Strona 5 z 8

: 2013-03-10, 19:25
autor: Butterbean
Misiek, w zasadzie temat do ogarniecia.
tuleja odpowiednio nagwintowana.
do tego nakretki ze gwintem o przekroju prostokatnym.

: 2013-03-10, 19:31
autor: Misiek
No to pany, na co czekać trzeba działać :ok: co wydać np. te 600zł czy tam troche więcej to nie 2,5 kafla :ok:

Ja osobiście wspieram duchowo projekt i jak dojdzie do skutku to od razu odkładam hajs, sam nic nie zdziałam bo nie mam aż takich zdolności ani warunków żeby coś takiego modzić niestety.

Myślicie że gęsty gwint utrzyma spring na prostokątnej nakrętce? Niezłej grubości i twardości musiała by być taka nakrętka. Troche strach moim zdaniem :/

: 2013-03-10, 19:32
autor: J.A.G
No tak tylko koledze chodzi o to że standardowej średnicy sprężyna wymaga dość dużego talerza a ten przy obniżeniu o te 2-4cm i dość dużym kole prawdopodobnie będzie wpierał w oponę... Dlatego ta cała zabawa ze zwężającą się sprężyną i najmniejszym talerzem.

: 2013-03-10, 19:35
autor: Misiek
J.A.G rozjaśniłes mi umysł :ok: teraz już wiem gdzie leży problem.

Niedziela mi nie służy, za duzo w garażu i nie myśle racjonalnie.

Ok chwilowa burza w umyśle i tak:

Skoro są KIT-y np. -40 i auto idzie niżej to dolna podstawa springa o nic nie obciera.
Wiem wiem, auto schodzi niżej bo sprężyna krótsza jest ale
Tutaj talerzykiem kręcąc aby obniżyć będzie on szedł po gwincie do góry sciskając spring. Jego pozycja wyjściowa będzie na wysokości dolnej podstawy sprężyny, talerzyk idzie do góry, auto w dół i nic nie powinno trzeć.

Auto idzie 4 centy w dół a talerzyk tak samo 4 centy do góry czyli to tak jak by nie ruszając sprezyny podstawa byla ori, nie wiem jak to wytlumaczyć :D

: 2013-03-10, 19:57
autor: J.A.G
Z tymi niższymi sprężynami niby masz rację, można kupić -60mm i już z tej racji nie trzeba będzie schodzić z talerzykiem poniżej progu wpierania o koło ale błąd jest w opisie, chcąc obniżyć jeszcze opuszczamy talerzyk (po gwincie w dół), chcąc podnieść zawias - podkręcamy talerzyk do góry :-P

Taki talerzyk oczywiście musi być na jakimś łożysku oporowym.

: 2013-03-10, 19:59
autor: ratmasta
1. Talerz idzie w dól a nie w górę
2. sprezyny sportowe sa krótsze ale podstawa jest na takiej samej wysokości
3. jeżeli zastosuje się seryjną sprężynę to środkowe zwoje podczas jazdy mogą ocierać o oponę...nawet jeśli nie będzie już talerza...
4. grubość sprężyny ma znaczenie bo jeśli będzie za miękka (miałem taki przypadek) poprostu pęknie...musi być twarda i nie podatna na zbyt duże uginanie się
5. na gwincie jest nakrętka + podstawa sprężyny oba elementy są gwintowane

: 2013-03-10, 20:00
autor: Misiek
Albo ja nie znam zasady dzialania gwintu albo nie wiem :mrgreen:

Jak chce obniżyć auto, sprężynę musze zcisnąć czyli śrubą kręcić do góry.

Edit: Jednak jestem ciemna masa hahaha :D

Ok kminie już wsie i rozumiem problem. Fakt wyjściem jedynie będzie zastosowanie stożkowatego springa...

: 2013-03-10, 20:06
autor: J.A.G
Misiek, bo do kąta zaraz pójdziesz za nieuwagę :mrgreen:
ratmasta, rozważ jeszcze raz to co ja z miśkiem pisaliśmy i przemyśl na co ci wtedy inna sprężyna/zwężająca się? Chyba -60 to i tak już sporo, na co komu jeszcze niżej, poza tym zanim weprze w oponę to ten cm jeszcze też dałby się pewnie opuścić, więc realnie nawet -70mm

: 2013-03-10, 20:08
autor: ratmasta
1. waga samochodu jest stała
2. sprężyna jest na stałym ugięciu
3. jeśli podnosisz podstawe sprezyny tym samym podnosisz całe auto/ sprężyna ma te samo ugięcie
4. chłopaki wejdzcie pod auto na postoju i sprawdzcie ile macie oleglosci miedzy opona a talerzem amortyzatora...

: 2013-03-10, 20:08
autor: Misiek
J.A.G sęk w tym że jak już masz te np. -60 to po co Ci gwint na 1cm :/

: 2013-03-10, 20:09
autor: ratmasta
za dużo teorii nie popartej praktyką...nie spamujcie tylko poczekajcie na pierwsze gotowe zestawy

: 2013-03-10, 20:09
autor: J.A.G
Na 1 cm dodatkowo w dół, w górę bez ograniczeń :) gwint przecież po to jest by jak nie trzeba podnieść na standard lub choćby -20

[ Dodano: 2013-03-10, 20:13 ]
Poprzedni właściciel auta kk84 sprzedaje -60 chyba, zapytaj go.

: 2013-03-10, 20:45
autor: GTR34
ratmasta pisze:4. chłopaki wejdzcie pod auto na postoju i sprawdzcie ile macie oleglosci miedzy opona a talerzem amortyzatora...
Co racja to racja, między talerzykiem a nie ma za dużo miejsca..

: 2013-03-11, 19:51
autor: J.A.G
ratmasta, nie wiem czy prawdziwe dane ale chyba są kity -60, tu masz ofertę z takimi sprężynami
http://www.allegromat.pl/aukcja133088

: 2013-03-12, 15:18
autor: f_michal
na ebay sa takie gwinty moze by porozumiec sie z dystrybutorem tej marki i zamowis konkretne czesci do tego gwintu

tu mamy Fk widziłem tez sporo KW
http://www.ebay.de/itm/FK-GEWINDEFAHRWE ... 589d2e8333

EDIT:

skontaktowałem sie z polskim dystrybutorem firmy KW i mówił ze jest możliwość zamówienia poszczególnych elementów zawieszeń,prosił o zapytanie mailowe jutro powinniśmy mieć odpowiedz odnośnie dostępności oraz ceny :mrgreen:

foto poglądowe :mrgreen:


Obrazek