[A6 C4] Naprawa tempomatu
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
[A6 C4] Naprawa tempomatu
Maleńki tutek jak naprawić (przelutować) sterownik tempomatu, bo nie każdy urodził się ze srubokrętem w dłoni
Potrzebne narzędzia:
- płaskie śrubokręty: mały i duży
- przyda się młoteczek do otwierania sterownika
- klucz nasadowy 10mm najlepiej mała grzechotka + przedłóżka
- lutownica
- piwko
1. Otwieramy schowek pasażera, mocowany jest on za pomocą 4 wsuwek na zawiasach.
2. Wsuwki zdejmujemy śrubokrętem. Foto poniżej pomoże zrozumieć jak to działa
zapięta:
rozpięta:
3. Po zdjęciu schowka, po prawej widoczny jest sterownik tempomatu. Mocowany na 2 nakrętki 10mm. Do zdjęcia wtyczki przyda się płaski śrubokręt.
4. Wymontowany sterownik:
5. Aby dobrać się do środka trzeba rozgiąć (najlepiej duuużym śrubokrętem) widoczne zaklepane brzegi obudowy:
6. Widoczna płytka steronika:
7. Odwracamy płytkę na stronę lutów i przelutujemy kondensatory zaznaczone na niebiesko poniżej:
8. Składamy z powrotem wszytko do kupy, zaklepujemy aluminiową obudowę tak jak była i składamy w odwrotnej kolejności
Potrzebne narzędzia:
- płaskie śrubokręty: mały i duży
- przyda się młoteczek do otwierania sterownika
- klucz nasadowy 10mm najlepiej mała grzechotka + przedłóżka
- lutownica
- piwko
1. Otwieramy schowek pasażera, mocowany jest on za pomocą 4 wsuwek na zawiasach.
2. Wsuwki zdejmujemy śrubokrętem. Foto poniżej pomoże zrozumieć jak to działa
zapięta:
rozpięta:
3. Po zdjęciu schowka, po prawej widoczny jest sterownik tempomatu. Mocowany na 2 nakrętki 10mm. Do zdjęcia wtyczki przyda się płaski śrubokręt.
4. Wymontowany sterownik:
5. Aby dobrać się do środka trzeba rozgiąć (najlepiej duuużym śrubokrętem) widoczne zaklepane brzegi obudowy:
6. Widoczna płytka steronika:
7. Odwracamy płytkę na stronę lutów i przelutujemy kondensatory zaznaczone na niebiesko poniżej:
8. Składamy z powrotem wszytko do kupy, zaklepujemy aluminiową obudowę tak jak była i składamy w odwrotnej kolejności
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Czy w waszych audi, od brązowej wtyczki odchodzi również czarna? U mnie jest, wydaje się seryjna i nie wiem do czego powinna być podłączona.
EDIT: zdjęcia - na pewno jest oryginalna i na pewno nie było nic grzebane przy instalacji
EDIT: zdjęcia - na pewno jest oryginalna i na pewno nie było nic grzebane przy instalacji
Ostatnio zmieniony 2012-06-30, 16:57 przez Pawel27, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
mi osobiscie przyda sie z tego jedno...sposob demontazu schowka.
do tej pory walczylem jakimis torxami na wygietych ramionach itp..a tutaj prosze...
do tej pory walczylem jakimis torxami na wygietych ramionach itp..a tutaj prosze...
Ostatnio zmieniony 2012-11-13, 15:04 przez Butterbean, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
wolfik0, o ile kojarze to tak.
w dieslu masz gaz nie na lince tyko z potencjometrem jakos...
w dieslu masz gaz nie na lince tyko z potencjometrem jakos...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
jareckiii, jesli sterownik "klika" to może być uszkodzona pompka w nadkolu kierowcy(lub bezpiecznik ),
może być nieszczelna(sparciała) gruszka podciśnieniowa(na górze przy lewej glowicy od strony ściany grodziowej),
gumowe przewody lub krańcówki przy pedałach(są w nich małe gumeczki, mogły się przesunąć) - coś musi "puszczać" powietrze..
może być nieszczelna(sparciała) gruszka podciśnieniowa(na górze przy lewej glowicy od strony ściany grodziowej),
gumowe przewody lub krańcówki przy pedałach(są w nich małe gumeczki, mogły się przesunąć) - coś musi "puszczać" powietrze..
Ostatnio zmieniony 2013-01-07, 07:30 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic