Strona 5 z 6

: 2014-01-20, 13:03
autor: gitmar
Jak dla mnie te spryski to tylko bajer... Nie domywają lamp tak jakby się chciało :( W A4 B5 też mam i syfu zimowego nie są w stanie zgarnąć...

: 2014-01-20, 16:07
autor: Glac
gitmar, dzięki za odpowiedź. Czyli to nie wina pompki tylko ten typ tak ma.

: 2014-01-20, 17:49
autor: Butterbean
ale jednak jak na lampie tworzy ci sie filtr z brudnej zamarznietej wody-snigu-lodu to sprysk ci to ruszy-bo masz plyn zimowy ktory rozpusci prawda?

: 2014-01-26, 21:00
autor: gitmar
Nie wiem, bo od listopada S6 C4 zimuje w garażu :lol: :-P

: 2014-02-12, 11:35
autor: @lex
Witam wszystkich!
Czy ktokolwiek spotkał się z sytuacją, że spryskiwacze reflektorów nie działają z nieoryginalnymi ksenonami (włożonymi zamiast zwykłych żarówek)?

Po podaniu prądu na krótko na pompkę spryskiwacze działają poprawnie.
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i z różnych źródeł usłyszałem, że to znany przypadek - jeśli w miejsce zwykłych lamp założono ksenony, to pobierają one więcej prądu, którego brakuje dla spryskiwaczy (jak rozumiem pompki).

Jakie są wasze doświadczenia?
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
@lex

: 2014-02-12, 11:44
autor: Butterbean
raczej chodzi o to ze przetwornice inaczej podaja obciazenie na obwod spryskow.czyli tak jakby spryski nie widza ze sa zapalone lampy ..a o ile kojaze to ori dzialaja one tylko jak sa wlaczone swiatla..xenon pobiera mniej mocy niz zwykla zarowka-35 watt wobec 55 zwyklej zarowki.
po wlaczeniu dlugich i np halogenow to i w zwyklym ukladzie brakowaloby w sytuacji opisywanej przez ciebie pradu.
wg mnie dziala to na zasadzie wlasnie obciazenia ukladu.podobnie jak w nowszych autach wlozona dioda led nie wydziela tyle oporu ze uklad samokontroli wyswietla bład ze spalona zarowka.
śmiem przypuszczac ze ori uklad zmywania lamp ma dos terowania przekaznika podawany plus po wklaczeniu swiatel i wtedy rowniez nie mialo by nic wspolnego z jakoscia zarowek...ani z rodzajem zrodla czy zenon czy nie...

: 2014-02-12, 14:45
autor: @lex
Butter, jak zwykle masz rację.
Spróbuję więc zapalić jeszcze długie, albo halogeny, albo jedno i drugie - może wtedy zaskoczą (jak ksenon pobiera mniej prądu). Faktem jest, że zaraz po zmianie zwykłych lamp na ksenony AC wyświetlał błąd oświetlenia (żółtą przekreśloną żaróweczkę na szafie).

Jak to nie pomoże, rozumiem innych recept ni ma?
Nie ma tu nikogo, kto jeździ z nieoryginalnymi ksenonami i sprawnymi spryskiwaczami?

Pozdrawiam,
@lex

: 2014-02-16, 17:19
autor: dechpo
Jak się uruchamia spryskiwacze ori? Był przycisk int w c4?

: 2014-02-16, 19:05
autor: @lex
Uruchamia się przytrzymując nieco dłużej spryskiwacze wycieraczek (szyby czołowej). Po krótkiej chwili załączają się. Z tego co wiem przycisk Intensive był w opcji (ja mam spryskiwacze, ale przycisku nie mam).
Pozdrawiam,
@lex

: 2014-02-16, 19:33
autor: lento
W jednym ael-u miałem tak; po wlaczeniu sprysków na szybe zawsze uruchamiały sie spryski na lampy przez ułamek sekundy, niby to było ori ale jak w rzeczywistosci, sam nie wiem. :ok:

: 2014-02-16, 20:04
autor: fifi00
Ori odpowiedzialny jest za to przekaźnik numer 95, który właśnie działa tak, że przy każdym wciśnięciu manetki sprysku na szybę włącza się też pompka sprysku na reflektory i psika przez niecałe 2 sekundy.

Zamiast tego można wrzucić przekaźnik wykonany przez polską firmę, który oferuje nam funkcję włączenia sprysku reflektorów na ustawiony czas, ale dopiero po ustawionej zwłoce (obie wartości płynnie zmieniamy potencjometrami od 0 do 5 sekund).

http://allegro.pl/przekaznik-ster-sprys ... 88793.html

Odnośnie intensive, oryginalnie gdy była manetka INT był drugi, mniejszy zbiorniczek, z własną pompką (po prawej stronie). Od tego zbiorniczka szedł wężyk, który dochodził do prawego spryskiwacza szyby (do lewego szedł tak jak idzie zawsze). W momencie przyciśnięcia INT działały obie pompki i było większe ciśnienie :)

Pozdrawiam :)

: 2014-02-16, 21:03
autor: msk
fifi00, tak jak mówisz. Przycisk INT w ori nie ma nic wspólnego ze spryskami lamp. Dla jasności dopisuję :-)

: 2014-10-26, 21:44
autor: gitmar
Odgrzewam kotleta....pisałem o słabym ciśnieniu w jednym ze sprysków. Teraz działają jak należy - pompka podmieniona na ori używkę od Buttera, wcześniej siedział zamiennik czeskiej (chyba) produkcji :)

: 2015-10-18, 10:48
autor: PysznyS6
Witam. Wszystko super pięknie , spryski wyrezane , kable pociągnięte do kabiny , plus podpiąłem pod gruby przewód nad nogami kierowcy zaś minus do H.WI/Wa i nie działa. Oczywiście manetka z A4B5...

FOTKA

Jeśli minus prztyknę do masy gdzieś w Audi to wszystko działa...

: 2017-03-20, 19:33
autor: edd
odgrzewam kotlata jezeli ktos bedzie chcial podlaczyc przycisk intensive pod spryskiwacze reflektorow wystarczy od manetki dociagnac dwa przewody (niebieskie z czerwonym paskiem) w okolice nog kierowcy tam gdzie znajduja sie przekazniki odnalesc przekaznik nr 380 po wyciagnieciu go odgiac pin z symbolem S o 90 stopni i do niego zamocowac jeden z przewodow a nastepnie wsadzic go z powrotem na swoje miejsce a drugi koniec przewodu pod którąś srobe zaciskowa gdzie pojawia sie plus po zaplonie dziala super i nie wymaga prucia tej calej listwy polecam :ok: