[100-2.3 AAR] temperatura cieczy
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
Dzisiaj zauważyłem że coś się dzieje z temperaturą - podeszła do 100 stopni. Po wyłączeniu zapłonu nie załączył się wentylator elektryczny - a powinien. Gdy zwarłem piny w czujniku przegrzania - tym obok aparatu zapłonowego wentylator ruszył. Domniemam że jest do wymiany, ale on przecież uruchamia się tylko przy wyłączonym zapłonie. Co może wpływać na tak wysoką temperaturę. Sprawdzałem organoleptycznie termostat i puszcza przy ok. 90 stopniach - więc chyba dobrze. Domniemam że przy tak wysokiej temperaturze wisko powinno kręcić jak głupie i nie powinno się dać zatrzymać. Ja u siebie zatrzymałem je bez większego problemu - znaczy to, że zwalone? Jak można sprawdzić czy wisko działa? Jak zachowuje się zwalone wisko?
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
LysyG, Tak, tak jest zwalone na pewno. Przy takiej temperaturze powinien być huragan pod maską, i powinno być spięte na sztywno z obrotami silnika tzn. dodajesz gazu, słyszysz turbo spod maski (przy powyżej 90*C). Jak się zachowuje zwalone wisko? Albo kręci cały czas zapięte albo odwrotnie, odpięte jak u Ciebie. Nie powinno dać się zatrzymać przy większej temperaturze (ale łap lepiej tam nie wkładaj ). Dodatkowo powinien, odpalić Ci się przy 100*C wentylator dodatkowy, czujnik 2 pinowy w chłodnicy do sprawdzenia.
PS. U ciebie można spróbować naprawić wisko. Widziałem kiedyś na forum bmw że napełniali je olejem jak mnie pamięć nie myli i jakoś działało. Poszukaj w google może uda Ci się je uratować jeszcze. Ja miałem odwrotną sytuację i musiałem niestety kupić nówkę - ale cena nie jest zła około 200zł za oryginał hella behr.
tomi308, Coś może być na rzeczy, co prawda w tym silniku (przynajmniej u mnie) rzadko kiedy trzyma idealnie 90*C. Zawsze jest albo 85*C albo 95*C ale nigdy nie przekracza tych wartości. Być może termostat u Ciebie nie domaga.
PS. U ciebie można spróbować naprawić wisko. Widziałem kiedyś na forum bmw że napełniali je olejem jak mnie pamięć nie myli i jakoś działało. Poszukaj w google może uda Ci się je uratować jeszcze. Ja miałem odwrotną sytuację i musiałem niestety kupić nówkę - ale cena nie jest zła około 200zł za oryginał hella behr.
tomi308, Coś może być na rzeczy, co prawda w tym silniku (przynajmniej u mnie) rzadko kiedy trzyma idealnie 90*C. Zawsze jest albo 85*C albo 95*C ale nigdy nie przekracza tych wartości. Być może termostat u Ciebie nie domaga.
Ostatnio zmieniony 2015-05-05, 21:55 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
A jak sprawdzić który czujnik jest walnięty? A i jeszcze jedno odkręcę wisko bez ściągania zderzaka i całego przodu?
Ostatnio zmieniony 2015-05-11, 21:06 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Musisz jakoś zblokować to koło pasowe, ja użyłem klucza i wsadziłem jakoś tak, że mi je zblokowało, potem kluczem od przodu odkręcasz (możesz walnąć młotem) z tego co pamiętam to raczej na pewno jest lewy gwint. A i bez ściągnięcia chłodnicy to może być ciężko, bo bardzo mało miejsca i możesz ją uszkodzić. Ja to robiłem przy okazji (w sumie chyba ze 3 razy, bo kupiłem używki ale lipne były - kasa w błoto)
Ostatnio zmieniony 2015-05-12, 00:18 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
Czyli rozumiem że ściągałeś zderzak. Co jeszcze muszę ściągnąć?deep pisze:Musisz jakoś zblokować to koło pasowe, ja użyłem klucza i wsadziłem jakoś tak, że mi je zblokowało, potem kluczem od przodu odkręcasz (możesz walnąć młotem) z tego co pamiętam to raczej na pewno jest lewy gwint. A i bez ściągnięcia chłodnicy to może być ciężko, bo bardzo mało miejsca i możesz ją uszkodzić. Ja to robiłem przy okazji (w sumie chyba ze 3 razy, bo kupiłem używki ale lipne były - kasa w błoto)
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
No i stanąłem z robotą. Zdjąłem zderzaki za nic na świecie nie mogę zablokować koła pasowego. Próbowałem kluczem do szlifierki - faktycznie od przodu koło ma dziurki ale nic to nie dało. Bez zblokowania koła nie odkręcę wisko. Ono jest przykręcone tylko tą nakrętką 32?
Ostatnio zmieniony 2015-05-18, 08:39 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
Wiskoza naprawiona . Okazało się że jest PRAWY gwint. Tak więc widać że i takie wiska się trafiają, a było to fabryczne BERU. Regenerowałem olejem silikonowym i działa. Wlałem chyba tylko za dużo oleju bo zasprzęglone jest cały czas. W lecie mi to nie przeszkadza a zimą spróbuje ponownie motać.
Ostatnio zmieniony 2015-05-18, 08:41 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.