[ALL ] Jak wzmocnić korbowody???
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
[ALL ] Jak wzmocnić korbowody???
Witam. Być może co po niektórzy już się domyślają, lecz podczas jazdy wybuchł mi silnik, a konkretnie prawdopodobnie urwało śrubę z korbowodu, i narobiło marasu co nie miara. Myślałem nad tym aby zastosować szpilki w korbowodach i dokręcić je nakrętkami, od jakiegoś czasu szukam szpilek M8x1 o twardości 12.9, lecz bezskutecznie, pytanie do was macie jakieś inne propozycje aby wzmocnić korby?????? Może macie gdzieś jakiś sklep czy hurtownię co mają bardzo duży wybór śrub i szpilek???? Wszystkie sugestie mile widziane.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
te korby co mam są skręcone tymi samymi śrubami co 1,9 tdi oraz 2,0 tdi, szpilka lepiej się spisze jak śruba, ale na chwilę obecną lipa.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
afro89, tylko pamiętaj że wraz z twardością rośnie kruchość. Przy podwyższonej temperaturze nie wiem czy to zda egzamin.
A druga rzecz, nie pojawi się zdeważenie przy szpilkach?
Zapytałeś w rallyshop oraz http://www.tomson.com.pl/ ?
popytam jeszcze w innych źródłach
A druga rzecz, nie pojawi się zdeważenie przy szpilkach?
Zapytałeś w rallyshop oraz http://www.tomson.com.pl/ ?
popytam jeszcze w innych źródłach
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Może nie jestem najmądrzejszy i się często mylę, ale wydaje mi się że szpilki głowic dostają większe obciążenia termiczne oraz większe obciążenia dynamiczne, bardzo duże ciśnienia jakie panują w cylindrze podczas sprężania.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 1888&st=40
W temacie powyżej ludzie piszą że sami stosowali szpilki o twardości 12.9 do tego nakrętki o takiej samej twardości i jeżdżą bez większych problemów.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 1888&st=40
W temacie powyżej ludzie piszą że sami stosowali szpilki o twardości 12.9 do tego nakrętki o takiej samej twardości i jeżdżą bez większych problemów.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
dyzio007, Z tego co się rozglądałem to według katalogu IC śruby mostków wału korbowego są te same w 2,2t jak i w 2,5 TDI. Jak ktoś rozbierał oba silniki, i porównywał śruby to niech może się wypowie na ten temat. Generalnie rozglądałem się za ARP ale na chwilę obecną nikt nie ma w PL do 2,2T. Z śrubami korbowodów jest już gorzej.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
afro89, Jak chcesz, mogę sprawdzić czy u mnie w firmię mogę zrobić Ci takie szpilki z prętów stopowych czy innych materiałów, ekstremum to nawet z węglików spiekanych (na ten materiał nie znajdziesz wytrzymałości na rozciąganie bo to piekielnie twardy materiał).
z tym że jak wspomniałem, wraz ze wzrostem wytrzymałości i twardości maleje udarność
Prawie na pewno będą wchodzić w grę stale narzędziowe czy szybkotnące HSS.
http://www.sharkbuggyshop.com/Inbusschr ... 29-DIN-912
http://www.ebay.de/itm/Feingewindeschra ... 1183834911
Ogólnie
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... +12.9+M8x1
z tym że jak wspomniałem, wraz ze wzrostem wytrzymałości i twardości maleje udarność
Prawie na pewno będą wchodzić w grę stale narzędziowe czy szybkotnące HSS.
http://www.sharkbuggyshop.com/Inbusschr ... 29-DIN-912
http://www.ebay.de/itm/Feingewindeschra ... 1183834911
Ogólnie
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... +12.9+M8x1
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mas0n, łącznie zmieniany 3 razy.