[A6 C4] [2,5 TDI AEL]Wrażenia po chipowaniu
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-04-09, 21:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
W końcu wrzuciłem kostki od Michaelo do auta. Auto znacznie bardziej elastyczne,spokojnie przyspiesza od 2000 obr dzieki czemu nie trzeba tak wahlowac biegami zeby płynnie jechać. Ogólnie szatańsko przyśpiesza,160km/h pokazuje się chwila moment(narazie więcej nie było gdzie przetestować). Także polecam zdecydowanie program od Michaelo
- ziemas
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
- Imię: Ziemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Bydgoszcz
- Płeć:
Przy okazji III Ogólnopolskiego Zlotu Audi C4 na pokładzie zawitały kostki z programem od kolegi Michaelo. Autko już od 2300 obrotów wyrywa do przodu. Wyprzedzanie na trasie stało się przyjemnością. Dymu z tyłu jakby ciut więcej, spalanie bez wielkich zmian. Polecam zdecydowanie. Fotki z operacji rozdziewiczania mojej Audiczki.
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
FAŁDZIK, nie koniecznie.
ale to wymaga zabawy i dostrajania programu pod konkretne auto, czyli poddymi powiedzmy przy 2500rpm i doładowaniu 0,8bara to dla takiego doładowania się delikatnie ujmuje paliwa, baaardzo dużo dają również zmieny w mapie kąta wtrysku.
ja mam program Rogala od Arekr, pod wtryski 230-tki.
w aucie jest K24-7000 i 260-tki. z relacji arka powinno być sporo dymu.
przed awarią nastawnika dymu było tylko trochę zanim turbo wstało. ale i auto nie jechało.
po zmianie nastawnika od renówki, znacząco urósł moment obrotowy, bardzo zdrowe sprzęgło które zapina niczym spiek, ślizga się na półgazu, a wszyscy wiem że według programu mniejsza dawka równa się późniejszy kąt wtrysku.
przy oerowaniu gazem do połowy, dymu nie ma wcale a auto jedzie i tak znacznie lepiej niż wcześniej z gazem do podłogi.
wniosek z tego taki że jak dorwę programator, to pierwsze co zrobię zanim zacznę bawić sie mapami dawek, to wcześniej nieco opóźnię mapę kąta wtrysku.
również turbo teraz wstaje znaaacznie szybciej niż wcześniej, a i ma większe tendencje do overboostów.
przy wciśnięciu gazu do podłogi dymu jest znacznie więcej ale nie o to przecież chodzi.
to już jest albo zaleta nastawnika, albo wina wcześniejszego uszkodzonego nastawnika, który mógł nie podawać pełnej zadanej dawki.
w każdym bądź razie, należy pamiętać że zbyt wczesny kąt wtrysku będzie powodował znacznie wieksze obciążenie termiczne silnika, jak i przede wszystkim ogromny wzrost obciążenia, układu korbowo-tłokowego.
lepiej mieć odrobinę za późny kąt i nawet odrobinę dymu, niż mieć zero dymu, i znacznie mocniej obciążny wał i korbowody.
Arekr pogieło korby przy jakichś 460-470Nm chłopaki ze skandynawii potrafia na seryjnych słupkach dobijać w okolice 600Nm.
nie daje to nikomu do myślenia?
ale to wymaga zabawy i dostrajania programu pod konkretne auto, czyli poddymi powiedzmy przy 2500rpm i doładowaniu 0,8bara to dla takiego doładowania się delikatnie ujmuje paliwa, baaardzo dużo dają również zmieny w mapie kąta wtrysku.
ja mam program Rogala od Arekr, pod wtryski 230-tki.
w aucie jest K24-7000 i 260-tki. z relacji arka powinno być sporo dymu.
przed awarią nastawnika dymu było tylko trochę zanim turbo wstało. ale i auto nie jechało.
po zmianie nastawnika od renówki, znacząco urósł moment obrotowy, bardzo zdrowe sprzęgło które zapina niczym spiek, ślizga się na półgazu, a wszyscy wiem że według programu mniejsza dawka równa się późniejszy kąt wtrysku.
przy oerowaniu gazem do połowy, dymu nie ma wcale a auto jedzie i tak znacznie lepiej niż wcześniej z gazem do podłogi.
wniosek z tego taki że jak dorwę programator, to pierwsze co zrobię zanim zacznę bawić sie mapami dawek, to wcześniej nieco opóźnię mapę kąta wtrysku.
również turbo teraz wstaje znaaacznie szybciej niż wcześniej, a i ma większe tendencje do overboostów.
przy wciśnięciu gazu do podłogi dymu jest znacznie więcej ale nie o to przecież chodzi.
to już jest albo zaleta nastawnika, albo wina wcześniejszego uszkodzonego nastawnika, który mógł nie podawać pełnej zadanej dawki.
w każdym bądź razie, należy pamiętać że zbyt wczesny kąt wtrysku będzie powodował znacznie wieksze obciążenie termiczne silnika, jak i przede wszystkim ogromny wzrost obciążenia, układu korbowo-tłokowego.
lepiej mieć odrobinę za późny kąt i nawet odrobinę dymu, niż mieć zero dymu, i znacznie mocniej obciążny wał i korbowody.
Arekr pogieło korby przy jakichś 460-470Nm chłopaki ze skandynawii potrafia na seryjnych słupkach dobijać w okolice 600Nm.
nie daje to nikomu do myślenia?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Nieju231,
http://forums.t5d5.org/topic/8749-v70-2 ... 0hp-600nm/
po swoich doświadczeniach z nastawnikiem jestem na 99% przekonany że nasze polskie projekty leżą w porównaniu do tamtych z powodu właśnie za wczesnego kąta wtrysku, no i podejrzewam że gość ma pompę wtryskową z T4
http://forums.t5d5.org/topic/8749-v70-2 ... 0hp-600nm/
po swoich doświadczeniach z nastawnikiem jestem na 99% przekonany że nasze polskie projekty leżą w porównaniu do tamtych z powodu właśnie za wczesnego kąta wtrysku, no i podejrzewam że gość ma pompę wtryskową z T4
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- Nieju231
- Mechanik
- Posty: 233
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Busko-Zdrój
Może w volvach lepsze korby, i wszystko na turbach WG.
Tam jest koles co w T4 373 konie i 750 Nm jak ???????
Tam jest koles co w T4 373 konie i 750 Nm jak ???????
Ostatnio zmieniony 2014-09-27, 20:26 przez Nieju231, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Nie jest wydajniejsza tylko ma inna fale, a dzieki temu ta sama dawka jest podawana w krotszym czasie, a to si3 przeklada na mniejsze obciazenie korbowodow przy takim samym momencie obrotowym oddawanym.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,