[100-2.5TDI AAT] Tuning mechaniczny: Wtryski, Turbo
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
ale tu Ciszaaaaa......
co do K24-7000.
mozna to zrobić na dwa sposoby:
pierwszy wkładamy ją z całym osprzętem czyli kolektor od 2.2T 10V wraz zaworem WG i całym orurowaniem, będą potrzebne małe przeróbki przewodów zasilania olejem i odpływu, przewody od chłodzenia wodnego możemy wykorzystać aczkolwiek nie musimy, ktoś kto na codzień ma ciężką nogępolecałbym jednak zastosować.
ktoś kto sporadycznie pałuje to jednak bym proponował wykorzystać je.
Co do kolektora, to gdyby ktoś chciał mam takowy wraz zaworem WG na zbyciu. jak i down pipe.
sposób drugi polega na dobraniu odpowiedniej muszli gorącej ze zintegrowanym zaworem WG, jeśli odpowiednio dobierzemy gorącą muszlę to turbo bedzie nam pasować P&P zarówno do kolektora ssącego jak i do down pipe.
co do pomp to już mówie że MITEM JEST że AAT lub AEL mają 10mm. wszystkie pompy 2.5TDI R5 mają 11mm
różnice sąw nastawnikach, i ewentualnie w falach.
tłokorozdzielacze jeszcze raz podkreślam że wszystkie są11mm
co do wtryskiwaczy, to sądzę że 216-tek nie ma sensu wkładać, może po za tymi z fratelli bo czy to bosch czy firad czy WZM średnicę otworków mają 0,210mm.
więc podobne rezultaty powinniśmy uzyskać na wtryskiwaczach od AEL'a z podniesionym ciśnieniem otwarcia na 220bar.
to jest moje prywatne zdanie odnośnie wtryskiwaczy, i każzdy ma prawo do swojego.
obecnie mam wtryskiwacze w średniej kondycji od AFN'a ( miałem na stanie a moje z AAT padły z dnia na dzień, zaczeły lać) i na nich miałem przy napięciu 4,1V moc 161KM i w granicach 375Nm
po zmianie samej turbiny bez dotykania czegokolwiek w ustawieniach jak wtryskiwaczy, momentu obrotowego w moim wypadku przybyło niemal 80Nm i jakieś 7KM.
w mocy niby nie dużo ale w momencie zmieniło się i to sporo, u mnie znów zbiegło się ze zmianą skrzyni biegów na FHN a więc bardzo długiej( moja piątka jest bardzo podobna do waszej 6-tki
przy 100kmh mam 2000rpm a przy 200kmh 4000rpm z groszami..
niestety nie miałem okazji porównać tego na tej samej skrzyni biegów, ponieważ jak auto stało z wymontowaną turbosprężarką a ja jeździłem za potrzebnymi przeróbkami żeby osadzić K24, przyjechał kupiec i zabrał moją skrzynkę DHL.
obecnie mam czwórkę bardzo podobną może nieco krótszą niż wcześniej piątkę w DHL ale różnica na czwórce jest naprawdę spora.
co do K24-7000.
mozna to zrobić na dwa sposoby:
pierwszy wkładamy ją z całym osprzętem czyli kolektor od 2.2T 10V wraz zaworem WG i całym orurowaniem, będą potrzebne małe przeróbki przewodów zasilania olejem i odpływu, przewody od chłodzenia wodnego możemy wykorzystać aczkolwiek nie musimy, ktoś kto na codzień ma ciężką nogępolecałbym jednak zastosować.
ktoś kto sporadycznie pałuje to jednak bym proponował wykorzystać je.
Co do kolektora, to gdyby ktoś chciał mam takowy wraz zaworem WG na zbyciu. jak i down pipe.
sposób drugi polega na dobraniu odpowiedniej muszli gorącej ze zintegrowanym zaworem WG, jeśli odpowiednio dobierzemy gorącą muszlę to turbo bedzie nam pasować P&P zarówno do kolektora ssącego jak i do down pipe.
co do pomp to już mówie że MITEM JEST że AAT lub AEL mają 10mm. wszystkie pompy 2.5TDI R5 mają 11mm
różnice sąw nastawnikach, i ewentualnie w falach.
tłokorozdzielacze jeszcze raz podkreślam że wszystkie są11mm
co do wtryskiwaczy, to sądzę że 216-tek nie ma sensu wkładać, może po za tymi z fratelli bo czy to bosch czy firad czy WZM średnicę otworków mają 0,210mm.
więc podobne rezultaty powinniśmy uzyskać na wtryskiwaczach od AEL'a z podniesionym ciśnieniem otwarcia na 220bar.
to jest moje prywatne zdanie odnośnie wtryskiwaczy, i każzdy ma prawo do swojego.
obecnie mam wtryskiwacze w średniej kondycji od AFN'a ( miałem na stanie a moje z AAT padły z dnia na dzień, zaczeły lać) i na nich miałem przy napięciu 4,1V moc 161KM i w granicach 375Nm
po zmianie samej turbiny bez dotykania czegokolwiek w ustawieniach jak wtryskiwaczy, momentu obrotowego w moim wypadku przybyło niemal 80Nm i jakieś 7KM.
w mocy niby nie dużo ale w momencie zmieniło się i to sporo, u mnie znów zbiegło się ze zmianą skrzyni biegów na FHN a więc bardzo długiej( moja piątka jest bardzo podobna do waszej 6-tki
przy 100kmh mam 2000rpm a przy 200kmh 4000rpm z groszami..
niestety nie miałem okazji porównać tego na tej samej skrzyni biegów, ponieważ jak auto stało z wymontowaną turbosprężarką a ja jeździłem za potrzebnymi przeróbkami żeby osadzić K24, przyjechał kupiec i zabrał moją skrzynkę DHL.
obecnie mam czwórkę bardzo podobną może nieco krótszą niż wcześniej piątkę w DHL ale różnica na czwórce jest naprawdę spora.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,