[100 C4] Wymiana mieszka skrzyni biegów
: 2015-04-18, 12:44
Witajcie,
Jako, że nie mogłem znaleźć poradnika ze zdjęciami jak krok po kroku wymienić mieszek skrzyni biegów postanowiłem zrobić mały poradnik. Zebrałem informacje z różnych tematów, mieszek wymieniłem w międzyczasie robiąc zdjęcia.
Proszę również o weryfikację czy w przypadku Audi A6 C4 proces ten wygląda w ten sam sposób.
Mieszek skrzyni biegów po 21 latach użytkownika(plus blokowanie skrzyni na biegu wstecznym - większość szkód wyrządził ten mechanizm)
Na powyższym zdjęciu możecie od razu zobaczyć pierwszy krok. Od strony hamulca ręcznego plastik podważamy cienkim śrubokrętem z obu stron. Z drugiej strony(tj. strony klimatyzacji) wystarczy wyciągnąć plastik.
Krok 2:
Tak wygląda plastik od drugiej strony, mamy dodatkowe zabezpieczenie "koszyka" mieszka w postaci czterech śrub. Na razie niczego nie odkręcamy. Zdjęcie poglądowe( u mnie małe utrudnienie w postaci przycisku do wyłączania prądu w pojeździe):
Krok 3:
Odkręcamy gałkę zmiany biegów. Tutaj lewą ręką łapiemy drążek poniżej gałki zmiany biegów i odkręcamy sama gałkę zmiany biegów - nie chcemy odkręcić pozostałych elementów, których jeszcze nie widzimy:
Krok 4:
Mieszek z plastikiem delikatnie ściągamy z drążka zmiany biegów. Wywracamy mieszek do góry nogami, możemy zauważyć kołnierz mocujący wraz z pierścieniem(widoczny od drugiej strony) - elementy te zapobiegają opadaniu mieszka:
Krok 5:
Tak to wygląda po zdemontowaniu + nowy mieszek:
Krok 6:
A tak efekty naszej dotychczasowej pracy + stary mieszek:
Krok 7:
Wracamy do kroku 2, odkręcamy 4 śruby i tutaj dla mnie małe zaskoczenie. Mieszek trzyma się na "zszywkach?", których nie widać z drugiej strony plastiku...Autko u nas w rodzinie od samego początku, dodatkowo napis "Made in West Germany" więc wydaję się, że tak mieszek był zabezpieczony w oryginalne:
Krok 8:
Śrubokręt w dłoń, ściągamy mieszek z "koszyka". Trzymał się tylko na tych zszywkach, żadnego kleju:
Krok 9:
Wszystko jest gotowe żeby założyć nowy mieszek. Na nasz "koszyk" z kroku 8 naciągamy nowy mieszek(w moim przypadku 2 dodatkowe ręce były niezwykle przydatne )
Mieszek, który dostałem z allegro miał w miarę sztywną gumkę, nie używałem żądnego kleju. Następnie przykręcamy dolną ramkę wraz z 4 śrubami.
Kolejny krok to założenie kołnierza i pierścienia zabezpieczającego z kroku 4. Tak to wygląda teraz:
Krok 10:
Umieszczamy plastik z nowym mieszkiem na swoim miejscu:
Małe podsumowanie.
W jednej z wypowiedzi czytałem, żeby nowy mieszek przykleić klejem do koszyka. W moim przypadku gumka w nowym mieszku była na tyle sztywna, że ten zabiegł był niepotrzebny. Dodatkowo mamy ramkę mocującą na 4 śruby. Przejechałem się również dla testu sprawdzić czy nie jest głośniej(gdyż mieszek pełni również rolę wygłuszającą) - wszystko jest w porządku, moim zdaniem klej jest zbędny
Mam nadzieje, że ten krótki poradnik będzie pomocny przy przyszłej zmianie mieszka
Pozdrawiam,
cl3hna
Jako, że nie mogłem znaleźć poradnika ze zdjęciami jak krok po kroku wymienić mieszek skrzyni biegów postanowiłem zrobić mały poradnik. Zebrałem informacje z różnych tematów, mieszek wymieniłem w międzyczasie robiąc zdjęcia.
Proszę również o weryfikację czy w przypadku Audi A6 C4 proces ten wygląda w ten sam sposób.
Mieszek skrzyni biegów po 21 latach użytkownika(plus blokowanie skrzyni na biegu wstecznym - większość szkód wyrządził ten mechanizm)
Na powyższym zdjęciu możecie od razu zobaczyć pierwszy krok. Od strony hamulca ręcznego plastik podważamy cienkim śrubokrętem z obu stron. Z drugiej strony(tj. strony klimatyzacji) wystarczy wyciągnąć plastik.
Krok 2:
Tak wygląda plastik od drugiej strony, mamy dodatkowe zabezpieczenie "koszyka" mieszka w postaci czterech śrub. Na razie niczego nie odkręcamy. Zdjęcie poglądowe( u mnie małe utrudnienie w postaci przycisku do wyłączania prądu w pojeździe):
Krok 3:
Odkręcamy gałkę zmiany biegów. Tutaj lewą ręką łapiemy drążek poniżej gałki zmiany biegów i odkręcamy sama gałkę zmiany biegów - nie chcemy odkręcić pozostałych elementów, których jeszcze nie widzimy:
Krok 4:
Mieszek z plastikiem delikatnie ściągamy z drążka zmiany biegów. Wywracamy mieszek do góry nogami, możemy zauważyć kołnierz mocujący wraz z pierścieniem(widoczny od drugiej strony) - elementy te zapobiegają opadaniu mieszka:
Krok 5:
Tak to wygląda po zdemontowaniu + nowy mieszek:
Krok 6:
A tak efekty naszej dotychczasowej pracy + stary mieszek:
Krok 7:
Wracamy do kroku 2, odkręcamy 4 śruby i tutaj dla mnie małe zaskoczenie. Mieszek trzyma się na "zszywkach?", których nie widać z drugiej strony plastiku...Autko u nas w rodzinie od samego początku, dodatkowo napis "Made in West Germany" więc wydaję się, że tak mieszek był zabezpieczony w oryginalne:
Krok 8:
Śrubokręt w dłoń, ściągamy mieszek z "koszyka". Trzymał się tylko na tych zszywkach, żadnego kleju:
Krok 9:
Wszystko jest gotowe żeby założyć nowy mieszek. Na nasz "koszyk" z kroku 8 naciągamy nowy mieszek(w moim przypadku 2 dodatkowe ręce były niezwykle przydatne )
Mieszek, który dostałem z allegro miał w miarę sztywną gumkę, nie używałem żądnego kleju. Następnie przykręcamy dolną ramkę wraz z 4 śrubami.
Kolejny krok to założenie kołnierza i pierścienia zabezpieczającego z kroku 4. Tak to wygląda teraz:
Krok 10:
Umieszczamy plastik z nowym mieszkiem na swoim miejscu:
Małe podsumowanie.
W jednej z wypowiedzi czytałem, żeby nowy mieszek przykleić klejem do koszyka. W moim przypadku gumka w nowym mieszku była na tyle sztywna, że ten zabiegł był niepotrzebny. Dodatkowo mamy ramkę mocującą na 4 śruby. Przejechałem się również dla testu sprawdzić czy nie jest głośniej(gdyż mieszek pełni również rolę wygłuszającą) - wszystko jest w porządku, moim zdaniem klej jest zbędny
Mam nadzieje, że ten krótki poradnik będzie pomocny przy przyszłej zmianie mieszka
Pozdrawiam,
cl3hna