[100-2.3 AAR] temperatura cieczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

termostat firmy vernet, przebieg około 9 tysi. Nie najniższa półka ale też nie najwyższa. Do 8-ki mam przygotowany do wymiany przed zimą firmy wahler.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Temat stary nie chciałem zakładać nowego ale do rzeczy.
Wybrałem się na sylwka i na trasie (700km) jadąc z prędkością 130-160 tem.cieczy miała ok75-80*C.(na zewnątrz 1*C a więc nie tak zimno)
Jest czym się przejmować że silnik nie osiąga swojej tem.90*C
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Dzisiaj zauważyłem że coś się dzieje z temperaturą - podeszła do 100 stopni. Po wyłączeniu zapłonu nie załączył się wentylator elektryczny - a powinien. Gdy zwarłem piny w czujniku przegrzania - tym obok aparatu zapłonowego wentylator ruszył. Domniemam że jest do wymiany, ale on przecież uruchamia się tylko przy wyłączonym zapłonie. Co może wpływać na tak wysoką temperaturę. Sprawdzałem organoleptycznie termostat i puszcza przy ok. 90 stopniach - więc chyba dobrze. Domniemam że przy tak wysokiej temperaturze wisko powinno kręcić jak głupie i nie powinno się dać zatrzymać. Ja u siebie zatrzymałem je bez większego problemu - znaczy to, że zwalone? Jak można sprawdzić czy wisko działa? Jak zachowuje się zwalone wisko?
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

LysyG, Tak, tak jest zwalone na pewno. Przy takiej temperaturze powinien być huragan pod maską, i powinno być spięte na sztywno z obrotami silnika tzn. dodajesz gazu, słyszysz turbo spod maski (przy powyżej 90*C). Jak się zachowuje zwalone wisko? Albo kręci cały czas zapięte albo odwrotnie, odpięte jak u Ciebie. Nie powinno dać się zatrzymać przy większej temperaturze (ale łap lepiej tam nie wkładaj :D). Dodatkowo powinien, odpalić Ci się przy 100*C wentylator dodatkowy, czujnik 2 pinowy w chłodnicy do sprawdzenia.

PS. U ciebie można spróbować naprawić wisko. Widziałem kiedyś na forum bmw że napełniali je olejem jak mnie pamięć nie myli i jakoś działało. Poszukaj w google może uda Ci się je uratować jeszcze. Ja miałem odwrotną sytuację i musiałem niestety kupić nówkę - ale cena nie jest zła około 200zł za oryginał hella behr.

tomi308, Coś może być na rzeczy, co prawda w tym silniku (przynajmniej u mnie) rzadko kiedy trzyma idealnie 90*C. Zawsze jest albo 85*C albo 95*C ale nigdy nie przekracza tych wartości. Być może termostat u Ciebie nie domaga.
Ostatnio zmieniony 2015-05-05, 21:55 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Dzięki za odpowiedź. Spróbuję naprawić tym olejem a jak to nie pomoże, to co kupię od Butterbeana. O jakim mówisz czujniku przy chłodnicy? Myślałem że wiatrak załącza ten dwupinowy przy aparacie zapłonowym - na pokrywie zaworów.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Nie, on tylko załącza wentylator po zgaszeniu silnika - gdy temperatura w komorze silnika jest wysoka. Nie mierzy on temperatury cieczy przecież - do tego służy czujnik w chłodnicy, u dołu od strony kierowcy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

A jak sprawdzić który czujnik jest walnięty? A i jeszcze jedno odkręcę wisko bez ściągania zderzaka i całego przodu?
Ostatnio zmieniony 2015-05-11, 21:06 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

poradźcie jak zdjąć to wisko bo ciepło i strach jeździć.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Musisz jakoś zblokować to koło pasowe, ja użyłem klucza i wsadziłem jakoś tak, że mi je zblokowało, potem kluczem od przodu odkręcasz (możesz walnąć młotem) z tego co pamiętam to raczej na pewno jest lewy gwint. A i bez ściągnięcia chłodnicy to może być ciężko, bo bardzo mało miejsca i możesz ją uszkodzić. Ja to robiłem przy okazji (w sumie chyba ze 3 razy, bo kupiłem używki ale lipne były - kasa w błoto)
Ostatnio zmieniony 2015-05-12, 00:18 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

deep pisze:Musisz jakoś zblokować to koło pasowe, ja użyłem klucza i wsadziłem jakoś tak, że mi je zblokowało, potem kluczem od przodu odkręcasz (możesz walnąć młotem) z tego co pamiętam to raczej na pewno jest lewy gwint. A i bez ściągnięcia chłodnicy to może być ciężko, bo bardzo mało miejsca i możesz ją uszkodzić. Ja to robiłem przy okazji (w sumie chyba ze 3 razy, bo kupiłem używki ale lipne były - kasa w błoto)
Czyli rozumiem że ściągałeś zderzak. Co jeszcze muszę ściągnąć?
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Tak, ja u siebie również chłodnicę ściągnąłem (dlatego przy okazji wisko zrobiłem).
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

No i stanąłem z robotą. Zdjąłem zderzaki za nic na świecie nie mogę zablokować koła pasowego. Próbowałem kluczem do szlifierki - faktycznie od przodu koło ma dziurki ale nic to nie dało. Bez zblokowania koła nie odkręcę wisko. Ono jest przykręcone tylko tą nakrętką 32?
Ostatnio zmieniony 2015-05-18, 08:39 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Wiskoza naprawiona . Okazało się że jest PRAWY gwint. Tak więc widać że i takie wiska się trafiają, a było to fabryczne BERU. Regenerowałem olejem silikonowym i działa. Wlałem chyba tylko za dużo oleju bo zasprzęglone jest cały czas. W lecie mi to nie przeszkadza a zimą spróbuje ponownie motać.
Ostatnio zmieniony 2015-05-18, 08:41 przez LysyG, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”