[ALL ] Lepsze podświetlenie przycisków szyb
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
[ALL ] Lepsze podświetlenie przycisków szyb
Witam, ostatnio zaczęło mnie dobijać niemrawe podświetlenie przycisków od szyb, a niektóre nie świeciły wcale. Postanowiłem coś z tym zrobić Może na początek trochę teorii, istnieją 2 typy przełączników szyb, jeden jest ciut większy i ma diodę w środku coś koło 3mm prawdopodobnie to jest przełącznik z 100 C4. A drugi jest mniejszy, w środku ma całkiem inną płytkę i ma wstawioną diodę smd czerwoną, ten przełącznik jest z A6 c4, i z wymianą diody byłoby trochę trudniej. Ja tego w tych przełącznikach nie robiłem, ale wszystkie te z A6 świecą więc nie ma potrzeby tego zmieniać.
Tutaj mamy porównanie obydwu przełączników.
No więc tak, zaczynamy. Wyciągamy przełącznik z auta i mamy takie coś.
Teraz wsadzamy musimy wyjąć ten element na który naciskamy jak chcemy otworzyć/zamknąć szybkę, to bardzo ładnie wychodzi wystarczy wsadzić śrubokręt płaski tak jak na foto i lekko podważyć
Gdy to już zrobiliśmy mamy taki oto widok
Teraz musimy zdjąć obudowę czyli tak, są 4 zatrzaski, 2 po jednej stronie i 2 po drugiej musimy wsadzić śrubokręt z dwóch stron i podważać, pomału i wyjdzie. Trochę to opornie idzie, jak wyskoczy z zatrzasków mamy taki widok
Teraz bez problemu ściągamy obudowę i uważamy żeby nie zgubić takich małych płytek, mamy taki widok po ściągnięciu obudowy.
Widzimy naszą diodę którą musimy wywalić, te połączenia nie są lutowane, są zgrzane i ja wziąłem śrubokręt i oderwałem pomału druciki diody, przy okazji wpadłem na pomysł, żeby nie wywalać tego rezystora który mamy oryginalnie tylko dolutować do niego swoją diodę.
I tutaj mamy porównanie starej i nowej diody
Teraz z nowej diody obcinamy nóżki tak aby nam pasowała tak samo jak stara, pamiętając gdzie jest w diodzie plus a gdzie minus, minus diody czyli krótszą nóżkę musimy podpiąć do rezystora i lutujemy, najlepiej te lutowane miejsca wygrzać kalafonią bo nie bardzo chcę się czepić.
No i gdy mamy to zrobione czas na próbę działania, ja sobie podpiąłem zasilanie z kompa
Działa elegancko !! A świeci tak
Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, wszystko nam ładnie wchodzi na zatrzaski, i taki efekt finalny
Potrzebne nam do wykonania takiego czegoś będzie:
- chęci
- piwko
- lutownica
- diody 3mm, powiedziałem w sklepie żeby dali najjaśniejsze
- śrubokręty płaskie
No i chyba w zasadzie tyle. Przepraszam za kiepskiej jakości zdjęcia, niestety nie posiadam cyfrówki a te były robione nokią n73 także może jeszcze dzisiaj zrobię zdjęcia lepszej jakości na aucie jak dorwę lepszy aparat. To chyba by było na tyle, mam na dzieje, że w miarę czytelne i zrozumiałe fotostory, i że każdy da sobie z tym rade Zapomniałem dodać, że zdjęcia nie oddają tego efektu w połowie, na realu wygląda to 2 razy lepiej, krwisty czerwony kolor taki jak jest w zegarach
Tutaj mamy porównanie obydwu przełączników.
No więc tak, zaczynamy. Wyciągamy przełącznik z auta i mamy takie coś.
Teraz wsadzamy musimy wyjąć ten element na który naciskamy jak chcemy otworzyć/zamknąć szybkę, to bardzo ładnie wychodzi wystarczy wsadzić śrubokręt płaski tak jak na foto i lekko podważyć
Gdy to już zrobiliśmy mamy taki oto widok
Teraz musimy zdjąć obudowę czyli tak, są 4 zatrzaski, 2 po jednej stronie i 2 po drugiej musimy wsadzić śrubokręt z dwóch stron i podważać, pomału i wyjdzie. Trochę to opornie idzie, jak wyskoczy z zatrzasków mamy taki widok
Teraz bez problemu ściągamy obudowę i uważamy żeby nie zgubić takich małych płytek, mamy taki widok po ściągnięciu obudowy.
Widzimy naszą diodę którą musimy wywalić, te połączenia nie są lutowane, są zgrzane i ja wziąłem śrubokręt i oderwałem pomału druciki diody, przy okazji wpadłem na pomysł, żeby nie wywalać tego rezystora który mamy oryginalnie tylko dolutować do niego swoją diodę.
I tutaj mamy porównanie starej i nowej diody
Teraz z nowej diody obcinamy nóżki tak aby nam pasowała tak samo jak stara, pamiętając gdzie jest w diodzie plus a gdzie minus, minus diody czyli krótszą nóżkę musimy podpiąć do rezystora i lutujemy, najlepiej te lutowane miejsca wygrzać kalafonią bo nie bardzo chcę się czepić.
No i gdy mamy to zrobione czas na próbę działania, ja sobie podpiąłem zasilanie z kompa
Działa elegancko !! A świeci tak
Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, wszystko nam ładnie wchodzi na zatrzaski, i taki efekt finalny
Potrzebne nam do wykonania takiego czegoś będzie:
- chęci
- piwko
- lutownica
- diody 3mm, powiedziałem w sklepie żeby dali najjaśniejsze
- śrubokręty płaskie
No i chyba w zasadzie tyle. Przepraszam za kiepskiej jakości zdjęcia, niestety nie posiadam cyfrówki a te były robione nokią n73 także może jeszcze dzisiaj zrobię zdjęcia lepszej jakości na aucie jak dorwę lepszy aparat. To chyba by było na tyle, mam na dzieje, że w miarę czytelne i zrozumiałe fotostory, i że każdy da sobie z tym rade Zapomniałem dodać, że zdjęcia nie oddają tego efektu w połowie, na realu wygląda to 2 razy lepiej, krwisty czerwony kolor taki jak jest w zegarach
Ostatnio zmieniony 2012-08-02, 16:02 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
GTR34, u mnie też świeci jakby chciało a nie mogło. Widzę u Ciebie ten sam problem ze światłem jak u mnie gdy montowałem przycisk do zamykania/otwierania - po włożeniu wydajniejszej diody. Jak widać na Twojej fotce nr 4 są przy ściankach takie "korytka", wystarczy dać tam troszkę ciemnego silikonu (czarny bądź brązowy) i wyrównać z płaszczyzną tej folii, pod którą znajduje się dioda. Jak dasz za dużo to po zaschnięciu nawet nie wciśniesz guzika - wypchniesz go z obudowy - sprawdzone
- MaRuNiA
- Czeladnik
- Posty: 67
- Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
- Imię: Marek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: DOA/OŁAWA
- Płeć:
Jak ja wymieniałem diody to od kierowcy miałem normalne przyciski ze 100 c4, pasażera musiałem wymianić bo nie działał wogóle i wsadIłem z a6 c4 z tym że u mnie ta dioda ledwo świeci.hubos21 Ty nowe przełączniki kupowałeś czy używke. Dodam że w c4 i 100 i a6 z tego co wiem są 3 rodzaje przełączników chodzi o bebechy przełączników. Bynajmniej ja tak miałem u siebie.
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0