[ALL ] Jak wzmocnić korbowody???

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

[ALL ] Jak wzmocnić korbowody???

Post autor: afro89 »

Witam. Być może co po niektórzy już się domyślają, lecz podczas jazdy wybuchł mi silnik, a konkretnie prawdopodobnie urwało śrubę z korbowodu, i narobiło marasu co nie miara. Myślałem nad tym aby zastosować szpilki w korbowodach i dokręcić je nakrętkami, od jakiegoś czasu szukam szpilek M8x1 o twardości 12.9, lecz bezskutecznie, pytanie do was macie jakieś inne propozycje aby wzmocnić korby?????? Może macie gdzieś jakiś sklep czy hurtownię co mają bardzo duży wybór śrub i szpilek???? Wszystkie sugestie mile widziane.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Afroś no to sie narobiło.. ja niestety nie pomoge ale trzymam Kciuki za postępy przy pracach ;)
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Krzysiek, pracuję w branży wtryskarek i form metalowych. Rozeznam temat, a nóż...
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Urwało łeb śruby że szukasz szpilki i nakrętki ?
Na pewno jest wyjście bo przecież nie takie motory budują i nie takie momenty ;)

Co tam konkretnie się stało ?
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

afro jeżeli nic nie znajdziesz to ja mogę podjechać do tego sklepu gdzie ja śruby do zacisków kupowałem, ten sklep tylko śrubkami, nakrętkami się zajmuje ale to dopiero będę 28 w sirodę, wcześniej nie da rady. Chyba że ktoś z Kielc podleci.
A z 1,9tdi nic nie pasi ?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

te korby co mam są skręcone tymi samymi śrubami co 1,9 tdi oraz 2,0 tdi, szpilka lepiej się spisze jak śruba, ale na chwilę obecną lipa.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Ups...
W fabory dostaniesz - pod tym linkiem masz szpilkę jaką potrzebujesz - LINK

Lista sklepów stacjonarnych na ich stronie www

Pzdr
kwazik
Ostatnio zmieniony 2015-01-18, 23:44 przez kwazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

afro89, tylko pamiętaj że wraz z twardością rośnie kruchość. Przy podwyższonej temperaturze nie wiem czy to zda egzamin.
A druga rzecz, nie pojawi się zdeważenie przy szpilkach?
Zapytałeś w rallyshop oraz http://www.tomson.com.pl/ ?
popytam jeszcze w innych źródłach ;)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Może nie jestem najmądrzejszy i się często mylę, ale wydaje mi się że szpilki głowic dostają większe obciążenia termiczne oraz większe obciążenia dynamiczne, bardzo duże ciśnienia jakie panują w cylindrze podczas sprężania.

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 1888&st=40

W temacie powyżej ludzie piszą że sami stosowali szpilki o twardości 12.9 do tego nakrętki o takiej samej twardości i jeżdżą bez większych problemów.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
dyzio007
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-12-03, 23:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: dyzio007 »

a nie idzie dostać śrub ARP dedykowanych do takich zastosowań ??
gino_gti
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: slask

Post autor: gino_gti »

A może tak zastosować dol z Common Raila?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

dyzio007, Z tego co się rozglądałem to według katalogu IC śruby mostków wału korbowego są te same w 2,2t jak i w 2,5 TDI. Jak ktoś rozbierał oba silniki, i porównywał śruby to niech może się wypowie na ten temat. Generalnie rozglądałem się za ARP ale na chwilę obecną nikt nie ma w PL do 2,2T. Z śrubami korbowodów jest już gorzej.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

afro89, Jak chcesz, mogę sprawdzić czy u mnie w firmię mogę zrobić Ci takie szpilki z prętów stopowych czy innych materiałów, ekstremum to nawet z węglików spiekanych (na ten materiał nie znajdziesz wytrzymałości na rozciąganie bo to piekielnie twardy materiał).
z tym że jak wspomniałem, wraz ze wzrostem wytrzymałości i twardości maleje udarność
Prawie na pewno będą wchodzić w grę stale narzędziowe czy szybkotnące HSS.
http://www.sharkbuggyshop.com/Inbusschr ... 29-DIN-912
http://www.ebay.de/itm/Feingewindeschra ... 1183834911
Ogólnie
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... +12.9+M8x1
;)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mas0n, łącznie zmieniany 3 razy.
dyzio007
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-12-03, 23:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: dyzio007 »

Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

afro89, gotowych szpilek nie znalazłem, ale mam zaprzyjaźnionego narzędziowca, który może takie zrobić. Stał narzędziowa - toczenie - gwintowanie - i do pieca.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”