Podniesienie mocy 2.6 v6 abc
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: jasło/krosno
Podniesienie mocy 2.6 v6 abc
Siemanko Mam pytanie czy w Abc jest możliwość wycignąć coś więcej mocy ? Jeśli tak to w jaki sposób ?
Oraz czy do a6 jest możliwość kupna poliuretanów(lub od czego pasują)?
Oraz czy do a6 jest możliwość kupna poliuretanów(lub od czego pasują)?
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Jest, oczywiście ale...
...ale koszt razy uzyskane efekty równa się szukanie smaku w ...e.
Powiedzmy, że zmodzisz dolot i wydech. I uda się to dograć. Dasz wałki ostre(nie wiem czy są do ABC). Planowania głowicy...taniej i skuteczniej wsadzić 1.8T i modzić, albo 2.8ACK. Bo przyrost po mocy, zmiana charakterystyki("usztywnienie" silnika) w kontekście wysiłku i wydatków rozczarują Cię na pewno.
Zwłaszcza pierwsza opcja swapa -lekki, znany silnik z dopracowanym zapleczem tuningowym. Uturbiony. To nie tak, że wolnossaków się nie da -tak twierdzą tylko dzieci komputerów. Ale wysiłek i przyrosty są niewspółmierne do dzisiejszych czasów.
Dzisiaj się chce dużo i szybko. Więc uturbiony motor ogarnięty i działasz.
ABC zostaw w spokoju. To mułek, elastyczny i trwały. Mało podatny na zmiany.
Dokładanie turbo, kompresora...
Kasa kasa kasa.
Niedoszły szwagier swapował Poldasa, kombinował, modził i dłubał. A po podliczeniu kasy poszło w toto naprawdę porządne BMW, a do tego bez porównania lepiej jeżdżące na dzień dobry.
Sam szukałem równolegle Passata AWT -z założeniem, że jak kupię to modzę.
A jak skończę(-yłem) na ABC założenie było...nawyknąć i nie podniecać się bez sensu
Jedyny tuning jaki można polecić to ogarnięcie silnika do stanu możliwie bliskiego fabrycznemu.
...ale koszt razy uzyskane efekty równa się szukanie smaku w ...e.
Powiedzmy, że zmodzisz dolot i wydech. I uda się to dograć. Dasz wałki ostre(nie wiem czy są do ABC). Planowania głowicy...taniej i skuteczniej wsadzić 1.8T i modzić, albo 2.8ACK. Bo przyrost po mocy, zmiana charakterystyki("usztywnienie" silnika) w kontekście wysiłku i wydatków rozczarują Cię na pewno.
Zwłaszcza pierwsza opcja swapa -lekki, znany silnik z dopracowanym zapleczem tuningowym. Uturbiony. To nie tak, że wolnossaków się nie da -tak twierdzą tylko dzieci komputerów. Ale wysiłek i przyrosty są niewspółmierne do dzisiejszych czasów.
Dzisiaj się chce dużo i szybko. Więc uturbiony motor ogarnięty i działasz.
ABC zostaw w spokoju. To mułek, elastyczny i trwały. Mało podatny na zmiany.
Dokładanie turbo, kompresora...
Kasa kasa kasa.
Niedoszły szwagier swapował Poldasa, kombinował, modził i dłubał. A po podliczeniu kasy poszło w toto naprawdę porządne BMW, a do tego bez porównania lepiej jeżdżące na dzień dobry.
Sam szukałem równolegle Passata AWT -z założeniem, że jak kupię to modzę.
A jak skończę(-yłem) na ABC założenie było...nawyknąć i nie podniecać się bez sensu
Jedyny tuning jaki można polecić to ogarnięcie silnika do stanu możliwie bliskiego fabrycznemu.
Ostatnio zmieniony 2016-04-09, 20:34 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Mam albo i nie.
Wszystko to wypadkowa podejścia do życia, auta i...finansów.
Są ludzie, którzy kochają swoje auto wiele lat, poświęcą wiele dla choćby kilku Nm czy kW.
A inni chcą szybko mieć ostrą brykę na krótko.
Jedni będą walczyć z uturbianiem nonsensownych silników, inni zrobią swapa, czy zmienią auto.
I każdy będzie miał rację o ile to go uszczęśliwi. I żadna krytyka nie będzie właściwa, bo każdy ma swoją drogę do zadowolenia
Silnik ABC jak każdy ma zalety. Wysoka kultura pracy, brzmienie i duża elastyczność, którą można się wręcz delektować. Umożliwia naprawdę płynną jazdę.
Ja swoim cherlakiem z ASB jeżdżę jak limuzyną rządową Dostojnie i płynnie, nie stroniąc od wysokich prędkości ale nie staram się ich osiągać z gazem, w podłodze, bo to nie przystoi. Nie ten typ auta.
Jak lubisz auto to się dostosuj, jeżeli Cię wkurza zmień je, bo życie zapierdziela...
Tym się jeździ w tej budzie jak osiołkiem -czy go głaskasz, czy batem smagasz chabety wyścigowej nie będzie Za to nieubłaganie do celu, wytrwale
Wszystko to wypadkowa podejścia do życia, auta i...finansów.
Są ludzie, którzy kochają swoje auto wiele lat, poświęcą wiele dla choćby kilku Nm czy kW.
A inni chcą szybko mieć ostrą brykę na krótko.
Jedni będą walczyć z uturbianiem nonsensownych silników, inni zrobią swapa, czy zmienią auto.
I każdy będzie miał rację o ile to go uszczęśliwi. I żadna krytyka nie będzie właściwa, bo każdy ma swoją drogę do zadowolenia
Silnik ABC jak każdy ma zalety. Wysoka kultura pracy, brzmienie i duża elastyczność, którą można się wręcz delektować. Umożliwia naprawdę płynną jazdę.
Ja swoim cherlakiem z ASB jeżdżę jak limuzyną rządową Dostojnie i płynnie, nie stroniąc od wysokich prędkości ale nie staram się ich osiągać z gazem, w podłodze, bo to nie przystoi. Nie ten typ auta.
Jak lubisz auto to się dostosuj, jeżeli Cię wkurza zmień je, bo życie zapierdziela...
Tym się jeździ w tej budzie jak osiołkiem -czy go głaskasz, czy batem smagasz chabety wyścigowej nie będzie Za to nieubłaganie do celu, wytrwale
Ostatnio zmieniony 2016-04-09, 23:23 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Borixon, odpowiem krótko i szybko. Silnik 2.6 osobiście dla mnie który posiadałem i nadal mam w zasięgu ręki nie jest mułkiem....nie można porównywać swojego silnika do innego a dokładniej dbałość o jakość części materiałów użytych przy naprawie i najwazniejsze traktowanie silnika. Tych motorów wolnossących się nie podkręca. Ich praca i elastyczność jest na zadowalającym poziomie. Jedyny chwilowy "muł" to tzw dziura w przełożeniu skrzyni automatycznej miedzy drugim a trzecim biegiem. Ktoś kto posiada taki zestaw 2.6+skrzynia ASB szybko to zauważy w pewnej sytuacji.
Poliuretany są dostępne pod dany model i zestaw zawieszenia. Tu nie ma adaptacji od czego podejdą. Tylko pytanie co chcesz wymienić? Jeśli tuleje wahacza przód to te na stabilizatorze i tych przy wahaczu skręcanych podkładką. Zbyt mocne usztywnienie zawieszenia przeniesie całą pracę na kolejne podzespoły zawieszenia. Chcesz mieć dobre zawieszenie? Zrobiłem to na swój sposób. Kupiłem oryginał a nie poliuretan. Najlepszego
Poliuretany są dostępne pod dany model i zestaw zawieszenia. Tu nie ma adaptacji od czego podejdą. Tylko pytanie co chcesz wymienić? Jeśli tuleje wahacza przód to te na stabilizatorze i tych przy wahaczu skręcanych podkładką. Zbyt mocne usztywnienie zawieszenia przeniesie całą pracę na kolejne podzespoły zawieszenia. Chcesz mieć dobre zawieszenie? Zrobiłem to na swój sposób. Kupiłem oryginał a nie poliuretan. Najlepszego
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: jasło/krosno
Ok Chłopaki dzięki za rady i opinie wziąłem sobie do głowy i macie racje jednak mimo wszystko dźwięk V-ki cieszy niesamowicie,więc nie pójdzie do zmiany, i modów
Zawias chyba fakt zostanie ori tylko dojdzie jakaś twardsza sprężynka
//PW
mas0n
Zawias chyba fakt zostanie ori tylko dojdzie jakaś twardsza sprężynka
//PW
mas0n
Ostatnio zmieniony 2016-04-11, 20:44 przez Borixon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Ewentualnym tuningiem można się pobawić zapłonem i przestroić auto na 98+ oktan, a jeśli jeździ na gazie to jeszcze więcej chociaż nie wiem czy gra aż tak warta świeczki. Widzę że jesteś z okolic jasła/krosna a tam chyba działa gregor10 więc może jego zapytaj. Widziałem że w przypadku 2.8 30v po zmianie programu można wycisnąć 225hp z seryjnych 193 więc może jednak Ewentualnie biturbo, jest nawet w polsce jedno 2.6 biturbo, jak znajde to podrzucę link.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Biturbo? Spoko, jakby kasa mi zwisała to dla zasady nawet... Znam człowieka co się uparł i w201 2.0D uturbił...dla mnie marnowanie czasu ale co kto lubi.
