[ALL ] Montaż spryskiwaczy lamp - fotostory
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
[ALL ] Montaż spryskiwaczy lamp - fotostory
Witam, montowałem dzisaij spryskiwacze i przy okazji porobiłem kilka fotek. Mam nadzieje że sie przyda komuś mimo że nie jest to coś odkrywczego
Zaczynami od ściągnięcia lamp:
Pierwsze dwie śruby od góry - śrubokręt krzyżak
Kolejna odkreca zaślebke pod lampą i pod nią są kolejne dwie śróby. Radze uważać ponieważ gdy spadną na osłone silnika mogą być cieżkie do odnalezienia...- śrubokręt krzyżak
Po wyciągnięciu lampy mamy dostęp juz do wszystkiego Odkręcamy wspornik pod spryski z dwóch widocznych śrób oraz trzeciej zaznaczonej na zdjęciu. Po stronie kierowcy racze wyciągnać dolną kratke i przez nią wsadzić ręke do odkręcenia. Po stronie pasażera w TDI jest chłodniczka wiec trzeba niestety odkręcić zderzak i naciągnąć go dość mocno, aż bedzie dojście do śruby- klucz 10 nasadowy
Kolejnym etapem jest wyjęcie zbiornika płynu. Wpierw należy uwolnić zbiorniczek płynu do hamulców co jest banalne. Należy go wysunać ku górze i odłożyć gdzies dalej.
Dla wygody odłaczyłem wiązke od pompy ABS oraz odkrębiłem mocowanie zbiorniczka hamulcy - klucz 10 nasadowy
Po wyjęciu zbiornika, mamy dwie możliwości:
1. montaż dużego 6,4L który ma miejsce na pompke
2. przeróbka 4,4L i wywiercenie otworu 12mm na pompkę z uszczelką.
Ja się zdecydowałem na ten drugi wariant i po dłuższej zabawie oto efekt:
Po zamocowaniu pompki czas na nowe blachy z spryskiwaczami:
Jak juz założymy składamy wszystko tak jak rozebraliśmy i oto efekt:
Niestety na efekt działania będzie trzeba poczekać ponieważ nie mam jeszcze pociągniętej instalacji, a chce wpiąć się w skrzynke bezpieczników i wszelkie przełaczniki zrobić w popielniczce aby nie były widoczne
Podziekowania dla Teda bez którego te spryski były by srebrne jak i fele nie czarne
Zaczynami od ściągnięcia lamp:
Pierwsze dwie śruby od góry - śrubokręt krzyżak
Kolejna odkreca zaślebke pod lampą i pod nią są kolejne dwie śróby. Radze uważać ponieważ gdy spadną na osłone silnika mogą być cieżkie do odnalezienia...- śrubokręt krzyżak
Po wyciągnięciu lampy mamy dostęp juz do wszystkiego Odkręcamy wspornik pod spryski z dwóch widocznych śrób oraz trzeciej zaznaczonej na zdjęciu. Po stronie kierowcy racze wyciągnać dolną kratke i przez nią wsadzić ręke do odkręcenia. Po stronie pasażera w TDI jest chłodniczka wiec trzeba niestety odkręcić zderzak i naciągnąć go dość mocno, aż bedzie dojście do śruby- klucz 10 nasadowy
Kolejnym etapem jest wyjęcie zbiornika płynu. Wpierw należy uwolnić zbiorniczek płynu do hamulców co jest banalne. Należy go wysunać ku górze i odłożyć gdzies dalej.
Dla wygody odłaczyłem wiązke od pompy ABS oraz odkrębiłem mocowanie zbiorniczka hamulcy - klucz 10 nasadowy
Po wyjęciu zbiornika, mamy dwie możliwości:
1. montaż dużego 6,4L który ma miejsce na pompke
2. przeróbka 4,4L i wywiercenie otworu 12mm na pompkę z uszczelką.
Ja się zdecydowałem na ten drugi wariant i po dłuższej zabawie oto efekt:
Po zamocowaniu pompki czas na nowe blachy z spryskiwaczami:
Jak juz założymy składamy wszystko tak jak rozebraliśmy i oto efekt:
Niestety na efekt działania będzie trzeba poczekać ponieważ nie mam jeszcze pociągniętej instalacji, a chce wpiąć się w skrzynke bezpieczników i wszelkie przełaczniki zrobić w popielniczce aby nie były widoczne
Podziekowania dla Teda bez którego te spryski były by srebrne jak i fele nie czarne
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Tego kroku nie trzeba robić. Spokojnie zakręcisz spryski bez demontowania wspornika.trooky pisze:Odkręcamy wspornik pod spryski z dwóch widocznych śrób oraz trzeciej zaznaczonej na zdjęciu. Po stronie kierowcy racze wyciągnać dolną kratke i przez nią wsadzić ręke do odkręcenia. Po stronie pasażera w TDI jest chłodniczka wiec trzeba niestety odkręcić zderzak i naciągnąć go dość mocno, aż bedzie dojście do śruby- klucz 10 nasadowy
Sprzedany
-
- Adept
- Posty: 13
- Rejestracja: 2012-03-22, 10:42
- Imię: Radek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: MŁAWA
- Płeć:
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
ok superancko, ktoś kiedyś próbował to podważać śrubokrętem i ułamał kawałek plastiku dlatego wolałem zapytać.
