[ALL ] [AEL/AAT] Kolektor ssący - czyszczenie wewnątrz
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
http://allegro.pl/rura-silikonowa-sr-57 ... 53654.html
jezeli jest wystarczająco elastyczna to moze byc ciekawe rozwiązanie
jezeli jest wystarczająco elastyczna to moze byc ciekawe rozwiązanie
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Wątpię żeby ta sylikonowa rurka była wystarczająco sztywna żeby się nie pozaginała w miejscu ori Miałem kilka miesięcy rurkę z nierdzewki odpowiednio uspawaną połączoną takimi rurkami z fmic.pl i niestety zdeformowały się te sylikonowe i zaczęło dmuchać Na razie mam oryginał kupiony za 20 zł
Tak to wyglądało u mnie
Tak to wyglądało u mnie
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
fakinek pisze:EGR służy do dopalenia spalin, czyli spaliny wylatujące z silnika trafiają do kolektora raz jeszcze celem dopalenia. Wszystko fajnie w nowych samochodach, bo sprzyja to ekologii, ale w takich starych piernikach jak nasze to sprzyja to przede wszystkim osadzaniu się syfu w kolektorze co widać na zdjęciach powyżej.
Zaślepienie EGRa powoduje, iż spaliny nie wracają z powrotem do silnika, więc wylatują od razu na zewnątrz.
Plusy to mniejsze dymienie i minimalnie lepsza elastyczność na niskich obrotach, a minusy to twardsza praca na biegu jałowym.
Najlepiej przekonać się samemu co i jak, zaślepienie w wersji na szybko polega na odpięciu wężyka od podciśnienia i zaślepieniu go śrubką, potem robimy kilka km i sprawdzamy czy chcemy tak zostawić czy też nie. Jak się spodoba to bierzemy blaszkę i zaślepiamy już porządnie cały zawór blaszką, a jak się nie spodobało to wyciągamy śrubkę i wkładamy wężyk z powrotem na swoje miejsce...
Biorąc pod uwagę, że zajmue to maksymalnie 10 minut razem z przejażdżką to najlepiej będzie jak sobie spróbujesz tak jak opisałem
po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx, a przepala wam blaszki dlateog że zaślepiacie bezpośrednio na kolektorze wydechodezym zamiast dać zaślepkę pomiędzy zaworem a kolektorem ssącym.
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Ale to jest kicha odkręcić pierwszą od chłodnicy śrubę. Rurka oleju turbiny zaj...iście przeszkadza. kardanem nie pójdzie bo trzeba mocno klucz wepchnąć żeby dać radę A może wsadzić mniejszy klucz? te śruby chyba nie deformują się zbyt łatwo?
Ostatnio zmieniony 2013-10-13, 15:53 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
No to też nie prawda, bo służy obniżeniu temp spalania.arwam pisze:po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx
Duża ilość tlenu i wysoka temp utlenia właśnie wolny azot do postaci tlenków, jeśli EGR miał by podnieść tę temp, NOx byłoby jeszcze więcej...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Racja. Oraz dopalanie tlenków węgla oraz węgla.J.A.G pisze:No to też nie prawda, bo służy obniżeniu temp spalania.arwam pisze:po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx
Duża ilość tlenu i wysoka temp utlenia właśnie wolny azot do postaci tlenków, jeśli EGR miał by podnieść tę temp, NOx byłoby jeszcze więcej...
Pierwsze spostrzeżenia:
Świetnie syf usuwa plak do czyszczenia bloków silnika. EGR znów działa
Do odkręcania przydatne są zwykłe imbusy, tylko tak okrągło zakończone
Rozmiar 5 do EGR i 6 do kolektora
Pytania:
czy taka uszczelka jest ok?
Jest z metalu
Czy można użyć uszczelke z odzysku kolektor - EGR? to blaszka dość gruba
Czy warto użyć kleju montażowego Loctite 243? klej radzi sobie w temp 180 st. a w praktyce i wyższej.
Lampa w niczym nie przeszkadzała tylko rurka oleju turbo. jw. Taki kluczyk imbusowy tak fajowo zakończony wszystko ułatwił. A jutro mycie śrub żeby łatwo skręcićwolfik0 pisze:Nie próbuj... przyznam się że jedną objechałem bo słabo imbus wsadziłem... nie pamiętam juz dokładnie co i jak ale wyjmij lampę i długi imbus i dasz radę to odkręcić albo krótki imbus i rurka już nie pamiętam gdzie jakim odkręcałem
Ostatnio zmieniony 2013-10-10, 21:05 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
dobre Bity i klucze nasadowe zrobiąrobotę, nie zapomnijmy wbić końcówki klucza w śrubę, wtedy zruszymy gwint i nikłe ryzyko że nam się śruba obrobi...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
U mnie pomiędzy tym kolankiem była klingerytowa
Z tym że mój kolektor wypalałem z tego syfu przed karcherowaniem... takze zwęglona była ta uszczelka
Tutaj fotka tego co kupiłem w aso i ona też klingerytowa
Z tym że mój kolektor wypalałem z tego syfu przed karcherowaniem... takze zwęglona była ta uszczelka
Tutaj fotka tego co kupiłem w aso i ona też klingerytowa
Ostatnio zmieniony 2013-10-11, 21:17 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Sumarycznie, wymieniłem wszystkie uszczelki, bo to chyba byłaby przesada oszczędzać 10 zł.
Tymi imbusami wszystko rozkręciłęm i skręciłem. śruby nie były zapieczone więc poszło gładko.
arwam, Tylko było tyle spieczonego oleju że z trudem wchodziły te moje klucze a nasadowe to absolutnie.
Zobaczymy jak uszczelki zareagują na loctite
Tylko teraz problem na inny temat bo mi pasek do pompy siadł
Tymi imbusami wszystko rozkręciłęm i skręciłem. śruby nie były zapieczone więc poszło gładko.
arwam, Tylko było tyle spieczonego oleju że z trudem wchodziły te moje klucze a nasadowe to absolutnie.
Zobaczymy jak uszczelki zareagują na loctite
Tylko teraz problem na inny temat bo mi pasek do pompy siadł
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
ja to tydzień temu przeżyłem, i nie powiem żeby mnie pozytywnie zaskoczyła C4,mas0n pisze:Tylko teraz problem na inny temat bo mi pasek do pompy siadł
też jadęsobie jakby nigdy nic, aż tu nagle szarpnie tak że mało głowa nie wyleci przez szybę i się wszystkie kontrolki zaświeciły, auto naszczęście się dotoczyło na stację tankowania, i po szybkiej diagnozie pasek pompy się urwał, więc został zastąpiony paskiem od silnika AAS i jedną rolką, tak samo mam w coupe i to się sprawdza a cena jest znacznie przyjemniejsza bo pasek o połowę tańszy i jedna tylko rolka idzie
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,