[ALL ] Zmiana fabrycznych głośników w sedanie
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
[ALL ] Zmiana fabrycznych głośników w sedanie
Napisze jak to sobie wymyśliłem i zrobiłem
Jako że moje tylne odmówiły posłuszeństwa ze starosci (pokruszone membrany), a leżały porządne głośniki Macrom 16cm z poprzedniego auta, postanowiłem się tym zająć. Pomimo butli LPG udało się jakoś ogranąć
1. Kładziemy się w bagażniku i śrubokrętem gwiazdkowym wykręcamy po 4 śrubki na głośnik. Można iść do wewnątrz auta i wyjąć głośniki razem z maskownicami.
2. Ponieważ zależało mi mocno żeby pozostał fabryczny wygląd, troszeczkę trzeba się będzie teraz pobawić. Moje głośniki to:
http://audiopower.com.pl/pl/macrom-m2c-61.html
3. Poniżej fabryczny głośnik. Syczek mocowany na śrubki gwiazdkowe, niskotonowy należy przekręcić wokół własnej osi i wyjąć z zatrzasków.
4. Zaczyna się część najbardziej mozolna. Po pierwsze trzeba ściąć zatopione 'nity' maskownicy. Najlepiej użyć do tego 2 wierteł, jednego naprawdę dużego do ścięcia kołnierza i drugiego mniejszego do wyrównania pozostałości. Ważne aby robić to wiertłem trzymanym w dłoni, w żadnym wypadku na wiertarce.
5. Po zdjęciu maskownicy, w zależności o wielkości głośnika trzeba go dopasować. W moim przypadku 16cm było dużo za dużo więc ściąłem cały ten "gwint" trzymający fabryczny głośnik + trochę plastiku od syczka (mój głośnik jest współosiowy więc i tak nie był mi potrzebny). Foto poniżej nieco naświetli:
Można posłużyć się do tego lutownicą, dremelem, brzeszczotem czy co kto sobie wymyśli.
6. Po wpasowaniu głośnika mocujemy go. W moim konkretnym były 4 otwory, w innych może być ich więcej. Ja zamocowałem głośnik za pomocą małych nitów bo to miałem pod ręką, można użyć do tego śrub i nakrętek.
7. Maskownicę zamocowałem za pomocą kleju 'na gorąco' takiego z pistoletu. Po kropelce na każdego 'nita' ściętego wcześniej wiertłem. Jest wystarczająco mocno, ale na tyle miękki że w razie potrzeby można go będzie kiedyś usunąć.
8. Pozostaje przylutować kable do instalacji bądź zarobić wtyczki do fabrycznych. Osobiście wszystkie połączenia elektryczne w samochodzie jakie robię, robię lutowane + koszulka termokurczliwa i to polecam ze względów bezpieczeństwa, co bo to nie było czy głośnik czy dioda czy reflektor na dachu
9. Składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym brzmieniem audio
U mnie nic nie brzęczy, nie rezonuje, w dodatku gra bez porównania z parunastoletnimi zniszczonymi głośnikami, a wygląda jakby wyjechało z fabryki
Jako że moje tylne odmówiły posłuszeństwa ze starosci (pokruszone membrany), a leżały porządne głośniki Macrom 16cm z poprzedniego auta, postanowiłem się tym zająć. Pomimo butli LPG udało się jakoś ogranąć
1. Kładziemy się w bagażniku i śrubokrętem gwiazdkowym wykręcamy po 4 śrubki na głośnik. Można iść do wewnątrz auta i wyjąć głośniki razem z maskownicami.
2. Ponieważ zależało mi mocno żeby pozostał fabryczny wygląd, troszeczkę trzeba się będzie teraz pobawić. Moje głośniki to:
http://audiopower.com.pl/pl/macrom-m2c-61.html
3. Poniżej fabryczny głośnik. Syczek mocowany na śrubki gwiazdkowe, niskotonowy należy przekręcić wokół własnej osi i wyjąć z zatrzasków.
4. Zaczyna się część najbardziej mozolna. Po pierwsze trzeba ściąć zatopione 'nity' maskownicy. Najlepiej użyć do tego 2 wierteł, jednego naprawdę dużego do ścięcia kołnierza i drugiego mniejszego do wyrównania pozostałości. Ważne aby robić to wiertłem trzymanym w dłoni, w żadnym wypadku na wiertarce.
5. Po zdjęciu maskownicy, w zależności o wielkości głośnika trzeba go dopasować. W moim przypadku 16cm było dużo za dużo więc ściąłem cały ten "gwint" trzymający fabryczny głośnik + trochę plastiku od syczka (mój głośnik jest współosiowy więc i tak nie był mi potrzebny). Foto poniżej nieco naświetli:
Można posłużyć się do tego lutownicą, dremelem, brzeszczotem czy co kto sobie wymyśli.
6. Po wpasowaniu głośnika mocujemy go. W moim konkretnym były 4 otwory, w innych może być ich więcej. Ja zamocowałem głośnik za pomocą małych nitów bo to miałem pod ręką, można użyć do tego śrub i nakrętek.
7. Maskownicę zamocowałem za pomocą kleju 'na gorąco' takiego z pistoletu. Po kropelce na każdego 'nita' ściętego wcześniej wiertłem. Jest wystarczająco mocno, ale na tyle miękki że w razie potrzeby można go będzie kiedyś usunąć.
8. Pozostaje przylutować kable do instalacji bądź zarobić wtyczki do fabrycznych. Osobiście wszystkie połączenia elektryczne w samochodzie jakie robię, robię lutowane + koszulka termokurczliwa i to polecam ze względów bezpieczeństwa, co bo to nie było czy głośnik czy dioda czy reflektor na dachu
9. Składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym brzmieniem audio
U mnie nic nie brzęczy, nie rezonuje, w dodatku gra bez porównania z parunastoletnimi zniszczonymi głośnikami, a wygląda jakby wyjechało z fabryki
Ostatnio zmieniony 2012-06-27, 23:25 przez misiek_lbn, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
bardzo dobra robota.
zawsze ori to ori...
ja sprobowalbym jakos dostac sie do tych nitow plastikowych..
nie probowales popodwarzac tylko krawedzi zeby oderac ten pierscien dookola zeby nit mimo wszystko wystawal poza otwor?wtedy wystarczyloby go na koniec pracy tylko delikatnie lutownica potraktowac i by sie roztopil i ponownie stowrzyl takie pierscien nitu.
ale mozliwe ze plastik jest zbyt twardy zeby sie dalo tak zerwac...
w kazdym razie dobra robota panie.
zawsze ori to ori...
ja sprobowalbym jakos dostac sie do tych nitow plastikowych..
nie probowales popodwarzac tylko krawedzi zeby oderac ten pierscien dookola zeby nit mimo wszystko wystawal poza otwor?wtedy wystarczyloby go na koniec pracy tylko delikatnie lutownica potraktowac i by sie roztopil i ponownie stowrzyl takie pierscien nitu.
ale mozliwe ze plastik jest zbyt twardy zeby sie dalo tak zerwac...
w kazdym razie dobra robota panie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Bardzo fajny pomysł Nie spodziewał bym sie ze uda sie tam 16 upchac I jak to gra w porównaniu do seri? U mnie tez jeden juz sparciał, kiedys bedzie trzeba je wywalic, ale ja to 13 wsadze bo po co w pułke wieksze i tak mam sciszone co by ludzie nie ogłuchli z tyłu, i tak ich nie słychac bo rokford z bagaja zagłusza
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Przecież są chyba ze 2 takie tematy, gdzie była mowa o rezaniu przednich głośników na 13stki. adriang92, do siebie zapakował 13stki, zdjęcia są w jego temacie o audi, a drugi temat jest tu http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2051& ... c&start=15
Various, chyba też wpakował 13stki do siebie, jak dobrze pamiętam.
Various, chyba też wpakował 13stki do siebie, jak dobrze pamiętam.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Dodek, Bez rzeżby sporej sie nie obejdzie Ogólnie jest tam strasznie mało miejsca.. Trzeba powycinać ori kickpanele,dorobic dystans i to wszystko zamknąć żywica, u mnie nie obeszło sie tez bez szlifowania rantów drzwi bo nie chciało to wszystko wejsc, i tapicerka na siłe teraz wchodzi ale efekt jest nawet na marnych głosnikach jakie mam czyli GMS, od seri dużo lepiej, nawet potrafią kopnąc, ale do 16 im daleko
- Malibu
- Mechanik
- Posty: 120
- Rejestracja: 2011-06-29, 19:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Waterford Irlandia
Ja zalozylem w tamtym miejscu glosniki 16 na takich blaszkach do blachy samochodu. Wszystko dookola wygluszylem a glosnik jest nie do ruszenia mimo ze nie jest wkrecony na stale do mdfu czy jakis mocowan. balem sie o drgania, rezonans itp ale o dziwo przy max glosnosci nie ma z tym problemu! Nawet jak zalozylem sub w bagazniku to wciaz zero drgan! Zrobilem tak na probe a mimo to udalo sie
Blaszki takie na wkrety, blaszki do karoserii zeby zlapalo, pomoc czyjas z bagaznika a my z kabiny wkrecamy
Blaszki takie na wkrety, blaszki do karoserii zeby zlapalo, pomoc czyjas z bagaznika a my z kabiny wkrecamy