Niedługo i ja u siebie zamontuję ten przydatny fant, o ile lakiernika za jajka nie powieszę
Niedługo i ja u siebie zamontuję ten przydatny fant, o ile lakiernika za jajka nie powieszę
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- C4 Autorytet
- Posty: 332
- Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
fajny manual. również znalazłem spryski. czekam na przesyłkę. chyba nawet kolorem będą pasować z tego co na zdjęciu widziałem.
Tylko nie wiem czy montować zbiornik 6,4l i jak podłączyć instalację elektryczną.
czy robić oddzielny przycisk czy podpiąć pod pompkę od sprysków do szyb
Tylko nie wiem czy montować zbiornik 6,4l i jak podłączyć instalację elektryczną.
czy robić oddzielny przycisk czy podpiąć pod pompkę od sprysków do szyb
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
mateusz30, 4.4L (taki mam u siebie zbiorniczek) płynu te dysze wypsikują w 17 sekund . Polecam rozejrzeć się za manetką z intensivem, wtedy przyciskiem intensiva możesz wysterować pompkę sprysków lamp. Ewentualnie jak piszesz - oddzielny przycisk na spryski lamp. W sprzężeniu z pompką sprysków szyby wypacykujesz raz dwa cały płyn.
Dodam, że w panelu przekaźnikowym koło kolan kierowcy jest wolne pole pod przekaźnik sterowania pompką sprysków.
Dodam, że w panelu przekaźnikowym koło kolan kierowcy jest wolne pole pod przekaźnik sterowania pompką sprysków.
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
witam pany, czy ktoś może jakoś łopatologicznie wytłumaczyć jak zrobić instalkę elektryczną? bądź narysować jakoś w paincie czy coś? Chciałbym to podłączycz pod przycisk intensiv z przekaźnikiem ,bezpiecznikiem itp.
w elektryce jestem słaby więc chciałbym aby ktoś napisał ten kabel tu, ten tu, a ten tam
w elektryce jestem słaby więc chciałbym aby ktoś napisał ten kabel tu, ten tu, a ten tam
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Dawid2542, U mnie jest to zrobione następująco : w skrzynce na podszybiu znajdują się bezpieczniki, zakładam, że nie masz grzanych stołków tak samo jak ja i nie planujesz tak samo jak ja ich dokładki. Zatem masz dwa wolne pola bezpiecznikowe odpowiedzialne za te dwa obwody, kable plusowe do obu bezpieczników są pociągnięte i jest to zasilanie "po kluczyku". Wystarczy zatem dorobić brakujący zacisk do gniazda bezpiecznika, podać ten plus przez bezpiecznik na przekaźnik sterujący pompką. Z przekaźnika kablem plusowym zasilasz pompkę . Masę złapiesz sobie gdzie chcesz. Ten sam plus podajesz na cewkę przekaźnika na jeden zacisk i jednym przewodem z drugiego zacisku cewki wracasz do kabiny, wpinasz na przycisk intensiva, drugi zacisk intensiva podpinasz do masy gdzie Ci wygodnie.
Brzmi trudno, wiem. Nasmaruję schemat, daj parę chwil .
Uhu.. czyli nie skorzystamy z bezpiecznika 79 "Seat Heat Regulator".
Grzanie fabryczne dy dokładka ?.
Powyższy schemat możesz zastosować tak czy siak, jedynie dołożyć będziesz musiał bezpiecznik i przekaźnik i wpiąć się w panel przekaźnikowy na zacisk "15" (plus po kluczu).
Wcześniej walnąłem gafę gdyż grzanie stołków w A6 jest z zacisku 30 czyli stałego plusa.
Brzmi trudno, wiem. Nasmaruję schemat, daj parę chwil .
Uhu.. czyli nie skorzystamy z bezpiecznika 79 "Seat Heat Regulator".
Grzanie fabryczne dy dokładka ?.
Powyższy schemat możesz zastosować tak czy siak, jedynie dołożyć będziesz musiał bezpiecznik i przekaźnik i wpiąć się w panel przekaźnikowy na zacisk "15" (plus po kluczu).
Wcześniej walnąłem gafę gdyż grzanie stołków w A6 jest z zacisku 30 czyli stałego plusa.
Ostatnio zmieniony 2012-11-12, 09:39 przez kk84, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 332
- Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
spryski dotarły.
no i teraz też mam problem z instalacja elektryczną.
Sprawa wygląda tak:
mam manetkę z dodatkowym przyciskiem ale nie było w kostce od manetki do niego przewodów. więc dołożyłem do kostki dodatkowe 2 przewody i leżą teraz zwinięte za zegarami. Zbiornik z dodatkową pompką mam zamontowany i teraz nie wiem co dalej.
Manetkę z przyciskiem założyłem przy okazji dokładania komputera.
no i teraz też mam problem z instalacja elektryczną.
Sprawa wygląda tak:
mam manetkę z dodatkowym przyciskiem ale nie było w kostce od manetki do niego przewodów. więc dołożyłem do kostki dodatkowe 2 przewody i leżą teraz zwinięte za zegarami. Zbiornik z dodatkową pompką mam zamontowany i teraz nie wiem co dalej.
Manetkę z przyciskiem założyłem przy okazji dokładania komputera.
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO