[ALL ] Przerabianie lamp soczewkowych - fotostory
: 2017-02-05, 11:28
Cześć !
Chciałem pokazać mój sposób na przerobienie przedniej lampy soczewkowej Audi C4.
Jako dawcę wybrałem "zwykły" projektor Hella H7 ze Skody Fabii 3. Nie chciałem xenonu, aby nie zwracać na siebie uwagi Policji, nie chciałem bi-halogenu, bo moje światła drogowe świecą dobrze.
Zalety projektora z Fabii 3:
- stan jak nowy (używki kupujemy praktycznie z rocznych aut, seryjnie posiadających światła do jazdy dziennej)
- dobra jakość światła (projektor Hella H7 z soczewką 3")
- prosty montaż (brak ruchomych elementów, np mechanizmu przesłony)
- niska cena zakupu
- dobra dostępność
Zaczynamy od zakupu używanej lampy po przejściach:
Ja za jedną lampę zapłaciłem 50 zł, za drugą 80 zł.
Tutaj mała uwaga. Handlarze często od tych najtańszych lamp odcinają kostkę elektryczną i blaszkę mocującą żarówkę H7 - trzeba się dokładnie dopytać.
Występują dwa rodzaje takich blaszek:
Do zamocowania żarówki H7 w projektorze pasuje tylko ta po lewej stronie. Można ją także kupić w ASO, nazywa się klamra mocująca, kosztuje 32 złote.
Numer części 3B0 941 160 B.
Aby zamontować nowy projektor w naszym odbłyśniku należy przesunąć dolne otwory montażowe o 4 mm w dół (ich rozstaw pasuje idealnie)
Zaznaczany:
i wiercimy
otwór wypada na granicy kołnierza odbłyśnika.
Należy też wypiłować dwa otwory w górnym kołnierzu odbłyśnika:
Aby nowy projektor nie przeszkadzał światłu p/mgielnemu należy spiłować fragment wywiniętej krawędzi oprawki soczewki (od dołu):
Przerabianie naszego odbłyśnika zaczynamy od owinięcia go filią spożywczą, aby nie zniszczyć metalizowanej powłoki:
Od wewnętrznej strony, z boku należy wyfrezować zagłębienie (2,0 - 2,5 mm) aby zmieściła się w nim soczewka:
Powiększamy otwór na soczewkę. Inżynierowie Audi przywidzieli, że po 20 latach wiele osób będzie wymieniało projektory na lepsze i dlatego pokazali nam granicę, do której można bezpiecznie powiększyć otwór na soczewkę (widać ją dokładnie na zdjęciu wyżej).
Należy jeszcze zebrać trochę materiału na górnej krawędzi otworu na soczewkę:
Z przodu wygląda tak:
Teraz gwintujemy (M4) otwory w oryginalnych słupkach:
i wstępna przymiarka:
Teraz widać dokładnie, dlaczego należy wyfrezować zagłębienie bocznie od otwory na soczewkę.
Do zamocowania projektora użyłem śrub M4 o długości 50 mm. Wkręciłem je w słupki na klej dwuskładnikowy zamiast oryginalnych wkrętów. Jako dystansów użyłem nakrętek:
Na górze 5 nakrętek M4, na dole 4 nakrętki M4 + 2 nakrętki M5 (na dole dystans musi być o 5 mm większy).
Starłem srebrną powłokę, zamaskowałem światło drogowe:
i polakierowałem farbą Motip Chrome effect. Nie zbyt to fachowe rozwiązanie, ale miało być budżetowo. Jeśli zacznie złazić, to odbłyśniki pójdą w całości do regeneracji. Nie chciałem też robić czarnego "bad look'a"
Przed poskładanie lampy trzeba jeszcze przerobić plastik, który trzyma odbłyśnik i umożliwia jego regulację góra - dół:
Ustawiłem też trochę wyżej światło p/mgielne, tak aby jego linia odcięcia wyrównała się z niewielkim cieniem, jaki daje projektor H7:
Aby to zrobić, należy ściąć o około 1 - 1,5 mm gumowy kołek na dolnym mocowaniu światła p/mgielnego i trochę mocnej dokręcić nakrętkę.
Po poskładaniu wygląda tak:
Widok od tyłu:
kostkę dla żarówki H7 przylutowałem do oryginalnej wiązki elektrycznej.
Poniżej porównanie, jak świeci poskładana lampa z soczewką Hella H7 (na górze) w porównaniu do oryginalnej, umytej lampy (na dole):
Niestety trochę za mały otwór na soczewkę H7 zabiera część światła. Poniżej porównanie, jak świeci goły projektor H7 i oryginalna, brudna w środku lampa:
Efekt na drodze, pomimo wszystkich niedoskonałości takiej przeróbki ... SUPER !!!
Oryginalne lampy, nawet po umyciu w środku, nie mają startu do nowych projektorów z Fabii. Ze świateł p/mgielnych też jestem bardzo zadowolony, na prawdę warto pokombinować i trochę je podnieść.
Zapraszam do komentowania i zadawania pytań.
Chciałem pokazać mój sposób na przerobienie przedniej lampy soczewkowej Audi C4.
Jako dawcę wybrałem "zwykły" projektor Hella H7 ze Skody Fabii 3. Nie chciałem xenonu, aby nie zwracać na siebie uwagi Policji, nie chciałem bi-halogenu, bo moje światła drogowe świecą dobrze.
Zalety projektora z Fabii 3:
- stan jak nowy (używki kupujemy praktycznie z rocznych aut, seryjnie posiadających światła do jazdy dziennej)
- dobra jakość światła (projektor Hella H7 z soczewką 3")
- prosty montaż (brak ruchomych elementów, np mechanizmu przesłony)
- niska cena zakupu
- dobra dostępność
Zaczynamy od zakupu używanej lampy po przejściach:
Ja za jedną lampę zapłaciłem 50 zł, za drugą 80 zł.
Tutaj mała uwaga. Handlarze często od tych najtańszych lamp odcinają kostkę elektryczną i blaszkę mocującą żarówkę H7 - trzeba się dokładnie dopytać.
Występują dwa rodzaje takich blaszek:
Do zamocowania żarówki H7 w projektorze pasuje tylko ta po lewej stronie. Można ją także kupić w ASO, nazywa się klamra mocująca, kosztuje 32 złote.
Numer części 3B0 941 160 B.
Aby zamontować nowy projektor w naszym odbłyśniku należy przesunąć dolne otwory montażowe o 4 mm w dół (ich rozstaw pasuje idealnie)
Zaznaczany:
i wiercimy
otwór wypada na granicy kołnierza odbłyśnika.
Należy też wypiłować dwa otwory w górnym kołnierzu odbłyśnika:
Aby nowy projektor nie przeszkadzał światłu p/mgielnemu należy spiłować fragment wywiniętej krawędzi oprawki soczewki (od dołu):
Przerabianie naszego odbłyśnika zaczynamy od owinięcia go filią spożywczą, aby nie zniszczyć metalizowanej powłoki:
Od wewnętrznej strony, z boku należy wyfrezować zagłębienie (2,0 - 2,5 mm) aby zmieściła się w nim soczewka:
Powiększamy otwór na soczewkę. Inżynierowie Audi przywidzieli, że po 20 latach wiele osób będzie wymieniało projektory na lepsze i dlatego pokazali nam granicę, do której można bezpiecznie powiększyć otwór na soczewkę (widać ją dokładnie na zdjęciu wyżej).
Należy jeszcze zebrać trochę materiału na górnej krawędzi otworu na soczewkę:
Z przodu wygląda tak:
Teraz gwintujemy (M4) otwory w oryginalnych słupkach:
i wstępna przymiarka:
Teraz widać dokładnie, dlaczego należy wyfrezować zagłębienie bocznie od otwory na soczewkę.
Do zamocowania projektora użyłem śrub M4 o długości 50 mm. Wkręciłem je w słupki na klej dwuskładnikowy zamiast oryginalnych wkrętów. Jako dystansów użyłem nakrętek:
Na górze 5 nakrętek M4, na dole 4 nakrętki M4 + 2 nakrętki M5 (na dole dystans musi być o 5 mm większy).
Starłem srebrną powłokę, zamaskowałem światło drogowe:
i polakierowałem farbą Motip Chrome effect. Nie zbyt to fachowe rozwiązanie, ale miało być budżetowo. Jeśli zacznie złazić, to odbłyśniki pójdą w całości do regeneracji. Nie chciałem też robić czarnego "bad look'a"
Przed poskładanie lampy trzeba jeszcze przerobić plastik, który trzyma odbłyśnik i umożliwia jego regulację góra - dół:
Ustawiłem też trochę wyżej światło p/mgielne, tak aby jego linia odcięcia wyrównała się z niewielkim cieniem, jaki daje projektor H7:
Aby to zrobić, należy ściąć o około 1 - 1,5 mm gumowy kołek na dolnym mocowaniu światła p/mgielnego i trochę mocnej dokręcić nakrętkę.
Po poskładaniu wygląda tak:
Widok od tyłu:
kostkę dla żarówki H7 przylutowałem do oryginalnej wiązki elektrycznej.
Poniżej porównanie, jak świeci poskładana lampa z soczewką Hella H7 (na górze) w porównaniu do oryginalnej, umytej lampy (na dole):
Niestety trochę za mały otwór na soczewkę H7 zabiera część światła. Poniżej porównanie, jak świeci goły projektor H7 i oryginalna, brudna w środku lampa:
Efekt na drodze, pomimo wszystkich niedoskonałości takiej przeróbki ... SUPER !!!
Oryginalne lampy, nawet po umyciu w środku, nie mają startu do nowych projektorów z Fabii. Ze świateł p/mgielnych też jestem bardzo zadowolony, na prawdę warto pokombinować i trochę je podnieść.
Zapraszam do komentowania i zadawania pytań.