[100 C4] swap z 2.4d na 1.9td czy ktoś robił?
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-01-15, 13:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczecin
[100 C4] swap z 2.4d na 1.9td czy ktoś robił?
Siema wyszystkim jako że uważam 2.4 motor za nieco za słaby i toporny a leży u mnie 1.9 td zastanawiam sie nad przekładką ale mam pare pytań może ktoś mi odpowie:
1. czy skrzynia 2.4 siądzie do 1.9
2. czy sprzęgło 2.4 siądzie do 1.9
reszta jest do ogarnięcia licze na podpowiedzi pozdrowionka.
1. czy skrzynia 2.4 siądzie do 1.9
2. czy sprzęgło 2.4 siądzie do 1.9
reszta jest do ogarnięcia licze na podpowiedzi pozdrowionka.
Ostatnio zmieniony 2018-07-26, 16:56 przez paczekszczecin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kulfon
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SO
Wątpie
Wątpie
Chyba z 2,4 będzie łatwiej przejść na 2,5.
Chcesz się pozbyć 2,4d na rzecz 1,9td 75 kuca?? które już w passacie b3 miało problemy ?
Wątpie
Chyba z 2,4 będzie łatwiej przejść na 2,5.
Chcesz się pozbyć 2,4d na rzecz 1,9td 75 kuca?? które już w passacie b3 miało problemy ?
Ostatnio zmieniony 2017-03-15, 09:21 przez Kulfon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Doszło 100c4 2,3 AAR
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
1.9td pasuje do vw polo zostaw 2.4
Mialem taki w Vw T4 i świetnie dawał radę
Mialem taki w Vw T4 i świetnie dawał radę
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
A według mnie 65km miał 1.6d
1.9d 75km a 1.9td 85km
później już słynne 1.9TDI 90km, 110km, 130km
1.9d 75km a 1.9td 85km
później już słynne 1.9TDI 90km, 110km, 130km
Ostatnio zmieniony 2017-03-16, 21:13 przez burdzio89, łącznie zmieniany 1 raz.
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
Czułem że gitmar rozwiąże sprawe koni mechanicznych
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-01-15, 13:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczecin
2.4 chce wyrzucić głównie z powodu złego stosunku mocy do spalania 1.9td aaz spali max 7,5 - 8 l a po pokręceniu małymi kosztami przeroczymy 110 kuca
[ Dodano: |16 Mar 2017|, o 22:49 ]
szybkie pytanie jeszcze 2.4 a 2.5 ma taki sam wał korbowy (chodzi mi o śruby mocujące koło zamachowe) bo mam aukrat 2.5 na wieszchu i moge przymierzyc sprzegło od 1.9
[ Dodano: |16 Mar 2017|, o 22:49 ]
szybkie pytanie jeszcze 2.4 a 2.5 ma taki sam wał korbowy (chodzi mi o śruby mocujące koło zamachowe) bo mam aukrat 2.5 na wieszchu i moge przymierzyc sprzegło od 1.9
- Kulfon
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SO
Tomas,
Jeździłem 1,9d i 1,9 td fakt czuć tą turbinę ale nadal to zamulatory jakich mało.
burdzio89,
Może w t4 fajnie się sprawdzał dlatego, że t4 ma przełożenie bardziej na moc jak to w dostawczakach.
paczekszczecin,
Z tym spalaniem to się nie zdziw. Większe auto cięższe a moc podobna, uturbiony diesel spali ci w tym przypadku więcej. 1,9td to nie to samo co 1,6 td tam nie zrobisz paru trików i samochód będzie smigał. Jak zaczniesz grzebać w 1,9td to szybko pompa się poddaje. Przerabiane w golfach 3 u kolegów. Jesli masz tak kombinować i bawić się w swapy to moim zdaniem są dwie opcje. Lecisz grubo i wsadzasz 2,5 tdi. Ale zadbaj o 2,4d podjedź na regulację pompy kątów itp i wtedy spalanie spadnie. Czesto mi się obiło o uszy, że ten silnik więcej niz 8,5 nie weźmie. Więc chyba bez tragedii.
Jeździłem 1,9d i 1,9 td fakt czuć tą turbinę ale nadal to zamulatory jakich mało.
burdzio89,
Może w t4 fajnie się sprawdzał dlatego, że t4 ma przełożenie bardziej na moc jak to w dostawczakach.
paczekszczecin,
Z tym spalaniem to się nie zdziw. Większe auto cięższe a moc podobna, uturbiony diesel spali ci w tym przypadku więcej. 1,9td to nie to samo co 1,6 td tam nie zrobisz paru trików i samochód będzie smigał. Jak zaczniesz grzebać w 1,9td to szybko pompa się poddaje. Przerabiane w golfach 3 u kolegów. Jesli masz tak kombinować i bawić się w swapy to moim zdaniem są dwie opcje. Lecisz grubo i wsadzasz 2,5 tdi. Ale zadbaj o 2,4d podjedź na regulację pompy kątów itp i wtedy spalanie spadnie. Czesto mi się obiło o uszy, że ten silnik więcej niz 8,5 nie weźmie. Więc chyba bez tragedii.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Doszło 100c4 2,3 AAR
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Co do spalania AAS pali ok 5-6l w trasie,w mieście około 7l
Co doswapa na aa potrzeba silnika z audi 80 b4, bo inaczej bedzie placz że nic nie pasuje, łapy silnika z 100c4 z silnikami r4 lub z 1.9 tdi.
Poduszki z audi 80 b4 z dieslem lub z a6 c4 1.9tdi, na poduszkach od tdi r5 tellepie.
AAZ w c4 ma sens jeśli jeździmy wiecej po mieście, w trasie nie bardzo to ma sens.
Jego zalety toszybki czas nagrzewania się silnika, i dzieki temu na krótkich odcinkach jest ekonomiczny. Miałem 2.4D przez pinad rok i wiem ile to pali.
Na dłuższe trasy polecam 2.5tdi, jeśli ktoś się nie spieszy to można i 2.4D spali podobnie, jeśli jedziemy nie szybciej niż 120kmh.
Aaz zeby był ekonomiczny musi mieć długą skrzynię pokroju CPC, BAA, APL, CEP, FHN, ale ta ostatnia jeśli silnik jest już mocniej pomodzony, i ma trochęwięcej momentu obrotowego, ale silniki na komorach wirowych nie nadają się do podróży z wysokimi prędkościami...
Za niedługo znów powrót do komory wirowej ale na elektronice, i skrzyni Tdi.
Myślę że będzie ciekawie...
Co doswapa na aa potrzeba silnika z audi 80 b4, bo inaczej bedzie placz że nic nie pasuje, łapy silnika z 100c4 z silnikami r4 lub z 1.9 tdi.
Poduszki z audi 80 b4 z dieslem lub z a6 c4 1.9tdi, na poduszkach od tdi r5 tellepie.
AAZ w c4 ma sens jeśli jeździmy wiecej po mieście, w trasie nie bardzo to ma sens.
Jego zalety toszybki czas nagrzewania się silnika, i dzieki temu na krótkich odcinkach jest ekonomiczny. Miałem 2.4D przez pinad rok i wiem ile to pali.
Na dłuższe trasy polecam 2.5tdi, jeśli ktoś się nie spieszy to można i 2.4D spali podobnie, jeśli jedziemy nie szybciej niż 120kmh.
Aaz zeby był ekonomiczny musi mieć długą skrzynię pokroju CPC, BAA, APL, CEP, FHN, ale ta ostatnia jeśli silnik jest już mocniej pomodzony, i ma trochęwięcej momentu obrotowego, ale silniki na komorach wirowych nie nadają się do podróży z wysokimi prędkościami...
Za niedługo znów powrót do komory wirowej ale na elektronice, i skrzyni Tdi.
Myślę że będzie ciekawie...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,