No więc na początek. Posiadamy silnik 2.0 16v ACE z "najlepszym pod słońcem" K-Jetronic'kiem i mamy z nim problemy np. ucięty klin na wale. Możliwość remontu jest ale gwarancji nie ma niestety ile to pochodzi...
W ACE możliwość przerobienia na ABF z VW Golfa 3 i czas operacji ok 2h jakby się uparł i mamy 150 konne audi na eletronicznym wtrysku
Ale jeśli zdecydowalibyśmy się na SWAP np po ścięciu klina na kole pasowym tak jak ja to miałem a nie chcemy kupować całej gabloty na SWAP'a to to co najważniejsze. Resztę jak sobie przypomnę
-towar spod maski:
+silnik z łapami
+skrzynia biegów (inne przełożenie trzeciego biegu)
+obudowa filtra powietrza
+węże do wody wszystkie
+dolot do filtra powietrza (jak ACE było na LPG to rure rozwalili żeby powietrze było lepsze)
+tumiki do połowy auta (no chyba że mamy igły to dwururkę tylko plus kolektor ABK
+wszystkie inne pierdoły które są pod maską które są od ściany grodziowej do przodu prócz zbiorniczków chociaż czasami lepiej od chłodnicy zabrać bo jest na spince oryginalnej a ciężko ją rozbroić
- ze środka
+komputer
+przekaźniki wraz z wiązką tylko silnikową! (wiązka dzielona bez mała)
+pompa paliwa (w ACE bije 6-9 bar z tego co pamiętam a w ABK tylko 3 więc mogło by się dziadostwo nam porobić) naturalnie z pływakiem bo mniej roboty;)
co pasuje wymienić:
2 poduszki skrzyni biegów
2 poduszki silnika + przednię koło chłodnicy (tego grzybka - jeśli jest potrzeba)
poduszki w sankach - lżejszy silnik i zaraz zacznie skrzypieć i szarpać jak się ostro ruszy
filtr paliwa
filtr powietrza
o kablach i świecach nie wspomnę ( świece pasują od ACE)
co nam spasuje z ACE:
chłodnice (woda + klima)
rozdzielacz napięcia do wentylatorów
wiązka do świateł (tego się nie tykamy)
naturalnie tumiki od KAT'a do końcowego
zbiorniczki
instalacja dołu silnika
Generalnie jeśli chodzi o komentarze kiedyś tam może.
-Po co takiego SWAP'a robić na słabszy silnik?
+Bo czasami tyle mocy wystarczy i zużycie paliwa nie zabija 7,35-12 LPG na klimie
-Czy dół silnika pasuje z ACE do ABK?
+Z tego co widziałem pasuje ale jak się motor zmienia na inny to jest sens go rozbierać i wpychać się w dodatkowe koszty?
-Czy jestem w stanie sam zrobić taką przekładkę?
+Jeśli masz troszkę oleju w głowie i kawałek windy albo kanału to bez problemu
A teraz po części opis How to do it?
Nie ucinamy wiązki silnikowej z silnika ABK tylko co kostka to taśma papierowa i cyferka. Tak samo na urządzeniu z którego kostkę wypieliśmy (duże ułatwienie pracy). Najpierw skrzynia z ACE, później silnik. Kolejność wkładania jest taka sama. Półosie da się wsadzić bez odkręcania sworzni itd. najpierw od skrzyni a później od kół. Naturalnie dobrze by było sobie przy kołach je popuścić. Wiązkę w aucie znaczymy tak samo taśmą papierową w ABK cobyśmy wiedzieli za kilka dni jak to powkładać. Wiązkę wkładamy od strony silnika bo idzie łatwiej Będziemy musieli tylko białą jak dobrze pamiętam kostkę wyrozpinać z pinów. Tutaj przyda się foto lub opis z jakimś małym zaznaczeniem Później wszystko spinamy tylko jest jeden myk W jednej z kostek są kable zamylone i nie zadziała pompka paliwa Tego nie pamiętam jak to kolega pomagał mi podpiąć ale tylko to elektryk ogarnie bez problemu. Po prostu inaczej się kostki podpina czy coś takiego. Tylko o to się spróbuje kolegi zapytać. Jak będę wiedział to dam znać.
SWAP'a robiłem w 2010 roku więc jeśli coś źle napisałem to poprawcie mnie a temat będę się starał aktualizować dokładniej żeby przekładkę komuś kiedyś gdzieś ułatwić Pozdrawiam, Grzesiek.
Wykryto AdBlocker: Nasza witryna działa dzięki wyświetlaniu reklam. Prosimy o wsparcie nas wyłączając blokowanie reklam na naszej witrynie.
[A6 C4] SWAP silnika z 2.0 16v ACE na 2.0 8v ABK
Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Przejdź do
- Audi C4 - Forum podstawowe
- ↳ Portal Polskiego Klubu Audi C4
- ↳ Gadżety klubowe
- ↳ Kalendarz klubowy
- ↳ Klubowy Kalendarz 2013
- ↳ Klubowy Kalendarz 2014
- ↳ Klubowy Kalendarz 2015
- ↳ Klubowy Kalendarz 2016
- ↳ Klubowy Kalendarz 2017
- ↳ Klubowy Kalendarz 2020
- ↳ Klubowy Kalendarz 2022
- ↳ Klubowy Kalendarz 2023
- ↳ Autogiełda, Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Butterbean Garage-znowu otwarte
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ Zloty ogólnopolskie Polskiego Klubu Audi C4
- ↳ I Ogólnopolski Zlot - Ślesin 2012
- ↳ II Ogólnopolski Zlot Audi C4 - Karnity 2013
- ↳ III Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2014
- ↳ IV Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2015
- ↳ V Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2016
- ↳ VI zlot polskiego klubu audi c4
- ↳ VII Zlot Audi C4 2018
- ↳ VIII Zlot polskiego Klubu Audi c4
- ↳ IX Zlot PKA C4 Bieszczady 2020
- ↳ IX Zlot PKA C4 Bieszczady 2021 - Powrót
- ↳ X Zlot PKA C4 Bory Tucholskie 2022
- ↳ XI Ogólnopolski Zlot - Ślesin 2023
- ↳ XII Ogólnopolski Zlot - JARNOŁTÓWEK 2024
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ D.Śląskie
- ↳ Kuj.-Pom.
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warm.-Maz.
- ↳ Wlkp
- ↳ Zach.-Pom.
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Inne
- ↳ Hyde Park
- ↳ Moje Audi 100/A6
- ↳ Moje Audi 100 C4
- ↳ Moje Audi A6 C4
- ↳ Moje Audi A8
- ↳ Moje inne auto
- ↳ Usługi klubowiczów
- ↳ Historia i dane techniczne
- Audi C4 - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe
- ↳ Silniki V6
- ↳ Silniki V8
- ↳ Inne
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria
- ↳ Wahacze
- ↳ Inne
- ↳ Elektryka
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer
- ↳ Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 100 C4, Audi A6 C4
- ↳ Kupujemy Audi 100 C4
- ↳ Kupujemy Audi A6 C4
- Audi C4 - Tuning i Rezanie
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Inne
- ↳ Naprawy
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB
- ↳ Projekt "Idealne C4"