Strona 1 z 3

[ALL ] Stalowe tuleje sanek przednich

: 2015-06-19, 19:35
autor: kk84
Dla dobra ogółu umieszczam rysunki tulejek :

Obrazek

Wyrób gotowy :

Obrazek

Materiał z tego co pamiętam to stal N9 lub N11.

Zapomniałbym, do stalowych tulei montowanych w podłużnice jest potrzebne krótsza śruba M12X1.5 z dłuższym zarysem gwintu ;).

: 2015-06-20, 08:24
autor: przemoprzem
Jaki cel tego jest?

: 2015-06-20, 09:47
autor: mas0n
przemoprzem, robisz i zapominasz że łączenia się z czasem sypią. No i sztywniejsze niż standardowa guma czy tuleje z PU. Tylko wydaje mi się że i tak powinna być jakakolwiek powierzchnia zabezpieczająca kontakt obu powierzchni. Osobiście, poczekam z stosowaniem takich rozwiązań :P Jak coś, to aluminiowe

: 2015-06-20, 12:28
autor: przemoprzem
mas0n, domyśliłem się, że chodzi o połączenie na sztywno, ale kurcze czy to nie jest przesada. Przecież są poliuretany które są dosyć twarde, a tutaj to już całkowicie zero amortyzacji - buda to wytrzyma? :mrgreen:

: 2015-06-20, 12:46
autor: kk84
mas0n pisze:Jak coś, to aluminiowe
Jeżeli już to tylko przednie tuleje. Tyłu bym nie ryzykował w ALU (gwint śruby trzymającej tuleje wahacza).
przemoprzem pisze:ale kurcze czy to nie jest przesada. Przecież są poliuretany które są dosyć twarde, a tutaj to już całkowicie zero amortyzacji - buda to wytrzyma?
Nie jest to przesada, zero amortyzacji ?! włóż to miedzy bajki, buda wytrzymuje wręcz powiem więcej - usztywniona jest bardziej od strony sanek. Śmigam ponad rok na tak zamocowanych sankach ;-)

Komfort nie ucierpiał natomiast precyzja w prowadzeniu poszła mocno na +
no i Piotr zauważył, że odpada problem wymiany oryginałów gumowych.

: 2015-06-20, 14:16
autor: mas0n
kk84, Chodzi Ci o gwint M12x1,5? I śruba idzie przez całą długość?

jeśli tak, to przy zastosowaniu "Chińskiego" PA6 to powinno wytrzymać rozciąganie 140521,28 N (powiedzmy 14 ton). Jako że jest bardziej plastyczny, to nie martwiłbym się o inne zniszczenie tak długiego gwintu

Taka śruba przy klasie 8.8 na zrywanie powinna wytrzymać 6502,4 Niutków. Więc osobiście byłbym spokojny ;)

: 2015-06-20, 17:29
autor: kk84
mas0n pisze:Chodzi Ci o gwint M12x1,5? I śruba idzie przez całą długość?
Tak. Stal to stal, gatunkowa. Znajdę w notatkach gatunek to podeśle. Śruby 12.9 w ocynku. Nie wierzę w PA6 zwłaszcza w tak "siłowych" połączeniach. Masa zestawu taka sama więc nie ma o co kruszyć kopii. Specjalnie w tylnych tulejkach wyciągnąłem gwint na dłuższy, w ori jest go tam max 12 - 15mm.
Póki co fura pałowana zdrowo każdy możliwy scenariusz ćwiczony i tuleje robią robotę.

Dobra koniec OT. Niech chętni powielają kopiują korzystają etc. etc.

: 2015-08-29, 22:43
autor: dk2012
jaki koszt takich tulei?

: 2015-08-30, 07:30
autor: Casian
I ja bym 1 komplet kupił.. :mrgreen:

: 2015-08-30, 09:59
autor: Butterbean
zastanawia mnie jedno..czy helmut jest tak gupi zeby stosowac skomplikowane rozwiazania zamiast najprostszych...
krzychu napisz wprost-to jest do palowania do aut z wieksza moca gdzie zeczywiscie guma nie wytrzymuje xxx lat.
wbijacie ludziom swoje teorie a koncza sie one potem tak jak dawida auto..niskie zawiasy srasy 18 albo i 19..do tego heble po 20kg na kolo..a na koncu buda rozlazi sie na szwach..Krzysiek sam masz przyklad u siebie i na swojej budzie..uwazasz ze to wszystko co na niej jest to tylko efekt soli i srogich zim?nie.to nadwozie pracuje.tymbardziej w kombi..

[ Dodano: |30 Sie 2015|, o 10:00 ]
a tymbardziej casian w klekocie gdzie usuwa sobie jedno z amortyzacji mocowania silnika i polaczenia z buda..

: 2015-08-30, 10:57
autor: Casian
Butterbean pisze:zastanawia mnie jedno..czy helmut jest tak gupi zeby stosowac skomplikowane rozwiazania zamiast najprostszych...
krzychu napisz wprost-to jest do palowania do aut z wieksza moca gdzie zeczywiscie guma nie wytrzymuje xxx lat.
wbijacie ludziom swoje teorie a koncza sie one potem tak jak dawida auto..niskie zawiasy srasy 18 albo i 19..do tego heble po 20kg na kolo..a na koncu buda rozlazi sie na szwach..Krzysiek sam masz przyklad u siebie i na swojej budzie..uwazasz ze to wszystko co na niej jest to tylko efekt soli i srogich zim?nie.to nadwozie pracuje.tymbardziej w kombi..

[ Dodano: |30 Sie 2015|, o 10:00 ]
a tymbardziej casian w klekocie gdzie usuwa sobie jedno z amortyzacji mocowania silnika i polaczenia z buda..
A ja się z Tobą nie zgodzę.. Wymiana tego moim zdaniem nie rzutuje na wytrzymałość budy. Mnie nie chodzi o polepszenie trakcji w aucie bo auto nie służy mi do wyścigów. Celem jest zastąpienie wszelkich bubli jakie sa na rynku. W moim przypadku wszystko zaczęło się od wymiany ori jakie siedziały na aucie od 93, wymiana tylnych poduszek odbywa się regularnie co 4-5 m-cy na dzień dzisiejszy muszę kupić kolejny komplet bo przy max skręcie czuć że ława chodzi, a kupowałem corteco, febi, hans price każde moim zdaniem jest do duszy. Co gorsza jeżeli dłużej się wstrzymujemy z wymianą całkowicie niszczy to opony, poprzez brak możliwości ustawienie zbieżności.

: 2015-08-30, 11:12
autor: Butterbean
no to po co inwestowac w tuleje?przyspawac od spodu nakretke do sruby skrecajacej wachacz a lawe przyspawac do budy na stale i finito..
nie wiem moze casian warto poszukac przyczyn dlaczego ci wyrywa...moze niewlasciwie montujesz?ja sobie co prawda z podnosnika ale dociskam lawe do budy opuszczajac ja na podpore stojak..wtedy gdy poducha jest scisnieta dopiero krece srube ktora jak wiadomo na koncu idzie ciezko bo robisz jakby nowy gwint..

: 2015-08-30, 21:26
autor: Casian
Myślę że błędów przy montażu nie ma, dużej filozofii wymiany tu nie ma, robiło mi to 2 moich mechaników znajomych i sam własnoręcznie. Chyba, że i tak robimy jakiś błąd przy montażu. Ja swoim autem pewnego czasu dużo jeździłem więc może zwykłe zużycie wchodziło w grę. Co nie oznacza że moim zdaniem części dostępne na rynku są fatalne. Dlatego bronie racji że warto te połączenie robić na stałe aby pozbyć się problemu. Afro i kk84 tez mają je założone, a jak wiemy, u nich jest dużo mocy i oni sobie chwalą tuleje metalowe. Zresztą gdybym zauważył jakieś niepokojące objawy typu pęknięcia budy itp, pewnie bym to zdemontował.

: 2015-08-30, 21:38
autor: Butterbean
kazdy ma swoje racje.zwroc uwage na jedno..
przebig roczny afrosia i kk.
piszesz ze jesli bedzie sie lamac to zdemontujesz..wtedy bedzie za pozno..ale spoko..nieprzekonanych nie mam szans przekonac..

: 2015-08-30, 21:43
autor: Casian
mnie bardziej męczy fakt że co pół roku muszę wymieniać te poduszki za 200 zł. Tym bardziej że ja mam problem z dostępem do kanału podnośnika, nie wiem może ja mam pecha albo coś jest nie tak z moim autem :)