[ALL ] Przerabianie lamp soczewkowych - fotostory
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-05-22, 14:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
[ALL ] Przerabianie lamp soczewkowych - fotostory
Cześć !
Chciałem pokazać mój sposób na przerobienie przedniej lampy soczewkowej Audi C4.
Jako dawcę wybrałem "zwykły" projektor Hella H7 ze Skody Fabii 3. Nie chciałem xenonu, aby nie zwracać na siebie uwagi Policji, nie chciałem bi-halogenu, bo moje światła drogowe świecą dobrze.
Zalety projektora z Fabii 3:
- stan jak nowy (używki kupujemy praktycznie z rocznych aut, seryjnie posiadających światła do jazdy dziennej)
- dobra jakość światła (projektor Hella H7 z soczewką 3")
- prosty montaż (brak ruchomych elementów, np mechanizmu przesłony)
- niska cena zakupu
- dobra dostępność
Zaczynamy od zakupu używanej lampy po przejściach:
Ja za jedną lampę zapłaciłem 50 zł, za drugą 80 zł.
Tutaj mała uwaga. Handlarze często od tych najtańszych lamp odcinają kostkę elektryczną i blaszkę mocującą żarówkę H7 - trzeba się dokładnie dopytać.
Występują dwa rodzaje takich blaszek:
Do zamocowania żarówki H7 w projektorze pasuje tylko ta po lewej stronie. Można ją także kupić w ASO, nazywa się klamra mocująca, kosztuje 32 złote.
Numer części 3B0 941 160 B.
Aby zamontować nowy projektor w naszym odbłyśniku należy przesunąć dolne otwory montażowe o 4 mm w dół (ich rozstaw pasuje idealnie)
Zaznaczany:
i wiercimy
otwór wypada na granicy kołnierza odbłyśnika.
Należy też wypiłować dwa otwory w górnym kołnierzu odbłyśnika:
Aby nowy projektor nie przeszkadzał światłu p/mgielnemu należy spiłować fragment wywiniętej krawędzi oprawki soczewki (od dołu):
Przerabianie naszego odbłyśnika zaczynamy od owinięcia go filią spożywczą, aby nie zniszczyć metalizowanej powłoki:
Od wewnętrznej strony, z boku należy wyfrezować zagłębienie (2,0 - 2,5 mm) aby zmieściła się w nim soczewka:
Powiększamy otwór na soczewkę. Inżynierowie Audi przywidzieli, że po 20 latach wiele osób będzie wymieniało projektory na lepsze i dlatego pokazali nam granicę, do której można bezpiecznie powiększyć otwór na soczewkę (widać ją dokładnie na zdjęciu wyżej).
Należy jeszcze zebrać trochę materiału na górnej krawędzi otworu na soczewkę:
Z przodu wygląda tak:
Teraz gwintujemy (M4) otwory w oryginalnych słupkach:
i wstępna przymiarka:
Teraz widać dokładnie, dlaczego należy wyfrezować zagłębienie bocznie od otwory na soczewkę.
Do zamocowania projektora użyłem śrub M4 o długości 50 mm. Wkręciłem je w słupki na klej dwuskładnikowy zamiast oryginalnych wkrętów. Jako dystansów użyłem nakrętek:
Na górze 5 nakrętek M4, na dole 4 nakrętki M4 + 2 nakrętki M5 (na dole dystans musi być o 5 mm większy).
Starłem srebrną powłokę, zamaskowałem światło drogowe:
i polakierowałem farbą Motip Chrome effect. Nie zbyt to fachowe rozwiązanie, ale miało być budżetowo. Jeśli zacznie złazić, to odbłyśniki pójdą w całości do regeneracji. Nie chciałem też robić czarnego "bad look'a"
Przed poskładanie lampy trzeba jeszcze przerobić plastik, który trzyma odbłyśnik i umożliwia jego regulację góra - dół:
Ustawiłem też trochę wyżej światło p/mgielne, tak aby jego linia odcięcia wyrównała się z niewielkim cieniem, jaki daje projektor H7:
Aby to zrobić, należy ściąć o około 1 - 1,5 mm gumowy kołek na dolnym mocowaniu światła p/mgielnego i trochę mocnej dokręcić nakrętkę.
Po poskładaniu wygląda tak:
Widok od tyłu:
kostkę dla żarówki H7 przylutowałem do oryginalnej wiązki elektrycznej.
Poniżej porównanie, jak świeci poskładana lampa z soczewką Hella H7 (na górze) w porównaniu do oryginalnej, umytej lampy (na dole):
Niestety trochę za mały otwór na soczewkę H7 zabiera część światła. Poniżej porównanie, jak świeci goły projektor H7 i oryginalna, brudna w środku lampa:
Efekt na drodze, pomimo wszystkich niedoskonałości takiej przeróbki ... SUPER !!!
Oryginalne lampy, nawet po umyciu w środku, nie mają startu do nowych projektorów z Fabii. Ze świateł p/mgielnych też jestem bardzo zadowolony, na prawdę warto pokombinować i trochę je podnieść.
Zapraszam do komentowania i zadawania pytań.
Chciałem pokazać mój sposób na przerobienie przedniej lampy soczewkowej Audi C4.
Jako dawcę wybrałem "zwykły" projektor Hella H7 ze Skody Fabii 3. Nie chciałem xenonu, aby nie zwracać na siebie uwagi Policji, nie chciałem bi-halogenu, bo moje światła drogowe świecą dobrze.
Zalety projektora z Fabii 3:
- stan jak nowy (używki kupujemy praktycznie z rocznych aut, seryjnie posiadających światła do jazdy dziennej)
- dobra jakość światła (projektor Hella H7 z soczewką 3")
- prosty montaż (brak ruchomych elementów, np mechanizmu przesłony)
- niska cena zakupu
- dobra dostępność
Zaczynamy od zakupu używanej lampy po przejściach:
Ja za jedną lampę zapłaciłem 50 zł, za drugą 80 zł.
Tutaj mała uwaga. Handlarze często od tych najtańszych lamp odcinają kostkę elektryczną i blaszkę mocującą żarówkę H7 - trzeba się dokładnie dopytać.
Występują dwa rodzaje takich blaszek:
Do zamocowania żarówki H7 w projektorze pasuje tylko ta po lewej stronie. Można ją także kupić w ASO, nazywa się klamra mocująca, kosztuje 32 złote.
Numer części 3B0 941 160 B.
Aby zamontować nowy projektor w naszym odbłyśniku należy przesunąć dolne otwory montażowe o 4 mm w dół (ich rozstaw pasuje idealnie)
Zaznaczany:
i wiercimy
otwór wypada na granicy kołnierza odbłyśnika.
Należy też wypiłować dwa otwory w górnym kołnierzu odbłyśnika:
Aby nowy projektor nie przeszkadzał światłu p/mgielnemu należy spiłować fragment wywiniętej krawędzi oprawki soczewki (od dołu):
Przerabianie naszego odbłyśnika zaczynamy od owinięcia go filią spożywczą, aby nie zniszczyć metalizowanej powłoki:
Od wewnętrznej strony, z boku należy wyfrezować zagłębienie (2,0 - 2,5 mm) aby zmieściła się w nim soczewka:
Powiększamy otwór na soczewkę. Inżynierowie Audi przywidzieli, że po 20 latach wiele osób będzie wymieniało projektory na lepsze i dlatego pokazali nam granicę, do której można bezpiecznie powiększyć otwór na soczewkę (widać ją dokładnie na zdjęciu wyżej).
Należy jeszcze zebrać trochę materiału na górnej krawędzi otworu na soczewkę:
Z przodu wygląda tak:
Teraz gwintujemy (M4) otwory w oryginalnych słupkach:
i wstępna przymiarka:
Teraz widać dokładnie, dlaczego należy wyfrezować zagłębienie bocznie od otwory na soczewkę.
