[ALL ] Zmiana kąta wtrysku AAT, AEL
- Rikimaru
- Mechanik
- Posty: 220
- Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
[ALL ] Zmiana kąta wtrysku AAT, AEL
Na początek umieszczam linka do strony forum A6klub,
http://www.a6klub.pl/100-a6-c425-tdi-aa ... t12329.htm
Jest to temat Lecha, więc do czasu uzyskania zgody lub ewentualnego sprzeciwu Lecha proszę o nie usuwanie w/w linka.
Druga prośba jest skierowana właśnie do Lecha aby tutaj też zrobił opis jak na w/w forum i dał zdjęcia, będzie łatwiej każdemu skorzystać z poradnika.
No to do rzeczy dziś musiałem przestawić kąt, dlatego opiszę druga metodę ustawiania go, wg mnie łatwiejsza:
1 - potrzebny klucz 10 do odkręcenia dwóch nakrętek aby zdjąć pokrywę silnika.
2 - dalej tym samym kluczem odkręcamy dwie nakrętki aby zdjąć osłonę, która jest między ścianą grodziową a silnikiem.
3 - potrzebne dwa klucze jeden może być nasadowy 21 a drugi musi być to konieczne oczkowy wygięty 21.
4 - nasadowym łapiemy nakrętkę na rozrządzie, a oczkowym nakrętkę na pompie.
Jak stoimy przodem do samochodu to mamy fotel kierowcy po prawej a pasażera po lewej i takiej orientacji dalej będę używał
5 - oczkowym kluczem kręcimy w lewo - czyli dokręcamy nakrętkę na pompie, a nasadowym kręcimy w prawo odkręcając nakrętkę
6 - jak tylko lekko poluzujemy nakrętkę na rozrządzie to już nie odkręcamy dalej, a oczkowym trzymamy nakrętkę na pompie aby samowolnie nam się nie obróciła pompa
7 - następnie oczkowym kręcimy całą pompą i paskiem o milimetry w lewo to zmieszamy wartość w vag grupa 000 kolumna 2, kręcąc w druga stronę to zwiększamy w/w wartość
8 - dokręcamy nakrętkę na rozrządzie i sprawdzamy wtedy na vag jak nam wyszło i tak do skutku.
Jeśli Lechu doda tutaj swój opis to będzie wszystko z obrazkami.
Z uwagi, że temat "Lecha" zniknął dodaje obrazki z vaga.
Ważne podane wartości w obrazkach są nieważne gdyż zdjęcia zapożyczyłem od Google.
A więc tak podłączamy vaga do samochodu, uruchamiamy samochód a następnie włączamy vaga.
Wchodzimy do sterownika silnika i klikamy na "Meas. Blocks - 08"
tu mamy grupy i wybieramy grupę 000 i klikamy "GO"
Tu w drugim okienku mamy podane wartości kąta wtrysku powinno być stała wartość pomiędzy 55 - 65, im wyższa wartość to praca silnika twardsza i powyżej wartości około 110 wywala błąd w silniku o złym kącie wtrysku. Ja mam ustawione na około 70.
Następnie naciskamy "Switch to Basic Setting" i mamy takie coś:
Tu powinna wartość w drugim okienku trochę zmniejszyć się. Następnie naciskamy na "TDI-Timing" i wyskoczy nowe okienko z wykresami. Należy znaleźć w prawym dolnym rogu swój silnik i jego obroty porównać z obrotomierzem aby się wszystko zgadzało.
Kąt należy ustawić najlepiej jak na tym ostatnim rysunku aby mieścił się idealnie między czerwoną a zieloną linią - był na niebieskiej.
Jak są problemy z odpalaniem silnika można przyspieszyć kąt wtrysku - czyli zwiększyć wartość w drugim okienku grupy 000
http://www.a6klub.pl/100-a6-c425-tdi-aa ... t12329.htm
Jest to temat Lecha, więc do czasu uzyskania zgody lub ewentualnego sprzeciwu Lecha proszę o nie usuwanie w/w linka.
Druga prośba jest skierowana właśnie do Lecha aby tutaj też zrobił opis jak na w/w forum i dał zdjęcia, będzie łatwiej każdemu skorzystać z poradnika.
No to do rzeczy dziś musiałem przestawić kąt, dlatego opiszę druga metodę ustawiania go, wg mnie łatwiejsza:
1 - potrzebny klucz 10 do odkręcenia dwóch nakrętek aby zdjąć pokrywę silnika.
2 - dalej tym samym kluczem odkręcamy dwie nakrętki aby zdjąć osłonę, która jest między ścianą grodziową a silnikiem.
3 - potrzebne dwa klucze jeden może być nasadowy 21 a drugi musi być to konieczne oczkowy wygięty 21.
4 - nasadowym łapiemy nakrętkę na rozrządzie, a oczkowym nakrętkę na pompie.
Jak stoimy przodem do samochodu to mamy fotel kierowcy po prawej a pasażera po lewej i takiej orientacji dalej będę używał
5 - oczkowym kluczem kręcimy w lewo - czyli dokręcamy nakrętkę na pompie, a nasadowym kręcimy w prawo odkręcając nakrętkę
6 - jak tylko lekko poluzujemy nakrętkę na rozrządzie to już nie odkręcamy dalej, a oczkowym trzymamy nakrętkę na pompie aby samowolnie nam się nie obróciła pompa
7 - następnie oczkowym kręcimy całą pompą i paskiem o milimetry w lewo to zmieszamy wartość w vag grupa 000 kolumna 2, kręcąc w druga stronę to zwiększamy w/w wartość
8 - dokręcamy nakrętkę na rozrządzie i sprawdzamy wtedy na vag jak nam wyszło i tak do skutku.
Jeśli Lechu doda tutaj swój opis to będzie wszystko z obrazkami.
Z uwagi, że temat "Lecha" zniknął dodaje obrazki z vaga.
Ważne podane wartości w obrazkach są nieważne gdyż zdjęcia zapożyczyłem od Google.
A więc tak podłączamy vaga do samochodu, uruchamiamy samochód a następnie włączamy vaga.
Wchodzimy do sterownika silnika i klikamy na "Meas. Blocks - 08"
tu mamy grupy i wybieramy grupę 000 i klikamy "GO"
Tu w drugim okienku mamy podane wartości kąta wtrysku powinno być stała wartość pomiędzy 55 - 65, im wyższa wartość to praca silnika twardsza i powyżej wartości około 110 wywala błąd w silniku o złym kącie wtrysku. Ja mam ustawione na około 70.
Następnie naciskamy "Switch to Basic Setting" i mamy takie coś:
Tu powinna wartość w drugim okienku trochę zmniejszyć się. Następnie naciskamy na "TDI-Timing" i wyskoczy nowe okienko z wykresami. Należy znaleźć w prawym dolnym rogu swój silnik i jego obroty porównać z obrotomierzem aby się wszystko zgadzało.
Kąt należy ustawić najlepiej jak na tym ostatnim rysunku aby mieścił się idealnie między czerwoną a zieloną linią - był na niebieskiej.
Jak są problemy z odpalaniem silnika można przyspieszyć kąt wtrysku - czyli zwiększyć wartość w drugim okienku grupy 000
Ostatnio zmieniony 2013-09-06, 12:38 przez Rikimaru, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2011-12-02, 16:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bodzentyn
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2011-12-02, 16:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bodzentyn
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-11-15, 18:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wielkpolska
witam. ja mam tez taki problem. Auto rano długo kręci zanim odpali.Jak jest ciepły silnik to odpala na dotyk. Ale tak jest od czasu kiedy musiałem uszczelnić cieknącą pompę paliwową. Mechanik powiedział że ustawił pod tym samym kątem jak była bo zrobił to na kreske zaznaczoną. Ale wtedy gdy ciekła pompa to odpalał dobrze. Tylko wtedy gdy wyciekło trochę ropy to wtedy długo kręcił. Co myślicie kąt bedzie miał wine??
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-07-03, 16:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wroc
podany w jednym z powyższych postów kąt wtrysku jest optymalny, ale...
ale dla samochodów które nie mają nalatane po 350 000 i więcej km. miałem sytuacje że ustawienie kąta pomiędzy 55-65 nie było rewelacją, ze względu na przebieg samochodu stan pompy itp. jak ustawiłem ok 75 było elegancko.
reasumując trzeba to ustawić z głową bo później będą krzyki, że jest kicha i nie pali idealnie na 55-65 jest to uzależnione od wyeksploatowania samochodu
lk20 - tu jeszcze dawka rozruchowa wtryskiwanego paliwa ma wiele do powiedzenia...
PS
Hincó napisał, że jest to żmudna robota, nie zgodzę się, jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk i minimum wyczucia ustawi kąt bez problemu ( za drugim razem na pewno pójdzie mu o wiele sprawniej) pozostaje pytanie czy ktoś ktoś nie ma bladego pojęcia o regulacji TDI powinien pchać do niego łapy...
ale dla samochodów które nie mają nalatane po 350 000 i więcej km. miałem sytuacje że ustawienie kąta pomiędzy 55-65 nie było rewelacją, ze względu na przebieg samochodu stan pompy itp. jak ustawiłem ok 75 było elegancko.
reasumując trzeba to ustawić z głową bo później będą krzyki, że jest kicha i nie pali idealnie na 55-65 jest to uzależnione od wyeksploatowania samochodu
lk20 - tu jeszcze dawka rozruchowa wtryskiwanego paliwa ma wiele do powiedzenia...
PS
Hincó napisał, że jest to żmudna robota, nie zgodzę się, jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk i minimum wyczucia ustawi kąt bez problemu ( za drugim razem na pewno pójdzie mu o wiele sprawniej) pozostaje pytanie czy ktoś ktoś nie ma bladego pojęcia o regulacji TDI powinien pchać do niego łapy...
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 22:07 przez kontestator, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-11-15, 18:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wielkpolska
witam. Ja jednak nie ryzykowałem i nie grzebałem sam. Pojechałem do znanego pompiarza i ustawił mi z vagiem. Moja Audiczka ma nakulane 292 tys. i mechanik powiedział że przestawił o dwa stopnie. A dopuszczalny jest jeden. Róznica jest bagatelna. Autoi odpala na "pyka" i nawet przez zmieniony moment obrotowy ma pare kucyków więcej:). Jest to odczuwalne.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
link w pierwszym poscie nie działa....
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- Rikimaru
- Mechanik
- Posty: 220
- Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
Też to zauważyłem. To był temat "Lecha" i jego trzeba by się spytać co i jak.
Zdjęcia dodałem i mały opis co i jak. Zdjęcia są z Google więc wartości podane w vagu będą się różnić dla naszych samochodów.
Zdjęcia dodałem i mały opis co i jak. Zdjęcia są z Google więc wartości podane w vagu będą się różnić dla naszych samochodów.
Ostatnio zmieniony 2013-09-06, 12:39 przez Rikimaru, łącznie zmieniany 1 raz.
Los się musi odmienić