[100-2.3 AAR] włączający się wentylator po wyłączeniu silnik
-
- Adept
- Posty: 29
- Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: warmińsko-mazurskie
[100-2.3 AAR] włączający się wentylator po wyłączeniu silnik
wentylator się włącza minuta lub dwie po wyłączeniu silnika - podczas jazdy temperatura 90 stopni, płynu jest cały czas pełen stan i nic się z płynem nie dzieje.
Czasami na gorącym silniku potrafi nie zapalić i to w zasadzie wszystko, denerwuje mnie tylko to załączanie się się wentylatora - czy ktoś ma może jakieś uwagi
Czasami na gorącym silniku potrafi nie zapalić i to w zasadzie wszystko, denerwuje mnie tylko to załączanie się się wentylatora - czy ktoś ma może jakieś uwagi
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Nom, nie naprawiać, bo jest dobrze. Jest to, żebym tylko nie pomylił słów, zapobieganie wrzeniu i bombelkowaniu paliwa w okolicach wtryskiwaczy.
Czyli w skrócie spienianiu.
Jakoś tak(można sprawdzić w Sam Naprawiam do b3). W każdym razie fabryczne w Audi z KE-j.
Oczywiście o ile się włączy i wyłączy za jakiś czas. Moja 90ka zresztą też to posiada.
Silnik po zgaszeniu wydziela ciepło, paliwo nie krąży więc nabiera temperatury, wentyle się wyłączają. Pomimo zgaszenia silnika w niektórych jego rejonach temperatura chwilowo rośnie. Stąd takie zabezpieczenia przy niektórych układach.
Co do odpalania na ciepłym to przyczyn naprawdę może być sporo.
Czyli w skrócie spienianiu.
Jakoś tak(można sprawdzić w Sam Naprawiam do b3). W każdym razie fabryczne w Audi z KE-j.
Oczywiście o ile się włączy i wyłączy za jakiś czas. Moja 90ka zresztą też to posiada.
Silnik po zgaszeniu wydziela ciepło, paliwo nie krąży więc nabiera temperatury, wentyle się wyłączają. Pomimo zgaszenia silnika w niektórych jego rejonach temperatura chwilowo rośnie. Stąd takie zabezpieczenia przy niektórych układach.
Co do odpalania na ciepłym to przyczyn naprawdę może być sporo.
Ostatnio zmieniony 2016-06-02, 14:00 przez miron72, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
Wymieniłem czujnik przegrzaniowy (ten przy pokrywie zaworów), podgrzałem silnik ale wentylator się nie załącza. Jak zepnę kable na krótko to wtedy wentylator rusza. Oczywiście wszystko na wyłączonym zapłonie.
Właśnie przed chwilą sprawdzałem i przy zimnym silniku, po spięciu na krótko wentylator milczy. Ostatni raz jak sprawdzałem ruszył, ale to było na ciepłym silniku. Zastanawiam się, czy temperatura silnika ma wpływ przy mostkowaniu czujnika? Zastanawiam się też czy przekaźnik wentylatora (jeżeli taki jest) nie zrąbał się. Jak sprawdzić czy nowy czujnik nie jest rąbnięty?
Właśnie przed chwilą sprawdzałem i przy zimnym silniku, po spięciu na krótko wentylator milczy. Ostatni raz jak sprawdzałem ruszył, ale to było na ciepłym silniku. Zastanawiam się, czy temperatura silnika ma wpływ przy mostkowaniu czujnika? Zastanawiam się też czy przekaźnik wentylatora (jeżeli taki jest) nie zrąbał się. Jak sprawdzić czy nowy czujnik nie jest rąbnięty?
Ostatnio zmieniony 2016-06-14, 19:46 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 79
- Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka
miałem podobnie, jadę sobie x km na lpg i gaszę auto bo idę do sklepu, max 5 min siadam kręce.....i kręce i kręce i odpala, a jak auto postoi 30min to z pół obrotu pali na dotyk co się okazało?? elektrozawór na parowniku się nie domykał i startował na resztkach lpg oraz paliwa co skutkowało jego zalaniem i trudnościami w uruchomieniu. odpal auto przełącz na lpg praca 30 s i zgaś, szybko odkręć przewód gazowy z parownika do miksera i go zdejmij, słuchaj czy leci gaz jak nie to ok jak leci to do gazownika na czyszczenie parownika
-
- Czeladnik
- Posty: 79
- Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka
miałem podobnie, jadę sobie x km na lpg i gaszę auto bo idę do sklepu, max 5 min siadam kręce.....i kręce i kręce i odpala, a jak auto postoi 30min to z pół obrotu pali na dotyk co się okazało?? elektrozawór na parowniku się nie domykał i startował na resztkach lpg oraz paliwa co skutkowało jego zalaniem i trudnościami w uruchomieniu. odpal auto przełącz na lpg praca 30 s i zgaś, szybko odkręć przewód gazowy z parownika do miksera i go zdejmij, słuchaj czy leci gaz jak nie to ok jak leci to do gazownika na czyszczenie parownika