[100-2.3 AAR] włączający się wentylator po wyłączeniu silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
rv1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warmińsko-mazurskie

[100-2.3 AAR] włączający się wentylator po wyłączeniu silnik

Post autor: rv1 »

wentylator się włącza minuta lub dwie po wyłączeniu silnika - podczas jazdy temperatura 90 stopni, płynu jest cały czas pełen stan i nic się z płynem nie dzieje.
Czasami na gorącym silniku potrafi nie zapalić i to w zasadzie wszystko, denerwuje mnie tylko to załączanie się się wentylatora - czy ktoś ma może jakieś uwagi
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Nom, nie naprawiać, bo jest dobrze. Jest to, żebym tylko nie pomylił słów, zapobieganie wrzeniu i bombelkowaniu paliwa w okolicach wtryskiwaczy.
Czyli w skrócie spienianiu.
Jakoś tak(można sprawdzić w Sam Naprawiam do b3). W każdym razie fabryczne w Audi z KE-j.

Oczywiście o ile się włączy i wyłączy za jakiś czas. Moja 90ka zresztą też to posiada.

Silnik po zgaszeniu wydziela ciepło, paliwo nie krąży więc nabiera temperatury, wentyle się wyłączają. Pomimo zgaszenia silnika w niektórych jego rejonach temperatura chwilowo rośnie. Stąd takie zabezpieczenia przy niektórych układach.

Co do odpalania na ciepłym to przyczyn naprawdę może być sporo.
Ostatnio zmieniony 2016-06-02, 14:00 przez miron72, łącznie zmieniany 2 razy.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Z tym wentylatorem to tak ma być. A jeżeli chodzi o problemy z odpaleniem na ciepłym to napisz coś więcej, np czy problem występuje tylko na lekkim nagrzaniu a jak złapie 90 st to pro lem znika czy dalej występuje?
rv1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warmińsko-mazurskie

Post autor: rv1 »

Wszystko jedno czy silnik jest lekko nagrzany, czy ma 90 stopni - po prostu trzeba długo kręcić rozrusznikiem i wtedy odpali.
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Może leje Ci wtrysk rozruchowy - ten szósty
rv1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warmińsko-mazurskie

Post autor: rv1 »

Jak to sprawdzić ?
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Wymieniłem czujnik przegrzaniowy (ten przy pokrywie zaworów), podgrzałem silnik ale wentylator się nie załącza. Jak zepnę kable na krótko to wtedy wentylator rusza. Oczywiście wszystko na wyłączonym zapłonie.
Właśnie przed chwilą sprawdzałem i przy zimnym silniku, po spięciu na krótko wentylator milczy. Ostatni raz jak sprawdzałem ruszył, ale to było na ciepłym silniku. Zastanawiam się, czy temperatura silnika ma wpływ przy mostkowaniu czujnika? Zastanawiam się też czy przekaźnik wentylatora (jeżeli taki jest) nie zrąbał się. Jak sprawdzić czy nowy czujnik nie jest rąbnięty?
Ostatnio zmieniony 2016-06-14, 19:46 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

wentylator nie ma wpływu na odpalanie, u mnie też raz włącza się a raz nie, zależnie od temp silnika. czy twoja motorownia ma lpg?? i czy problemy z odpalaniem masz tylko na ciepłym silniku czy na zimnym też??
rv1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warmińsko-mazurskie

Post autor: rv1 »

mam lpg, a problem mam tylko na ciepłym silniku
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

A probowałes po przejechaniu się tylko na paliwie i nie przełączając na lpg nagrzac silnik i odpalic tylko na pb??
rv1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warmińsko-mazurskie

Post autor: rv1 »

Nie, nie próbowałem - ale robiłem coś takiego, że pod koniec jazdy przełączałem na pb i zapalałem na pb - nic to nie dał . Ale spróbuję .
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

miałem podobnie, jadę sobie x km na lpg i gaszę auto bo idę do sklepu, max 5 min siadam kręce.....i kręce i kręce i odpala, a jak auto postoi 30min to z pół obrotu pali na dotyk co się okazało?? elektrozawór na parowniku się nie domykał i startował na resztkach lpg oraz paliwa co skutkowało jego zalaniem i trudnościami w uruchomieniu. odpal auto przełącz na lpg praca 30 s i zgaś, szybko odkręć przewód gazowy z parownika do miksera i go zdejmij, słuchaj czy leci gaz jak nie to ok jak leci to do gazownika na czyszczenie parownika
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

miałem podobnie, jadę sobie x km na lpg i gaszę auto bo idę do sklepu, max 5 min siadam kręce.....i kręce i kręce i odpala, a jak auto postoi 30min to z pół obrotu pali na dotyk co się okazało?? elektrozawór na parowniku się nie domykał i startował na resztkach lpg oraz paliwa co skutkowało jego zalaniem i trudnościami w uruchomieniu. odpal auto przełącz na lpg praca 30 s i zgaś, szybko odkręć przewód gazowy z parownika do miksera i go zdejmij, słuchaj czy leci gaz jak nie to ok jak leci to do gazownika na czyszczenie parownika
rv1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warmińsko-mazurskie

Post autor: rv1 »

Spróbuję tak zrobić - to znaczy pojechać do gazownika, bo coś w tym jest. Dam znać co było.
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”