[100-2.3 AAR] temperatura cieczy
- gumiss64
- Mechanik
- Posty: 236
- Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: PGO
[100-2.3 AAR] temperatura cieczy
Panowie jak to w waszych aar-ach jest z temperaturą w upalne dni. czy podczas postoju w korkach wskaźnik temperatury przekracza 90* ?? ostatnio w korku temp podeszła do 100*. czyżby wiskoza?? dodam, że ok kilku dni zauważyłem iż górny króciec przy zbiorniczku wyrównawczym jest nadpęknięty czy nieszczelny układ może być powodem?
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
AUDI D2 [AEW]
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Mam AAH i niestety uszkodzony czujnik 4-ro pinowy więc nie mam wskazań na desce. Ale kiedyś VAGiem sprawdzałem (wtedy czujnik akurat zadziałał i miałem wskazania - ale 99% czasu czujnik nie działa) i temperatura u mnie to ok 100* bez żadnego "butowania". Dzwoniłem do mechanika, on ma ABC i mówi że to norma taka temperatura - wentylator załącza się przy chyba 103*C i wyłącza przy 97*C - już nie pamiętam dokładnie, ale w każdym razie okolice 100* to norma. Twój silnik jest całkiem inny, ale może taka "polityka firmy"? Wiskozy u mnie nie ma, wentylator jest w pełni elektryczny.
Co do zbiorniczka - lepiej kup nowy, ja miałem tą końcówkę co nachodzi wężyk powrotny uksytą, a jak ściągnąłem całkiem wężyk to był ten króciec pokruszony. Zbiorniczek kupiłem za coś ok 65 zł (jakiś polski produkt z czujnikiem), wyciągnąłem strzykawką (120 ml) płyn ze zbiorniczka i wymieniłem go. Nie spuszczałem całkiem płynu, żeby nie bawić się w odpowietrzanie, choć i tak mnie to czeka bo jeżdżę na "nie wiem czym dokładnie", lepiej na zimę nie ryzykować.
Co do zbiorniczka - lepiej kup nowy, ja miałem tą końcówkę co nachodzi wężyk powrotny uksytą, a jak ściągnąłem całkiem wężyk to był ten króciec pokruszony. Zbiorniczek kupiłem za coś ok 65 zł (jakiś polski produkt z czujnikiem), wyciągnąłem strzykawką (120 ml) płyn ze zbiorniczka i wymieniłem go. Nie spuszczałem całkiem płynu, żeby nie bawić się w odpowietrzanie, choć i tak mnie to czeka bo jeżdżę na "nie wiem czym dokładnie", lepiej na zimę nie ryzykować.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Ja mam AAH i na blacie tez wskazówka dalej jak 90 sie nie wychyla, moze do 93 max wtedy załaczą sie wentylatory, alee to co na blacie nie pokrywa sie z vagiem ktory pokazuje 100 kiedy na blacie 90 Dopiero jak przekracza 100 włacza sie wentylatory, myslałem ze cos nie tak ale widze ze nie tylko ja tak w AAH mam
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ale czy wiskoza jest jakoś "sterowana" elektrycznie? Czujnik 3/4 pionowy tutaj chyba nie ma nic do rzeczy - on daje sygnał na wskaźnik, daje sygnał ostrzegawczy o przegrzaniu oraz jak jest temperatura cieczy powyżej 119*C to rozłącza sprężarkę klimatyzacji.
U mnie są oba wentylatory elektryczne, czyli załączane po sygnale od jakiegoś czujnika. Ale u ciebie jak jest wiskoza to ona chyba jest urządzeniem mechanicznym. Z tego co czytam na szybko na innym forum to jak jest zimny silnik to wiatrak ma chodzić swobodnie, bez względu na zwiększanie obrotów silnika. Jak jest temperatura ok 90*C to wiskoza (odmiana sprzęgła po prostu) powinna być "sprzęgnięta" w 100% i wtedy wzrost obrotów silnika powinien mieć bezpośrednie odzwierciedlenie w szybkości obrotów wentylatora.
Tutaj masz harkorowca - ma facet zaufanie do marki :
Ale u ciebie jak masz takie "lekkie" przegrzewanie to pewnie - o ile to będzie wiskoza - to nie będzie ona w tak agonalnym stanie. No i kwestia co wskazuje tablica a co wskazuje VAG, bo może właśnie czujnik ci przekłamuje delikatnie. Zbiorniczek też może mieć znaczenie, bo im większa szczelność w układzie tym niższa temperatura wrzenia cieczy chłodzącej - więc płyn się tak nie grzeje .... chyba
U mnie są oba wentylatory elektryczne, czyli załączane po sygnale od jakiegoś czujnika. Ale u ciebie jak jest wiskoza to ona chyba jest urządzeniem mechanicznym. Z tego co czytam na szybko na innym forum to jak jest zimny silnik to wiatrak ma chodzić swobodnie, bez względu na zwiększanie obrotów silnika. Jak jest temperatura ok 90*C to wiskoza (odmiana sprzęgła po prostu) powinna być "sprzęgnięta" w 100% i wtedy wzrost obrotów silnika powinien mieć bezpośrednie odzwierciedlenie w szybkości obrotów wentylatora.
Tutaj masz harkorowca - ma facet zaufanie do marki :
Ale u ciebie jak masz takie "lekkie" przegrzewanie to pewnie - o ile to będzie wiskoza - to nie będzie ona w tak agonalnym stanie. No i kwestia co wskazuje tablica a co wskazuje VAG, bo może właśnie czujnik ci przekłamuje delikatnie. Zbiorniczek też może mieć znaczenie, bo im większa szczelność w układzie tym niższa temperatura wrzenia cieczy chłodzącej - więc płyn się tak nie grzeje .... chyba
Ostatnio zmieniony 2012-08-27, 21:29 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Wisko jest mechaniczne. Zużywać się jednak zużywa.
Zewrzyj piny w kostce czujnika który siedzi w chłodnicy na dole po str kierowcy, włączy się elektryczny i wtedy obserwuj czy będzie nadal tak rosła temp. Jeśli termostat ok to powinno nie przekraczać 90.
Rozumiem że w trasie nie przekracza 90tki?
[ Dodano: 2012-08-27, 21:49 ]
GTR34, Nie masz tego czujnika w chłodnicy? On odpowiada za went elektryczny, zawsze myślałem że 3/4pin tylko wskazanie kontrolka i sygnał dla klimy
[ Dodano: 2012-08-27, 21:53 ]
Skoro tylko niższa temp wrzenia to grzeje się tak samo, stopnie zostają, tylko wyższe ciśnienie zabezpiecza przed gotowaniem o te 10-15C. Dlatego wysoko w górach nie zaparzysz dobrze herbaty Co robiłeś na fizyce?
Zewrzyj piny w kostce czujnika który siedzi w chłodnicy na dole po str kierowcy, włączy się elektryczny i wtedy obserwuj czy będzie nadal tak rosła temp. Jeśli termostat ok to powinno nie przekraczać 90.
Rozumiem że w trasie nie przekracza 90tki?
[ Dodano: 2012-08-27, 21:49 ]
GTR34, Nie masz tego czujnika w chłodnicy? On odpowiada za went elektryczny, zawsze myślałem że 3/4pin tylko wskazanie kontrolka i sygnał dla klimy
[ Dodano: 2012-08-27, 21:53 ]
przemoprzem pisze:bo im większa szczelność w układzie tym niższa temperatura wrzenia cieczy chłodzącej - więc płyn się tak nie grzeje .... chyba
Skoro tylko niższa temp wrzenia to grzeje się tak samo, stopnie zostają, tylko wyższe ciśnienie zabezpiecza przed gotowaniem o te 10-15C. Dlatego wysoko w górach nie zaparzysz dobrze herbaty Co robiłeś na fizyce?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- gumiss64
- Mechanik
- Posty: 236
- Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: PGO
zasadę działania sprzęgła wiskotycznego znam doskonale wydaje się nie spinac całkowicie tylko tak na 90%. nie ukrywam, iż strasznie mnie denerwuje jak jest powyżej 90* termostat jest niemal nowy. na trasie poniżej 90*. wlatujac na autostradę przy ~97* po krótkim odcinku przy prędkości 150km/h spadła niemal do 70*
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
AUDI D2 [AEW]
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Jestem po studiach humanistycznychJ.A.G pisze: [ Dodano: 2012-08-27, 21:53 ]przemoprzem pisze:bo im większa szczelność w układzie tym niższa temperatura wrzenia cieczy chłodzącej - więc płyn się tak nie grzeje .... chyba
Skoro tylko niższa temp wrzenia to grzeje się tak samo, stopnie zostają, tylko wyższe ciśnienie zabezpiecza przed gotowaniem o te 10-15C. Dlatego wysoko w górach nie zaparzysz dobrze herbaty Co robiłeś na fizyce?
Ze schematów elektrycznych jakie znalazłem w necie czujnik 3/4 pinowy nie ma nic wspólnego z wentylatorami.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
A wiesz, że nawet nie wiem ? Może i masz racje, pewnie mnie ktoś w błąd kiedyś wprowadził.. A ten sygnał klimy to co to dokładnie jest ?J.A.G pisze:Nie masz tego czujnika w chłodnicy? On odpowiada za went elektryczny, zawsze myślałem że 3/4pin tylko wskazanie kontrolka i sygnał dla klimy
gumiss64, A ten termostat to jakiej firmy masz, może jakiś wadliwy ?
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Sygnał klimatyzacji - jak masz temperaturę silnika powyżej 119*C, czyli silnik jest zagrożony przegrzaniem to dla jego ochrony czujnik wyłącza sprężarkę klimatyzacji, żeby silnik nie grzał się pod obciążeniem jeszcze bardziej. Po prostu - w sytuacji awaryjnej jaką jest temperatura cieczy powyżej 119*C wyłączane jest zbędne urządzenie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837