[100 C4] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
GTR34, właśnie o to chodzi, że muszę coś wykombinować bo na jutro potrzebny mi samochód no chyba, że przejadę się bez tej sprężynki bo do pracy mam jakieś 8 km i mógłbym się postarać praktycznie nie używać hamulców. Dalo by tak rade? Czy lepiej nie ryzykować?
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
gumisv6, teraz już będę wiedział, że trzeba na to uważać. Jak byłem na szrocie i znalazłem zacisk z podobną sprężynką to władca szrotu próbując ją wyciągnąć też uwalił w identyczny sposób jak ja
- gumisv6
- Mechanik
- Posty: 143
- Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Ona ma to do siebie że im bardziej się z nią walczy to tym bardziej stawia opory... a jak się zdeformuje to już wogóle...
Ostatnio zmieniony 2013-03-04, 23:50 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Sprezyna jest po to by trzymac zacisk. Przy wcisnieciu hamulca, tloczek naciskajac na klocek->tarcze "podnosi" z zewnetrznej strony zacisk. Sprężyna ma na celu utrzymanie zacisku w jednej płaszczyźnie.
4A0615269 - numer sprezynki (ma zastosowanie w większości aut VAG - A100,A3,A4,A6; Vw Golf,Passat,Vento,Polo,Sharan; Skoda Octavia,Superb)
4A0615269 - numer sprezynki (ma zastosowanie w większości aut VAG - A100,A3,A4,A6; Vw Golf,Passat,Vento,Polo,Sharan; Skoda Octavia,Superb)
Sprzedany
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
Mam już tą sprężynkę - dostałem w prezencie na szrocie. Ale mam inny problem, przy lewym kole jak rozebrałem zacisk to chciałem wysunąć jak najbardziej tłoczek w celu jego wyczyszczenia i pompowałem hamulcem i niestety wyskoczył trochę wylało się płyny ale za chwile wsadziłem go z powrotem, przeczyściłem, nasmarowałem i wsunąłem maksymalnie do środka zaciskiem stolarskim. Jak poskładałem całość z klockami do jarzma i pompowałem hamulcem wydawało się wszystko ok tłoczek docisnął klocki a pedał hamulca zrobił się twardy ale dzisiaj na jeździe testowej pedał wpadał w podłogę i trzeba było go pompować i za chwile znowu w podłogę leciał i znowu pompować i tak cały czas. Nie odpowietrzałem układu czy jego odpowietrzenie załatwi ten problem czy coś jest nie tak po stronie tłoczka np. wycieka spod niego płyn?
-
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gogolin
Wkładając tłok spowrotem wpompowałeś w układ powietrze,podnieś,zdejmij koło i spuść trochę płynu,bez pompowania,obserwuj kiedy przestaną wydobywać się z odpowietrznika bąbelki powietrza.To powinno załatwić temat.
Ostatnio zmieniony 2013-03-05, 11:21 przez picek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
2 lata temu wymianialem tarcze i klocki - wybrałem ATE - cały kpl przód i tyl - tarcze i klocki
widze ze teraz są nawet komplety po 620zł - spoko cena. Uważaj tylko aby nie kupic sobie tarcz niewentylowanych - ntrzeba dokł czytaj opisy - z reg aukcje sa słabo opisane ale kpl z tarczami nie wentlowanymi sa tansze.
Co do ATE - wybrałem je ponieważ poprzedni własciciel takie załozył i powiem wam ze tarcze z przodu wytrzymały ponad 100kkm a klocki prawie 70k - klocki wyjeło prawie do zera no może zostało ze 3mm - chyba zrobilem +10kkm po tym jak czujnik zużycia oznajmił wymiane - także powiem wam wynik bdb.
Teraz mam na klockach juz ponad 20kkm i spokojnie drugie tyle wytrzymają bez zająkniecia.
Co do tarcz - wizualnie zerowe oznaki zużycia, zero zwichorwan i innych dziwnych akcji
Polecam każdemu cały zestaw ATE - aha tarcze na moim zestawie - przednie były made in germany , tył był china a klocki made in czechy - kupowane przez neta w krk przez allegro - fajny sklep motostacja
widze ze teraz są nawet komplety po 620zł - spoko cena. Uważaj tylko aby nie kupic sobie tarcz niewentylowanych - ntrzeba dokł czytaj opisy - z reg aukcje sa słabo opisane ale kpl z tarczami nie wentlowanymi sa tansze.
Co do ATE - wybrałem je ponieważ poprzedni własciciel takie załozył i powiem wam ze tarcze z przodu wytrzymały ponad 100kkm a klocki prawie 70k - klocki wyjeło prawie do zera no może zostało ze 3mm - chyba zrobilem +10kkm po tym jak czujnik zużycia oznajmił wymiane - także powiem wam wynik bdb.
Teraz mam na klockach juz ponad 20kkm i spokojnie drugie tyle wytrzymają bez zająkniecia.
Co do tarcz - wizualnie zerowe oznaki zużycia, zero zwichorwan i innych dziwnych akcji
Polecam każdemu cały zestaw ATE - aha tarcze na moim zestawie - przednie były made in germany , tył był china a klocki made in czechy - kupowane przez neta w krk przez allegro - fajny sklep motostacja
AEL INSIDE