatnio zmieniony 2012-01-29, 17:30 przez afro89, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
a w serii AAT jaka ma średnice otworków we wtryskach ?
chyba zacznę sie rozglądać za używkami jakimiś z T4 albo volvo
i jaka jest roznica miedzy calymi wtryskami a na przyklad koncowkami wtryskow 0.216 bosio na all za 150 zl sztuka ?
albo http://moto.allegro.pl/sportowe-wtryski ... 78347.html
albo jeszcze coś takiego http://moto.allegro.pl/wtryski-216-nowe ... 30284.html
co o tym wszystkim sadzicie ?
chyba zacznę sie rozglądać za używkami jakimiś z T4 albo volvo
i jaka jest roznica miedzy calymi wtryskami a na przyklad koncowkami wtryskow 0.216 bosio na all za 150 zl sztuka ?
albo http://moto.allegro.pl/sportowe-wtryski ... 78347.html
albo jeszcze coś takiego http://moto.allegro.pl/wtryski-216-nowe ... 30284.html
co o tym wszystkim sadzicie ?
Ostatnio zmieniony 2012-01-29, 20:38 przez pablo90, łącznie zmieniany 3 razy.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Nic nie dostaje po d.pie oprócz rozrusznika/akumulatora. Ja nadal nie zrobiłem korekty softu i na ciepłym pompa, z racji przebiegu, ma spore przecieki i potrzebuje toche czasu żeby odpalić... A to dlatego że praktycznie wyjechałem poza zakres dawki żeby zredukować dymienie a tym samym pogorszyć odpalanie na ciepłym...
Fabrycznie słyszałem że AAT ma otworki 0,185, ale nie wiem ile w tym prawdy...
Spalanie prawie litro w dół przy szybszej jeździe bez korekty softu...
Końcówki Bosch mają jakiś tam zestaw naprawczy w komplecie, Bosio ponoć nie i do nich trzeba to dokupić dlatego regulacja (przykładowo) Boscha kosztuje 30zł/szt a F.Bosio 50...
Najlepsza opcja wg mnie to zakup wtrysków kompletnych od kogoś przekładka i odesłanie za kaseswoich. Chyba że masz nowy sterujący, bo tak to dostajesz poprostu na daną chwile sprawny sterujący o nieznanej przeszłosci...
Nie wiem czy to jest zdrowe, bo bez korekty softu troszke kopci-wiec za dużo paliwa dostaje i na dole (do 1800obr) ma sporą moc , można praktycznie rozpędzać się bez obciążania turbinki
Szukaj okazji, może trafią Ci się jakieś 216 po małym przebiegu bo ktoś stwierdził że chce 230
Używki po regulacji- może się uda
Kiedyś były nowe komplety wtrysków do T4 216 po 1250zł ori bosch. W tym nowy sterujący...
http://allegro.pl/lt-t4-volvo-2-5-tdi-w ... 99202.html
Jeszcze taniej... Dzwoń, pytaj o oryginalność, swoje pchnij za dobrą kasę i poczekaj 30tys km jak Ci się zwrócą
Edit:
Aukcje pewnie różnią się ceną z powodu producenta końcówek, Firad itd...
Fabrycznie słyszałem że AAT ma otworki 0,185, ale nie wiem ile w tym prawdy...
Spalanie prawie litro w dół przy szybszej jeździe bez korekty softu...
Końcówki Bosch mają jakiś tam zestaw naprawczy w komplecie, Bosio ponoć nie i do nich trzeba to dokupić dlatego regulacja (przykładowo) Boscha kosztuje 30zł/szt a F.Bosio 50...
Najlepsza opcja wg mnie to zakup wtrysków kompletnych od kogoś przekładka i odesłanie za kaseswoich. Chyba że masz nowy sterujący, bo tak to dostajesz poprostu na daną chwile sprawny sterujący o nieznanej przeszłosci...
Nie wiem czy to jest zdrowe, bo bez korekty softu troszke kopci-wiec za dużo paliwa dostaje i na dole (do 1800obr) ma sporą moc , można praktycznie rozpędzać się bez obciążania turbinki
Szukaj okazji, może trafią Ci się jakieś 216 po małym przebiegu bo ktoś stwierdził że chce 230
Używki po regulacji- może się uda
Kiedyś były nowe komplety wtrysków do T4 216 po 1250zł ori bosch. W tym nowy sterujący...
http://allegro.pl/lt-t4-volvo-2-5-tdi-w ... 99202.html
Jeszcze taniej... Dzwoń, pytaj o oryginalność, swoje pchnij za dobrą kasę i poczekaj 30tys km jak Ci się zwrócą
Edit:
Aukcje pewnie różnią się ceną z powodu producenta końcówek, Firad itd...
Ostatnio zmieniony 2012-01-29, 20:51 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
A teraz tak z ciekawości ile teraz palą wasze AAT jak zmieniłeś wtryski. Trasa i miasto.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
afro89, obecnie mi pali jak w motostat, tylko robie sporo trasy w sumie ale autostrady więc mało oszczędnie
Teraz kręcił bym się w okolicach 7,5l jakbym jeździł jak dawniej, a wtedy około 8,5... tego nie ma w motostat..
