Żygnęło z rury wydechowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Żygnęło z rury wydechowej

Post autor: Setka123 »

Dzisiaj mi się przydarzyło coś takiego ,że jak cofałem na parkingu to poszedł jakby olej z wodą z rury wydechowej kilka plam takich. Czym to może być spowodowane ? Dodam ,że zauważyłem że na zimnym silniku ciśnienie oleju jest 3 bary a kiedyś było ponad 4 a na rozgrzanym niecałe 2 bary jest a kiedyś było tak około 2.2bara.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Podpowie ktoś co to może być ? Dodam jeszcze ,że na nagrzanym silniku np dzisiaj jechałem i miałem tylko równo 1 bar ciśnienie oleju to źle ?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Za niskie ciśnienie oleju, na rozgrzanym minimum 2 bar zimny 5 i pod obciążeniem też 5 bar. Do sprawdzenia czujniki w najgorszym przypadku pompa. Może też być brudny smok
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Nie przypuszczam żeby czujniki źle wskazywały, chodzi o pompę olejową ? A co to jest smok ?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

A może mam za niskie ciśnienie oleju po prostu od tego ,że mam już dawno olej nie wymieniany i jego kolor jest taki bardzo czarny ,ale jego poziom jest ok pomiędzy minimum a maksimum ?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Ciekawe czy sama wymiana oleju jest w stanie poprawić ciśnienie oleju czy to w ogóle nie ma nic do rzeczy ?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Jeśli jesteś pewnie że czujniki są ok, to jedyna szansa to odkręcić miskę olejowa i sprawdzić smoka ( to taka rurka z sitkiem przez którą pompa zAciaga olej z dna miski olejowej)
Według mnie jeśli długo jeździłeś na takim ciśnieniu to silnik mógł dostać po dupie. Wymień olej i zobacz czy jest poprawa jeśli nie to masz przytarta pompe
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Jeszcze tak z około pół roku temu wskaźniki wskazywały mi ciśnienie oleju na zimnym tak 4.5 bara a na nagrzanym 2.2 około.
A powiedz jeszcze co myślisz o tym ,że mi rzygnęło z rury wydechowej olejem z wodą parę plam na ziemi zostało przy parkowaniu po niedługiej w sumie jeździe po mieście.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Jesteś pewien że to olej?? Bardziej obstawiał bym sądzę z tłumika razem z wodą zrób dziurkę w końcowym tłumiku w najniższym punkcie wiertłem 3,2 z dołu i tamtędy będzie uciekać woda która się nagromadzi w wydechu
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Dziurki nie muszę robić w końcowym tłumiku bo niewielką mam . A jeszcze dodam w sprawie ciśnienia oleju że jak uruchamiam auto i jest 3 bary ciśnienie to jak włączę światła to spada ono o około 0.2 bara.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Coś masz porypane z zegarami, ciśnienie nie ma nic wspólnego ze swiatlami
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Odpalam zimny silnik i wskazuje równo 3 bary, jak włączę światła to ciśnienie oleju spada na około 2.7bara.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Zegary mam całą konsolę nową wstawioną bo stara miała porwane papiery na kilku wskaźnikach dlatego kupiłem używaną konsolę z ładnie zachowanymi papierami. Dlatego nie podejrzewam żeby źle wskazywały, jeszcze z rok temu miałem ciśnienie na zimnym ponad 4 bary prawie 5, a na nagrzanym tak ze 2.5 bara. Teraz wskazuje na zimnym 3 bary równo a po pół godziny jazdy prawie 2 bary ale czasami potrafi spaść nawet do 1 bara, poniżej 1 bar jeszcze nigdy nie miałem.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

W takim razie obstawiam że kończy się pompa oleju lub zapchany smok
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

A nie warto najpierw może wymienić olej w silniku ? Ten który jest teraz jest mocno czarny wręcz smolisty, zalany jest castrol magnatec 10w40 słyszałem o nim niezbyt dobre opinie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”