[ALL ] [AEL/AAT] Kolektor ssący - czyszczenie wewnątrz
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
też, ale będziesz musiał też skierować to "kolano" przewodu w taką stronę żeby nie zawadzało plastikowej rurze, a od spodu masz jeszcze jeden wąż. Będziesz musiał po prostu przykładać i mierzyć tyle razy ile trzeba będzie. Wiadomo, że lepiej parę razy skorygować długość gumy niż kupować drugą. Ja dla miary odkręciłem sobie to krótkie kolanko, które jest przy kolektorze i nakładając na niego wąż łapałem miarę i kierunek wygięcia węża.
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
lipton, odkręcenie, czyszczenie, przykręcenie to ok 3 godzin, tylko w ten czas wliczam montaż rury kolektor-intercooler. Największym problemem dla mnie było odkręcenie śrub mocujących kolektor, znajdujących się bezpośrednio pod nim. Chciałem pomóc sobie lusterkiem ale jest trochę mało miejsca więc musiałem robić "macankę" . Dodatkowo przeszkadza rura wydechu, także potrzebny jest klucz przegubowy, ja akurat miałem lekko uszkodzoną nasadkę i musiałem uważać, żeby końcówka ampula nie spadła mi pod silnik i to trochę utrudniło mi sprawę. I to chyba wszystko. Aha - dokręcałem dopóki nie mogłem już kluczem ruszyć, znaczy się ręcznie na siłę
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
tak jak w kominie wypalisz sadze, i pomaga, bo masz czysty komin. Ale w kolektorze
Ostatnio zmieniony 2012-03-13, 15:49 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
No to wypróbowałem wypalanie
A więc 5h poświęcić trzeba na wszystko... (najgorzej odkręcić )
O dziwo po odkręceniu okazało się, że prawie nie ma syfu (280tys. przebiegu)
Do kolektora poszedł litr rozpuszczalnika nitro i się paliło z 15min, potem koncentrat piany aktywnej i karcher.
Na koniec wyglądał tak
I kanały w głowicy
Efekt:
*mocy więcej nie czuć bo też nie był jakoś bardzo brudnawy,
* lepsze samopoczucie,
* czorne ręce
A więc 5h poświęcić trzeba na wszystko... (najgorzej odkręcić )
O dziwo po odkręceniu okazało się, że prawie nie ma syfu (280tys. przebiegu)
Do kolektora poszedł litr rozpuszczalnika nitro i się paliło z 15min, potem koncentrat piany aktywnej i karcher.
Na koniec wyglądał tak
I kanały w głowicy
Efekt:
*mocy więcej nie czuć bo też nie był jakoś bardzo brudnawy,
* lepsze samopoczucie,
* czorne ręce
Ostatnio zmieniony 2012-03-21, 17:51 przez wolfik0, łącznie zmieniany 2 razy.
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Tak, wlałem nitro, podpaliłem i ukierunkowałem ten wlot do kolektora do wiatru i płomień na pół metra z kolektora był jak dobrze zawiało , jak zgasło to poczekałem 30min, żeby ostygł ( w tym czasie można kanały w głowicy poczyścić ) i potem to już karcher, szczotka i płyn
I oczywiście EGR zaślepiony obowiązkowo
I oczywiście EGR zaślepiony obowiązkowo