[A6 C4] AEL wolna odma??
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
[A6 C4] AEL wolna odma??
Witam. czy ktoś z was może dokonywał takowej przeróbki? Ja w 1.9 1z uwolniłem odme, gdyż spływ był do węża turbiny co dodatkowo cyfiło turbo... W ale-u doczytałem , że odma to tzw separator oleju... gdzie on ma spływ - tez do węża turbiny??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Kiedyś po remoncie turbawki zajechałem do znajomego speca od diesli a mianowice problem tkwił taki ze jak powoli dawałem mu na obroty strasznie nie równo silnik pracował i zrobiliśmy taki myk że jeden wąż zdjelismy z pokrywy ( w pokrywie jest odma) a sam wężyk zatkalismy korkiem drewnianym efekt byl powalający płynniej na obroty wchodził i lepiej się zbierał i tak jezdziłem aż do wymiany na inny silnik bo tamten miał rysy na cylindrach. Teraz żadnych nie robiłem kombinacji bo nie ma różnicy na zdjętym czy założonym. Podejrzewam że w tamtym odma była zepsuta.
Z chęcią bym odseparował opary z pod pokrywy od turbiny ale nie wiem czy to nie zaszkodzi Dlaczego u nas korek zaciaga a w innych podskakuje jak wiadomo w każdym jest odma
Z chęcią bym odseparował opary z pod pokrywy od turbiny ale nie wiem czy to nie zaszkodzi Dlaczego u nas korek zaciaga a w innych podskakuje jak wiadomo w każdym jest odma
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
icemerc, Spływ oleju jest do miski olejowej a opary trafiają do dolotu. Normalnie, sprawnie działająca odma nie powinna rzucać olejem w dolot. Delikatnie zawilgocenie jest do przyjęcia ale nie rzyganiem oleju. Jeśli rzuca olejem to można zrobić zy kupić jakiś Oil Catch Tank.
Ponadto odma wyrzuca opary za przepływomierzem w dolot co w starszych nieszczelnych autach może go oszukiwać, dawać lewe powietrze, może nie są to duże ilości/wartości ale są. Druga sprawa to olej z oparów (czy sam rzucany z odmy) zapieka się na ściankach po doładowaniu (nadpala) tworząc sadzę/nagar zalepiając wszystko po drodze np EGR.
Ponadto odma wyrzuca opary za przepływomierzem w dolot co w starszych nieszczelnych autach może go oszukiwać, dawać lewe powietrze, może nie są to duże ilości/wartości ale są. Druga sprawa to olej z oparów (czy sam rzucany z odmy) zapieka się na ściankach po doładowaniu (nadpala) tworząc sadzę/nagar zalepiając wszystko po drodze np EGR.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 293
- Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
czy to komuś w ael jest potrzebne ? poprawianie czegoś na siłę się źle kończy... tak jak ojciec u siebie w avf zakładał separator oleju który w pisssssdu zamarzł jak przyszły duże mrozu i w końcu zmądrzał i mu nie przeszkadzają śladowe ilości oleju w dolocie... jak komuś się nudzi to można grzebać... ale niczego wielkiego to nie da...
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Witam, ostatnio w swojej C4 ściągałem przód, i przy okazji zajrzałem do wszystkiego.. Wszystkie węże itp, IC wyciągnąłem do czyszczenia i żeby osłonę założyć, no i co się okazało. Zawsze myślałem, że turbo mi popuszcza olej ale jednak nie, wszystko wskazuje na odmę, ta cieniutka rureczka co idzie od odmy do IC, była w okolicy IC pęknięta i z tej rurki obszczało cały icek olejem.. Czy takie coś jest normalne ? W ogóle po co idzie ta rurka od odmy do IC ? Bo myślę nad wywaleniem tego.. Na dodatek w wężach też nie jest ciekawie..
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Tak taka cieniutka rureczka, wychodzi z boku odmy i idzie sobie do icka i wchodzi do takiego plastikowego króćca przy rurze od Turbo- IC. Też zastanawiam się po co to, i co zrobić z tą odmą aby nie rzygała mi olejem. Da się w ogóle kupić nową odmę ? Bo może ta już ma dość.. Sam nie wiem.
Ostatnio zmieniony 2012-10-10, 20:32 przez GTR34, łącznie zmieniany 2 razy.