"Naprawa" to dużo powiedziane, bo rozwiązanie jest szybkie, proste i skuteczne. Problem słabo zwijający się pasów jest o tyle wkurzający, że niebezpieczny, bo pas który się słabo zwija zostawia luz i można w razie wypadku "pocałować" kierownicę. W części bardziej restrykcyjnych krajów (np. Szwajcaria) za słabo zwijające się pasy można nie przejść przeglądu.
Na zlocie 2019 MIKE Studio miał wykład z car detailingu i poruszył problem zwijania pasów bezpieczeństwa - w większości wypadków są po prostu brudne, dlatego przetarcie Palckiem słabo pomaga. Pasy trzeba uprać i znów wszystko będzie należycie działać. Od razu zareklamował Pure Chemie Attack, który jest dedykowany do prania tapicerek oraz pasów samochodowych.
Instrukcja
1. potrzebujemy Pure Chemie Attack, jakieś zaciski aby przytrzymać pasy, ręczniki papierowe, koc/prześcieradło do okrycia siedzenia, ciepłą wodę, wiadro, pojemnik do prania pasów, ciepły dzień, szczoteczkę do mycia rąk, rękawiczki gospodarcze
2. siedzenie zabezpieczamy przed pobrudzeniem, bo pasy w tracie prania puszczają bardzo dużo syfu
3. pasy wyciągamy do oporu, klamrę przesuwamy do słupa, całość blokujemy jakimś zaciskiem
4. zgodnie z instrukcją Attack namaczamy pasy w mocno ciepłej wodzie (wiadro z Leroy Merlin bardzo się przydało)
5. po namoczeniu myjemy w Attack rozcieńczonym 1:1, mocno szorując. Ja znalazłem mały pojemnik po jakiś kapsułkach do prania, robiłem jednorazowo około 350 ml roztworu i namaczałem w tym dłuższe odcinki pasu szorując szczoteczką do rąk z obu stron. Pewnie można zrobić mniej roztworu i tylko namaczać szczoteczkę w Attack, ale wolałem mieć więcej detergentu, dodatkowo do niczego innego nie jest mi potrzebny.
6. płuczemy pas, kilkakrotnie zmieniając wodę.
7. suszymy ręcznikiem papierowym i zostawiamy do całkowitego wyschnięcia
8. czynność powtarzamy z pasem u pasażera
9. cieszymy się z działających pasów
Bardzo polecam, bo koszt niewielki, czasowo też długo nie schodzi, a różnica olbrzymia
Wykryto AdBlocker: Nasza witryna działa dzięki wyświetlaniu reklam. Prosimy o wsparcie nas wyłączając blokowanie reklam na naszej witrynie.
[ALL ] Naprawa słabo zwijających się pasów bezpieczeństwa
Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Przejdź do
- Audi C4 - Forum podstawowe
- ↳ Portal Polskiego Klubu Audi C4
- ↳ Gadżety klubowe
- ↳ Kalendarz klubowy
- ↳ Klubowy Kalendarz 2013
- ↳ Klubowy Kalendarz 2014
- ↳ Klubowy Kalendarz 2015
- ↳ Klubowy Kalendarz 2016
- ↳ Klubowy Kalendarz 2017
- ↳ Klubowy Kalendarz 2020
- ↳ Klubowy Kalendarz 2022
- ↳ Klubowy Kalendarz 2023
- ↳ Autogiełda, Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Butterbean Garage-znowu otwarte
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ Zloty ogólnopolskie Polskiego Klubu Audi C4
- ↳ I Ogólnopolski Zlot - Ślesin 2012
- ↳ II Ogólnopolski Zlot Audi C4 - Karnity 2013
- ↳ III Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2014
- ↳ IV Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2015
- ↳ V Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2016
- ↳ VI zlot polskiego klubu audi c4
- ↳ VII Zlot Audi C4 2018
- ↳ VIII Zlot polskiego Klubu Audi c4
- ↳ IX Zlot PKA C4 Bieszczady 2020
- ↳ IX Zlot PKA C4 Bieszczady 2021 - Powrót
- ↳ X Zlot PKA C4 Bory Tucholskie 2022
- ↳ XI Ogólnopolski Zlot - Ślesin 2023
- ↳ XII Ogólnopolski Zlot - JARNOŁTÓWEK 2024
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ D.Śląskie
- ↳ Kuj.-Pom.
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warm.-Maz.
- ↳ Wlkp
- ↳ Zach.-Pom.
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Inne
- ↳ Hyde Park
- ↳ Moje Audi 100/A6
- ↳ Moje Audi 100 C4
- ↳ Moje Audi A6 C4
- ↳ Moje Audi A8
- ↳ Moje inne auto
- ↳ Usługi klubowiczów
- ↳ Historia i dane techniczne
- Audi C4 - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe
- ↳ Silniki V6
- ↳ Silniki V8
- ↳ Inne
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria
- ↳ Wahacze
- ↳ Inne
- ↳ Elektryka
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer
- ↳ Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 100 C4, Audi A6 C4
- ↳ Kupujemy Audi 100 C4
- ↳ Kupujemy Audi A6 C4
- Audi C4 - Tuning i Rezanie
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Inne
- ↳ Naprawy
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB
- ↳ Projekt "Idealne C4"