Do zamocowania projektora użyłem śrub M4 o długości 50 mm. Wkręciłem je w słupki na klej dwuskładnikowy zamiast oryginalnych wkrętów. Jako dystansów użyłem nakrętek:
Na górze 5 nakrętek M4, na dole 4 nakrętki M4 + 2 nakrętki M5 (na dole dystans musi być o 5 mm większy).
Starłem srebrną powłokę, zamaskowałem światło drogowe:
i polakierowałem farbą Motip Chrome effect. Nie zbyt to fachowe rozwiązanie, ale miało być budżetowo. Jeśli zacznie złazić, to odbłyśniki pójdą w całości do regeneracji. Nie chciałem też robić czarnego "bad look'a"
Przed poskładanie lampy trzeba jeszcze przerobić plastik, który trzyma odbłyśnik i umożliwia jego regulację góra - dół:
Ustawiłem też trochę wyżej światło p/mgielne, tak aby jego linia odcięcia wyrównała się z niewielkim cieniem, jaki daje projektor H7:
Aby to zrobić, należy ściąć o około 1 - 1,5 mm gumowy kołek na dolnym mocowaniu światła p/mgielnego i trochę mocnej dokręcić nakrętkę.
Po poskładaniu wygląda tak:
Widok od tyłu:
kostkę dla żarówki H7 przylutowałem do oryginalnej wiązki elektrycznej.
Poniżej porównanie, jak świeci poskładana lampa z soczewką Hella H7 (na górze) w porównaniu do oryginalnej, umytej lampy (na dole):
Niestety trochę za mały otwór na soczewkę H7 zabiera część światła. Poniżej porównanie, jak świeci goły projektor H7 i oryginalna, brudna w środku lampa:
Efekt na drodze, pomimo wszystkich niedoskonałości takiej przeróbki ... SUPER !!!
Oryginalne lampy, nawet po umyciu w środku, nie mają startu do nowych projektorów z Fabii. Ze świateł p/mgielnych też jestem bardzo zadowolony, na prawdę warto pokombinować i trochę je podnieść.
Zapraszam do komentowania i zadawania pytań.
Ostatnio zmieniony 2017-04-05, 08:15 przez pioootr, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-05-22, 14:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Moje oryginalne soczewki nie były wypalone. Na zdjęciu widać, że świecą podobnie jasno jak te z Fabii, bo i moc żarówek taka sama.
Nowe projektory Hella H7 świecą przede wszystkim dużo szerzej i na tym polega zasadnicza różnica. W trakcie jazdy jest super oświetlone pobocze, zarówno z lewej i z prawej strony.
Za regenerację odbłyśnika w starym projektorze zapłacisz około 80 zł, czyli tyle samo co za nowy "szerokokątny" projektor H7.
Nowe projektory Hella H7 świecą przede wszystkim dużo szerzej i na tym polega zasadnicza różnica. W trakcie jazdy jest super oświetlone pobocze, zarówno z lewej i z prawej strony.
Za regenerację odbłyśnika w starym projektorze zapłacisz około 80 zł, czyli tyle samo co za nowy "szerokokątny" projektor H7.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-05-22, 14:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Zrobiłem zdjęcia jak te moje lampki świecą
Pierwsze zdjęcie to światła mijania, czyli moje projektory z Fabii i standardowe żarówki H7 Bosch Pure Light za 15 zł sztuka
---------------------------------
Drugie zdjęcie to oświetlenie H7 + H3 (przeciwmgielne ze 100W żarówką off-road)
(teraz już wiecie, czemu tak lubię światła p/mgielne )
---------------------------------
Trzecie zdjęcie to oświetlenie H7 + H1 (długie ze zwykłą żarówką)
Wszystkie zdjęcie zrobiłem tak samo.