ABC to klasyczna jednostka -dwuzaworowy muł. I w manualu i w automacie osiągami nie powala. Mój w/g pomiarów do setki(ustalonej GPS-em) ma wyraźnie lepszy wynik niż zakłada fabryka. Niemal podejrzewałem 2.8 z osprzętem ABC
I co z tego? To nadal wynik nad dychę do setki, lepiej jest w manualu ale nie nadal to zwyczajne auto. I dobrze.
Silnik jest prosty, mało problematyczny i jak na Vkę tani w ogarnięciu.
Oczywiście są ludzie co zawsze "człowieku to zapierdziela, co ty gadasz" ale wystarczy siąść do Passata B5 1.8T za podobną kasę i w podobnym gabarycie....
A potem poczytać ile tam można dopakować w stosunkowo małej kasie.
Coś za coś -wyszprycowane turbo wymaga uwagi i dbałości. Doświadczeń olejowych nie wybacza chętnie, podobnie ciężej znosi niefrasobliwe traktowanie.
2.6 -naprawdę trwały. Powtórzę -coś za coś.
Idąc dalej -zawiecha, polibusze... No dobra, da się. Springi, amorki, rozpórki...i dalej 2.6 pod maską, odejście wycieczkowe.
Jeżeli auto cieszy to poszedłbym w wizualizację, wypasy. Jeżeli się okaże za rok, dwa, że tyłek się do innych nie chce ułożyć(miałem tak z Mercedesami ładnych kilka lat hehe) to pomyśleć o swapie -porządne hamulce, lekko wzmocniona zawiecha i silniki jak pisałem wyżej.
To tańsza droga niż biturbo w 2.6. I...skuteczniejsza.
Swoją drogą przyczepię się do polityki Audi z tamtych lat. Dwie kwestie bym zmienił -dodałbym duże qoupe na C4 oparte no i silnik 1.8T do C4
ABC to klasyczna jednostka -dwuzaworowy muł. I w manualu i w automacie osiągami nie powala. Mój w/g pomiarów do setki(ustalonej GPS-em) ma wyraźnie lepszy wynik niż zakłada fabryka. Niemal podejrzewałem 2.8 z osprzętem ABC
I co z tego? To nadal wynik nad dychę do setki, lepiej jest w manualu ale nie nadal to zwyczajne auto. I dobrze.
Silnik jest prosty, mało problematyczny i jak na Vkę tani w ogarnięciu.
Oczywiście są ludzie co zawsze "człowieku to zapierdziela, co ty gadasz" ale wystarczy siąść do Passata B5 1.8T za podobną kasę i w podobnym gabarycie....
A potem poczytać ile tam można dopakować w stosunkowo małej kasie.
Coś za coś -wyszprycowane turbo wymaga uwagi i dbałości. Doświadczeń olejowych nie wybacza chętnie, podobnie ciężej znosi niefrasobliwe traktowanie.
2.6 -naprawdę trwały. Powtórzę -coś za coś.
Idąc dalej -zawiecha, polibusze... No dobra, da się. Springi, amorki, rozpórki...i dalej 2.6 pod maską, odejście wycieczkowe.
Jeżeli auto cieszy to poszedłbym w wizualizację, wypasy. Jeżeli się okaże za rok, dwa, że tyłek się do innych nie chce ułożyć(miałem tak z Mercedesami ładnych kilka lat hehe) to pomyśleć o swapie -porządne hamulce, lekko wzmocniona zawiecha i silniki jak pisałem wyżej.
To tańsza droga niż biturbo w 2.6. I...skuteczniejsza.
Swoją drogą przyczepię się do polityki Audi z tamtych lat. Dwie kwestie bym zmienił -dodałbym duże qoupe na C4 oparte no i silnik 1.8T do C4
Ostatnio zmieniony 2016-04-11, 20:37 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.