[ALL ] [prototyp] VarioBoardComputer - pomysły, uwagi..
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
[ALL ] [prototyp] VarioBoardComputer - pomysły, uwagi..
Witam wszystkich
Ruszam z nowym pomysłem:
Mały trailer:
Całość na podstawie mikrokontrolera ATMEGA, od początku pomysł by w końcu ogarnąć sterowanie dogrzewaczem płynu, potem z racji prostoty zrodził się pomysł wskaźnika doładowania.
Co bym chciał:
- boost gauge j/w
- sterowanie dogrzewaczem płynu chłodzącego w zimę (na podstawie temp. wody, napięcia alternatora itd.)
- temperatury i wilgotność wewnątrz
- G-Force (akcelerometr)
na razie..
Oczywiście wyświetlacz czerwony. Kwestia montażu też na razie nieznana.. Planuję w ten schowek na listwie przycisków. Jak będzie już konkretna wersja zmontowana to na płytkę, żeby miało ręce i nogi
Czekam na opinie i pomysły
pzdr
Ruszam z nowym pomysłem:
Mały trailer:
Całość na podstawie mikrokontrolera ATMEGA, od początku pomysł by w końcu ogarnąć sterowanie dogrzewaczem płynu, potem z racji prostoty zrodził się pomysł wskaźnika doładowania.
Co bym chciał:
- boost gauge j/w
- sterowanie dogrzewaczem płynu chłodzącego w zimę (na podstawie temp. wody, napięcia alternatora itd.)
- temperatury i wilgotność wewnątrz
- G-Force (akcelerometr)
na razie..
Oczywiście wyświetlacz czerwony. Kwestia montażu też na razie nieznana.. Planuję w ten schowek na listwie przycisków. Jak będzie już konkretna wersja zmontowana to na płytkę, żeby miało ręce i nogi
Czekam na opinie i pomysły
pzdr
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
To będzie w furze zamontowane dopiero jak będzie na 101% skończone i wszystkie pomysły zostaną rozważone, bo nie wyobrażam sobie potem wyciąganie tego i dokładanie kolejnych feature'sów na już gotowej płytce PCB Dlatego spytałem Was o pomysły..
Ostatnio zmieniony 2015-04-14, 11:38 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
Temp wew / zew. Temp chłodzenia, spalanie chwilowe / średnie, Info o niezamkniętych drzwiach, info o niewłączeniu świateł, przypomnienie o inspekcjach, woltomierz, i wiele wiele innych
Skopiuj to co zrobili ci goście z aukcji z drugiego posta i obniż maksymalnie ich wy.... w kosmos cenę a sam będę machać rączką "ja chcę"
Skopiuj to co zrobili ci goście z aukcji z drugiego posta i obniż maksymalnie ich wy.... w kosmos cenę a sam będę machać rączką "ja chcę"
Ostatnio zmieniony 2015-04-15, 01:28 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Odległość od przeszkody dla poszczególnych czujników parkowania. Jakbyś zrobił taki, żeby się mieścił w miejsce ori bc i w czerwonej kolorystyce to byłoby git
Takie coś kiedyś wygrzebałem http://www.boost-instruments.com/usergu ... guide.html może Cię zainspiruje. Z tego co czytałem to od ori radia beta idzie komunikacja protokołem data clock enabled do ac i w to można się wpiąć. Jako, że za cienki jestem w elektronice to temat porzuciłem.
Takie coś kiedyś wygrzebałem http://www.boost-instruments.com/usergu ... guide.html może Cię zainspiruje. Z tego co czytałem to od ori radia beta idzie komunikacja protokołem data clock enabled do ac i w to można się wpiąć. Jako, że za cienki jestem w elektronice to temat porzuciłem.
Ostatnio zmieniony 2015-04-15, 20:42 przez dechpo, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Dzięki za uwagi, trochę się wszystko opóźni bo przechodzę na inny język programowania (trudniejszy ale większa kontrola ), jak ogarnę to pójdzie szybko.
Tymczasem, może być problem z tym spalaniem, bo nie wiem jakie wartości napięcia są dla wartości spalania w L/h, mogę posłużyć się VAGiem bo tam teoretycznie jest taki blok, ale nie wiem ile ma wspólnego z rzeczywistością, no i nie wiem czy spalanie średnie na 100km liczy sobie BC czy dostaje te info od razu z ECU.
Tymczasem, może być problem z tym spalaniem, bo nie wiem jakie wartości napięcia są dla wartości spalania w L/h, mogę posłużyć się VAGiem bo tam teoretycznie jest taki blok, ale nie wiem ile ma wspólnego z rzeczywistością, no i nie wiem czy spalanie średnie na 100km liczy sobie BC czy dostaje te info od razu z ECU.
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Panowie żeby nie było że pomysł umarł
Wstępnie tak będą wyglądały dwie z X stron komputerka.
Ten kwadrat z kulką to akcelerometr/G-Force meter jak w F1 Działa super, muszę zwiększyć czułość osi Z tylko, popracować nad filtrowaniem i zwiększyć rozmiar kulki.
Drugi ekran to taki do użytku codziennego, będzie tam takie info jak widać czyli temp i wilgotność wewnątrz auta, zamienna z temp na zewnątrz, data, czas, napięcie i prąd ładowania akumulatora (bocznik) a po prawej planuję temp. wody i myślę, że doładowanie (które będzie też na osobnej stronie w postaci słupka).
Wyświetlacz jest biały (na zdjęciu wydaje się niebieski). Niestety nie ma nigdzie wyświetlaczy czerwonych, więc biały będzie najmniej niepasujący (w nowych audikach jest w końcu kombinacja biały/czerwony).
Całość powoli posuwa się naprzód (często są to poprawki o kilka pikseli i ponowne wgrywanie wsadu, kosmetyka i problemy programistyczne), obok studiów i pracy.
Podsyłajcie pomysły dot. wyglądu i ułożenia (i tak planuję urozmaicenie tego ikonkami itd.)
3mcie kciuki
Pzdr
Wstępnie tak będą wyglądały dwie z X stron komputerka.
Ten kwadrat z kulką to akcelerometr/G-Force meter jak w F1 Działa super, muszę zwiększyć czułość osi Z tylko, popracować nad filtrowaniem i zwiększyć rozmiar kulki.
Drugi ekran to taki do użytku codziennego, będzie tam takie info jak widać czyli temp i wilgotność wewnątrz auta, zamienna z temp na zewnątrz, data, czas, napięcie i prąd ładowania akumulatora (bocznik) a po prawej planuję temp. wody i myślę, że doładowanie (które będzie też na osobnej stronie w postaci słupka).
Wyświetlacz jest biały (na zdjęciu wydaje się niebieski). Niestety nie ma nigdzie wyświetlaczy czerwonych, więc biały będzie najmniej niepasujący (w nowych audikach jest w końcu kombinacja biały/czerwony).
Całość powoli posuwa się naprzód (często są to poprawki o kilka pikseli i ponowne wgrywanie wsadu, kosmetyka i problemy programistyczne), obok studiów i pracy.
Podsyłajcie pomysły dot. wyglądu i ułożenia (i tak planuję urozmaicenie tego ikonkami itd.)
3mcie kciuki
Pzdr
Ostatnio zmieniony 2015-06-25, 03:38 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.