F=2.8; t=0,5 sec
Pierwsze zdjęcie to światła mijania, czyli moje projektory z Fabii i standardowe żarówki H7 Bosch Pure Light za 15 zł sztuka
---------------------------------
Drugie zdjęcie to oświetlenie H7 + H3 (przeciwmgielne ze 100W żarówką off-road)
(teraz już wiecie, czemu tak lubię światła p/mgielne )
---------------------------------
Trzecie zdjęcie to oświetlenie H7 + H1 (długie ze zwykłą żarówką)
Wszystkie zdjęcie zrobiłem tak samo.
F=2.8; t=0,5 sec
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
przeciwmgielne oryginalnie już oślepiają jadących na przeciwko, a Ty je jeszcze podniosłeś żeby świeciły wyżej? Dobrze rozumiem?
Ostatnio zmieniony 2017-02-11, 20:52 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2016-05-22, 14:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Tak wygląda auto z nowymi światłami, celowo nie umyte do zdjęć. Nie wypolerowałem jeszcze kloszy i czekam na nowe kierunki.
Jest dużo projektorów z soczewkami 2,5 cala, które na pewno dałoby radę lepiej spasować. Problem w tym, że pochodzą one z aut ponad 10 letnich (np. z Audi TT lub A6 C5) i kupując używki trzeba je zazwyczaj oddać do regeneracji.
Skąd wiedziałem, że od Fabii 3 będzie pasować? Bo od starszego Roomstera pasują.
Jest dużo projektorów z soczewkami 2,5 cala, które na pewno dałoby radę lepiej spasować. Problem w tym, że pochodzą one z aut ponad 10 letnich (np. z Audi TT lub A6 C5) i kupując używki trzeba je zazwyczaj oddać do regeneracji.
Skąd wiedziałem, że od Fabii 3 będzie pasować? Bo od starszego Roomstera pasują.
Ostatnio zmieniony 2017-02-13, 14:00 przez pioootr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
Kolega wyżej ma rację - soczewki roomster a fabia 3 to niemalże to samo tyle że od fabi są o kilka mm mniejsze.
Jasne że dałoby się wsadzić lepiej 2,5 calowe soczki ale tak jak wyżej wspomniano są one z ponad 10 letnich aut a wtedy konstrukcja soczewki była podłużna a efekt świecenia podobny do naszych oryginalnych soczków którym nawet regeneracja nie wiele daje. Natomiast parę latek przed roomsterem zaczęto projektować i robić soczewki w konstrukcji spłaszczonej i szerokiej co daje sporo światła na boki i do przodu. I to właśnie o szerokość soczewki i odblaśnika najbardziej się rozchodzi. Im większa tym więcej światła.
Jasne że dałoby się wsadzić lepiej 2,5 calowe soczki ale tak jak wyżej wspomniano są one z ponad 10 letnich aut a wtedy konstrukcja soczewki była podłużna a efekt świecenia podobny do naszych oryginalnych soczków którym nawet regeneracja nie wiele daje. Natomiast parę latek przed roomsterem zaczęto projektować i robić soczewki w konstrukcji spłaszczonej i szerokiej co daje sporo światła na boki i do przodu. I to właśnie o szerokość soczewki i odblaśnika najbardziej się rozchodzi. Im większa tym więcej światła.
- bieniek
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-12-01, 19:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oslo
OK OK koledzy
Pytałem z ciekawości bo zastanawiałbym się sam nad takim projektem brzmi świetnie coś jak projekt dla mnie ale jak przeczytałem że jest jakby niepełne pole świecenia to mi zmiętkło. Moje lampy świecą dobrze, specjalnie pojechałem wieczorem do lasu sprawdzić, ale moje żarówki nie dają takiej białej barwy, to także wina zużytych wkładów?
Pytałem z ciekawości bo zastanawiałbym się sam nad takim projektem brzmi świetnie coś jak projekt dla mnie ale jak przeczytałem że jest jakby niepełne pole świecenia to mi zmiętkło. Moje lampy świecą dobrze, specjalnie pojechałem wieczorem do lasu sprawdzić, ale moje żarówki nie dają takiej białej barwy, to także wina zużytych wkładów?
Part of knowing where you're at is where you're not.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć: