Strona 2 z 5

: 2012-03-04, 16:33
autor: gjom
fakinek, jeżeli zdecydujesz się na ten przewód od Mastera i będziesz go skracał, pamiętaj, żeby wyprofilować go tak aby nie przeszkadzał tej plastikowej rurze od wlotu powietrza do filtra. Jeśli źle przytniesz to jedno drugiemu będzie przeszkadzać.

: 2012-03-04, 16:59
autor: fakinek
czyli masz na myśli, żeby nie skracać na dokładną odległość tylko zostawić trochę dłuższą??

: 2012-03-04, 18:02
autor: gjom
też, ale będziesz musiał też skierować to "kolano" przewodu w taką stronę żeby nie zawadzało plastikowej rurze, a od spodu masz jeszcze jeden wąż. Będziesz musiał po prostu przykładać i mierzyć tyle razy ile trzeba będzie. Wiadomo, że lepiej parę razy skorygować długość gumy niż kupować drugą. Ja dla miary odkręciłem sobie to krótkie kolanko, które jest przy kolektorze i nakładając na niego wąż łapałem miarę i kierunek wygięcia węża.

: 2012-03-04, 18:22
autor: fakinek
dzięki bardzo za instrukcję, na pewno się przyda :ok:

: 2012-03-06, 14:35
autor: lipton
gjom, ile Ci zeszło chodzi mi o samą robotę nie licząc 20 godzin w ropie :P
napotkałeś jakieś większe problemy ? dokręcałeś jakoś te śruby z kluczem dynamometrycznym czy je się dokręce "na siłe" ?

: 2012-03-06, 14:59
autor: gjom
lipton, odkręcenie, czyszczenie, przykręcenie to ok 3 godzin, tylko w ten czas wliczam montaż rury kolektor-intercooler. Największym problemem dla mnie było odkręcenie śrub mocujących kolektor, znajdujących się bezpośrednio pod nim. Chciałem pomóc sobie lusterkiem ale jest trochę mało miejsca więc musiałem robić "macankę" :-) . Dodatkowo przeszkadza rura wydechu, także potrzebny jest klucz przegubowy, ja akurat miałem lekko uszkodzoną nasadkę i musiałem uważać, żeby końcówka ampula nie spadła mi pod silnik i to trochę utrudniło mi sprawę. I to chyba wszystko. Aha - dokręcałem dopóki nie mogłem już kluczem ruszyć, znaczy się ręcznie na siłę :mrgreen:

: 2012-03-06, 16:12
autor: lipton
gjom, a tam na dole torxy są ?

: 2012-03-06, 16:53
autor: gjom
ampule :mrgreen:

: 2012-03-12, 15:33
autor: wolfik0
Próbował ktoś wypalić kolektor ?
Nie pokrzywi się ?

: 2012-03-13, 15:45
autor: lipton
co to ma niby dać ? wypalenie ?

: 2012-03-13, 15:49
autor: kasiarka
tak jak w kominie wypalisz sadze, i pomaga, bo masz czysty komin. Ale w kolektorze :mrgreen:

: 2012-03-21, 17:46
autor: wolfik0
No to wypróbowałem wypalanie :lol:
A więc 5h poświęcić trzeba na wszystko... (najgorzej odkręcić :evil: )
O dziwo po odkręceniu okazało się, że prawie nie ma syfu (280tys. przebiegu)
Do kolektora poszedł litr rozpuszczalnika nitro i się paliło z 15min, potem koncentrat piany aktywnej i karcher.

Na koniec wyglądał tak :lol: :lol:

Obrazek

Obrazek

I kanały w głowicy :mrgreen:
Obrazek


Efekt:
*mocy więcej nie czuć bo też nie był jakoś bardzo brudnawy,
* lepsze samopoczucie,
* czorne ręce :lol:

: 2012-03-21, 17:57
autor: trooky
Dobry efekt:) Wypalało się samo czy jakoś to nakręcałeś?? Co zrobiłeś dokładnie , wlałeś nitro podpaliłes i czekałes aż skończy się ogień, następnei płyn i myjka ??

: 2012-03-21, 18:10
autor: wolfik0
Tak, wlałem nitro, podpaliłem i ukierunkowałem ten wlot do kolektora do wiatru i płomień na pół metra z kolektora był jak dobrze zawiało :mrgreen:, jak zgasło to poczekałem 30min, żeby ostygł ( w tym czasie można kanały w głowicy poczyścić ) i potem to już karcher, szczotka i płyn :-P
I oczywiście EGR zaślepiony obowiązkowo :mrgreen: :mrgreen:

: 2012-03-21, 18:27
autor: lipton
wolfik0, mocno strzeliło ? trzeba jakiś lont robić ? bo mi już kiedyś benzyna wybuchła i spaliłem 2 ręce sobie i nie chce sobie 2 raz krzywdy zrobić :roll: