[A6 2.0 ABK] Przepływomierz - elektronika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pablosz
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Końskie

[A6 2.0 ABK] Przepływomierz - elektronika

Post autor: pablosz »

Hej

Szukałem na forum ale nie bardzo mogę znaleźć. Mam taki problem.
Na niskich obrotach przy dodawaniu gazu i zmianie biegów szarpie.
Czasem przy dodawaniu gazu na niskich obrotach dusi się i nie przyśpiesza.
Na wyższych obrotach wszystko OK. Kable, świece OK. Na LPG i benzynie jest dokładnie tak samo.

Według mnie to wina czujnika przepływomierza (tej płytki elektrycznej).
Gołym okiem widać, jak płytka jest wytarta na początku. Próbowałem zamalować ołówkiem grafitowym, ale nie pomogło.

Da się taką płytkę dokupić ?
Jak zmierzyć rezystancję, żeby się upewnić że to płytka?
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Odłącz przepływkę i zobacz czy objawy będą takie same.
pablosz
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Końskie

Post autor: pablosz »

Przetestowałem przy odłączonej przepływce. Tzn. odłączyłem ten 4-pinowy wtyk. Obroty wskoczyły na wyższe, ale szarpanie nie zniknęło, mam wrażenie że jeszcze większe jest. Tzn. na niski obrotach może zmalało ale na wyższych obrotach głupieje.

Ja też zgłupiałem. Bez przepływki powinno być płynnie przy dodawaniu gazu ?
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Na moje to nie przepływomierz. Bo wtedy po odłączeniu przepływomierza powinno być ok. Ilość potrzebnego powietrza ustalona jest wtedy z góry dla danych obrotów bodajże.

Sonda lambda jest sprawna? Może być uszkodzona i przekłamuje odczyt.
Ostatnio zmieniony 2016-06-17, 18:03 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
pablosz
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Końskie

Post autor: pablosz »

Objawy szarpania są takie same na LPG i benzynie.

Sondy lambda nie sprawdzałem. Jak kupiłem auto to był problem nie przepalania paliwa. Ale podobno był to problem ze głównym sterownikiem. Potem było wszystko OK.
Może sonda się osmoliła jak paliwa nie przepalał? Rura była wtedy cała czarna.

I jeszcze jedną mam tezę. Wymieniałem gumę na przegubie. Teraz przegub już zaczął stukać. Możliwe że się zrobiły luzy na przegubie i dlatego szarpie na wolnych obrotach?
marcinz89
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2011-07-01, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Racibórz

Post autor: marcinz89 »

pablosz, masz na myśli przegub wahacza? Jeżeli tak to jest to nie możliwe. Przegub będzie Ci stukał ale nie szarpał. Jeżeli już to winna może być poduszka silnika, jeżeli jeszcze przy zmianie biegów na niskich obrotach słychać stuki.

Podłączyłeś auto pod vaga? Jeżeli to sonda to prawdopodobnie pojawi Ci się błąd.

A co do przepływomierza to kiedyś wymieniałem go w ABK i ciężko było go znaleźć. Na szczęście na szrocie zauważyłem, że w VW Passacie B3 2.0 jest stosowany ten sam przepływomierz Boscha co w ABK. Kupiłem go za 100 zł i jeżdżę na nim do dziś.
pablosz
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Końskie

Post autor: pablosz »

Przegub zewnętrzny mi zaczyna stukać, ale to dlatego, że guma ze starości mi po zimie pękła.

Poduchy raczej ok bo autko ma 100% oryginalny przebieg 164 tys.
Jak kupowałem to problem był ze sterownikiem i kopcił z rury paliwem. Może dlatego sonda lambda się zepsuła ?

A da się odpiąć sondę lambda i jechać ?
Ostatnio zmieniony 2016-06-17, 21:35 przez pablosz, łącznie zmieniany 1 raz.
marcinz89
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2011-07-01, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Racibórz

Post autor: marcinz89 »

sorry, napisałem przegub a myślałem o sworzniu...

Bez sondy nie próbowałem ale raczej będzie Ci podawał nie właściwą dawke paliwo-powietrze, więc może więcej palić. Ale raczej auto pojedzie.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Bez sondy pojedzie, ale będzie palić więcej, bo będzie podawane więcej powietrza niż powinno być. Bez sondy raczej długo nie jeździj.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

q_dancer1, dokładnie tak. Nikt głupi nie zamontował sondy bez powodu. Od sondy zalezy skład mieszanki. Zbyt uboga dawka paliwa za dużo powietrza uśmierca silnik! głowica, zawory, tłoki....zbyt uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury w komorze spalania, tutaj podobnie do spalania stukowego. Im wcześniej zrobisz z nią porządek tym lepiej! :ok:
pablosz
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Końskie

Post autor: pablosz »

Wracam do wątku. Na 95% jestem pewien że to są przeguby zewnętrzne. Sprawdziłem że są już na nich delikatne luzy. Dlatego na niskich biegach szarpie.
pablosz
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Końskie

Post autor: pablosz »

Przeguby i tuleje wahaczy wymienione. Dalej szarpie przy dodaniu gazu na niskich biegach ):

A cewka zapłonowa może powodować taki problem ?
Ostatnio zmieniony 2016-07-04, 20:45 przez pablosz, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”