Podniesienie mocy 2.6 v6 abc

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

Podniesienie mocy 2.6 v6 abc

Post autor: Borixon »

Siemanko Mam pytanie czy w Abc jest możliwość wycignąć coś więcej mocy ? Jeśli tak to w jaki sposób ?

Oraz czy do a6 jest możliwość kupna poliuretanów(lub od czego pasują)? :-)
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Jest, oczywiście ale...
...ale koszt razy uzyskane efekty równa się szukanie smaku w ...e.

Powiedzmy, że zmodzisz dolot i wydech. I uda się to dograć. Dasz wałki ostre(nie wiem czy są do ABC). Planowania głowicy...taniej i skuteczniej wsadzić 1.8T i modzić, albo 2.8ACK. Bo przyrost po mocy, zmiana charakterystyki("usztywnienie" silnika) w kontekście wysiłku i wydatków rozczarują Cię na pewno.

Zwłaszcza pierwsza opcja swapa -lekki, znany silnik z dopracowanym zapleczem tuningowym. Uturbiony. To nie tak, że wolnossaków się nie da -tak twierdzą tylko dzieci komputerów. Ale wysiłek i przyrosty są niewspółmierne do dzisiejszych czasów.

Dzisiaj się chce dużo i szybko. Więc uturbiony motor ogarnięty i działasz.

ABC zostaw w spokoju. To mułek, elastyczny i trwały. Mało podatny na zmiany.
Dokładanie turbo, kompresora...
Kasa kasa kasa.

Niedoszły szwagier swapował Poldasa, kombinował, modził i dłubał. A po podliczeniu kasy poszło w toto naprawdę porządne BMW, a do tego bez porównania lepiej jeżdżące na dzień dobry.

Sam szukałem równolegle Passata AWT -z założeniem, że jak kupię to modzę.
A jak skończę(-yłem) na ABC założenie było...nawyknąć i nie podniecać się bez sensu ;-)

Jedyny tuning jaki można polecić to ogarnięcie silnika do stanu możliwie bliskiego fabrycznemu.
Ostatnio zmieniony 2016-04-09, 20:34 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

Post autor: Borixon »

No to masz racje w takim razie zrobie sobie tylko dobrze brzmiący układ wydechowy :)
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Mam albo i nie.
Wszystko to wypadkowa podejścia do życia, auta i...finansów.

Są ludzie, którzy kochają swoje auto wiele lat, poświęcą wiele dla choćby kilku Nm czy kW.
A inni chcą szybko mieć ostrą brykę na krótko.

Jedni będą walczyć z uturbianiem nonsensownych silników, inni zrobią swapa, czy zmienią auto.
I każdy będzie miał rację o ile to go uszczęśliwi. I żadna krytyka nie będzie właściwa, bo każdy ma swoją drogę do zadowolenia :)

Silnik ABC jak każdy ma zalety. Wysoka kultura pracy, brzmienie i duża elastyczność, którą można się wręcz delektować. Umożliwia naprawdę płynną jazdę.

Ja swoim cherlakiem z ASB jeżdżę jak limuzyną rządową :) Dostojnie i płynnie, nie stroniąc od wysokich prędkości ale nie staram się ich osiągać z gazem, w podłodze, bo to nie przystoi. Nie ten typ auta.

Jak lubisz auto to się dostosuj, jeżeli Cię wkurza zmień je, bo życie zapierdziela...

Tym się jeździ w tej budzie jak osiołkiem -czy go głaskasz, czy batem smagasz chabety wyścigowej nie będzie :lol: Za to nieubłaganie do celu, wytrwale :ok:
Ostatnio zmieniony 2016-04-09, 23:23 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Borixon, _tagi
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Borixon, odpowiem krótko i szybko. Silnik 2.6 osobiście dla mnie który posiadałem i nadal mam w zasięgu ręki nie jest mułkiem....nie można porównywać swojego silnika do innego a dokładniej dbałość o jakość części materiałów użytych przy naprawie i najwazniejsze traktowanie silnika. Tych motorów wolnossących się nie podkręca. Ich praca i elastyczność jest na zadowalającym poziomie. Jedyny chwilowy "muł" to tzw dziura w przełożeniu skrzyni automatycznej miedzy drugim a trzecim biegiem. Ktoś kto posiada taki zestaw 2.6+skrzynia ASB szybko to zauważy w pewnej sytuacji.
Poliuretany są dostępne pod dany model i zestaw zawieszenia. Tu nie ma adaptacji od czego podejdą. Tylko pytanie co chcesz wymienić? Jeśli tuleje wahacza przód to te na stabilizatorze i tych przy wahaczu skręcanych podkładką. Zbyt mocne usztywnienie zawieszenia przeniesie całą pracę na kolejne podzespoły zawieszenia. Chcesz mieć dobre zawieszenie? Zrobiłem to na swój sposób. Kupiłem oryginał a nie poliuretan. Najlepszego :ok:
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

Post autor: Borixon »

Ok Chłopaki dzięki za rady i opinie wziąłem sobie do głowy :) i macie racje jednak mimo wszystko dźwięk V-ki cieszy niesamowicie,więc nie pójdzie do zmiany, i modów :)

Zawias chyba fakt zostanie ori :) tylko dojdzie jakaś twardsza sprężynka :)

//PW
mas0n
Ostatnio zmieniony 2016-04-11, 20:44 przez Borixon, łącznie zmieniany 1 raz.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Ewentualnym tuningiem można się pobawić zapłonem i przestroić auto na 98+ oktan, a jeśli jeździ na gazie to jeszcze więcej chociaż nie wiem czy gra aż tak warta świeczki. Widzę że jesteś z okolic jasła/krosna a tam chyba działa gregor10 więc może jego zapytaj. Widziałem że w przypadku 2.8 30v po zmianie programu można wycisnąć 225hp z seryjnych 193 więc może jednak :D Ewentualnie biturbo, jest nawet w polsce jedno 2.6 biturbo, jak znajde to podrzucę link.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Biturbo? Spoko, jakby kasa mi zwisała to dla zasady nawet... Znam człowieka co się uparł i w201 2.0D uturbił...dla mnie marnowanie czasu ale co kto lubi.

ABC to klasyczna jednostka -dwuzaworowy muł. I w manualu i w automacie osiągami nie powala. Mój w/g pomiarów do setki(ustalonej GPS-em) ma wyraźnie lepszy wynik niż zakłada fabryka. Niemal podejrzewałem 2.8 z osprzętem ABC :lol:

I co z tego? To nadal wynik nad dychę do setki, lepiej jest w manualu ale nie nadal to zwyczajne auto. I dobrze.

Silnik jest prosty, mało problematyczny i jak na Vkę tani w ogarnięciu.
Oczywiście są ludzie co zawsze "człowieku to zapierdziela, co ty gadasz" ale wystarczy siąść do Passata B5 1.8T za podobną kasę i w podobnym gabarycie....
A potem poczytać ile tam można dopakować w stosunkowo małej kasie.

Coś za coś -wyszprycowane turbo wymaga uwagi i dbałości. Doświadczeń olejowych nie wybacza chętnie, podobnie ciężej znosi niefrasobliwe traktowanie.

2.6 -naprawdę trwały. Powtórzę -coś za coś.

Idąc dalej -zawiecha, polibusze... No dobra, da się. Springi, amorki, rozpórki...i dalej 2.6 pod maską, odejście wycieczkowe.

Jeżeli auto cieszy to poszedłbym w wizualizację, wypasy. Jeżeli się okaże za rok, dwa, że tyłek się do innych nie chce ułożyć(miałem tak z Mercedesami ładnych kilka lat hehe) to pomyśleć o swapie -porządne hamulce, lekko wzmocniona zawiecha i silniki jak pisałem wyżej.

To tańsza droga niż biturbo w 2.6. I...skuteczniejsza.


Swoją drogą przyczepię się do polityki Audi z tamtych lat. Dwie kwestie bym zmienił -dodałbym duże qoupe na C4 oparte no i silnik 1.8T do C4
Ostatnio zmieniony 2016-04-11, 20:37 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”