Trasa obecnie (krajówka, nie autoban) to poniżej 6/100...
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/19339
Teraz kręcił bym się w okolicach 7,5l jakbym jeździł jak dawniej, a wtedy około 8,5... tego nie ma w motostat..
Trasa obecnie (krajówka, nie autoban) to poniżej 6/100...
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/19339
Ostatnio zmieniony 2012-01-29, 21:16 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
napisalem do kolesia jakiej firmy te wtryski co podales..
bede szukal okazji a jak nie znajde to uderze na obce forum do kolesia i skorzystam z zalozenia koncowek na swoje wtryski... i teraz lepiej bosio (troszke taniej) czy jednak bosch ?
cisnienie 220 czy 190 ?
co sadzicie o regenerowanych takich jak te: http://moto.allegro.pl/wtryski-216-nowe ... 30284.html ?
bede szukal okazji a jak nie znajde to uderze na obce forum do kolesia i skorzystam z zalozenia koncowek na swoje wtryski... i teraz lepiej bosio (troszke taniej) czy jednak bosch ?
cisnienie 220 czy 190 ?
co sadzicie o regenerowanych takich jak te: http://moto.allegro.pl/wtryski-216-nowe ... 30284.html ?
Ostatnio zmieniony 2012-01-29, 21:44 przez pablo90, łącznie zmieniany 2 razy.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Z tego co twierdzą "praktycy" na serii z AHY osiąga się słabsze rezultaty niż na 0.216 od Bosio, tak więc wbrew temu co niektórzy twierdzą to nie jest to samo... Nie kombinuj z 7 otworkowymi wtryskami Stage 2 od Bosio - koledzy z tdiclub szczerze je odradzają.
co do rozmiarów otworków seryjnych w AAT spotkałem się z różnymi informacjami, najbardziej prawdopodobna mówi, że były tam 0,205mm w AELach 0.210mm co do AAT informację tą proszę traktować jako nie potwierdzoną.
Podzwonię jutro po znajomych w Twojej sprawie... Pozdrawiam
Tylko uważaj bo okazje lubią się zemścić lepiej poświęć trochę czasu. Znajdź kogoś dobrego bo szkoda Twoich pieniędzy na partaninę. O ile pompę masz zdrową, a wtryskiwacze "zregenerowano" prawidłowo to nie powinno być ujemnych skutków dla silnika, naturalnie po zmianie wtrysków niezbędna moim zdaniem jest korekta softu...pablo90 pisze:bede szukal okazji
co do rozmiarów otworków seryjnych w AAT spotkałem się z różnymi informacjami, najbardziej prawdopodobna mówi, że były tam 0,205mm w AELach 0.210mm co do AAT informację tą proszę traktować jako nie potwierdzoną.
Podzwonię jutro po znajomych w Twojej sprawie... Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-01-30, 00:17 przez Kamyk, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
właśnie wiem jak to bywa z okazjami dlatego się zastanawiam czy nie dorzucić troche kasy i nie rozwiązać tego w sposób taki, że wysyłam swoje wtryski do kolesia, który zakłada końcówki 0.216 i wszystko ustawia.. bosio za 4 wtryski - 900 zł, bosch za 4 wtryski - 1200 zł..
co do pompy to narazie nie było z nią problemów, nie cieknie ani nic takiego, wygląda na zdrową..
co do pompy to narazie nie było z nią problemów, nie cieknie ani nic takiego, wygląda na zdrową..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Kamyk, różnica w otworkach na pewno jest większa. Różnica w mocy jest ogromna Skoro 1Z to pochodna AAT to wtryski będą bardzo podobne, nawet z proporcji wychodzi podobnie
Okazję się trafiają
pablo90, najlepsza opcja to chyba te nówki z aukcja, sam bym chyba sie na nie zdecydował jeśli są ori, nówki.
Też miałem zdrową pompę, ale 216 potrzebują więcej, stąd przez brak korekty softu problem na ciepłym
Okazję się trafiają
pablo90, najlepsza opcja to chyba te nówki z aukcja, sam bym chyba sie na nie zdecydował jeśli są ori, nówki.
Też miałem zdrową pompę, ale 216 potrzebują więcej, stąd przez brak korekty softu problem na ciepłym
160+PS
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
pablo90, rozumiem że piszesz o tych nówkach całych do t4, kiedyś jak byłem zainteresowany to każde do t4 mieli w tej cenie, rozróżniali je po kodzie silnika a nie 216 czy 210. Cene mieli stałą. Nawet brałem od nich nówasa sterującego..
Kamyk, A Ty mówisz o tych regenerowanych Podejrzewam że one są na pokaz, takich raczej nikt nie dostanie...
Kamyk, A Ty mówisz o tych regenerowanych Podejrzewam że one są na pokaz, takich raczej nikt nie dostanie...
160+PS