[S4-2.2T AAN] Wymiana rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

a części firm jak kolega napisał?

pompa SKF ma metalową śrubę wody?
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Już nie pamiętam jaka jest ale SKF to nie chińczyk więc spokojnie nie rozwali się po kilkunastu tysiącach :-P
Przecież profilaktycznie to i można silnik wyjąć nawet jak mu nic nie dolega...każdy robi co chce jak mu się podoba. Ja osobiście jeśli nie widzę nic podejrzanego by się coś działo to tego nie ruszam.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

dzięki ,to uszczelniacza zmieniał nie będę jak jest ok :ok:
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

karol89 pisze:Przecież profilaktycznie to i można silnik wyjąć nawet jak mu nic nie dolega...każdy robi co chce jak mu się podoba
Jeśli tak to rozumiesz... Czyli jeśli np. tarcza sprzęgła by ci się skończyła razem z dociskiem a łożysku dociskowemu nic by nie dolegało to wymieniłbyś samą tarcze z dociskiem a łożysko już nie? Bo nic mu nie dolega to nie zaczepiam... Ot takie porównanie mi przeszło przez myśl. Róbta co chceta, jak uszczelniacz po paru tyś zacznie puszczać to przecież ja płakać nie będę, przecież nie moja robota i nie moje pieniądze pójdą psu w ... :]
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

A gdybyś tak wymieniał osłonę przegubu bo pękła po prostu i wylatuje z niej smar a przegub nie daje żadnych oznak zużycia to też go wymieniasz?
Jeśli tak to rozumiesz?
A jeśli zmieniasz koło to zmieniasz piaste bo przewidziałeś że przy zakręcaniu ponownym śrub zerwie się gwint?
Niektórych rzeczy czy awari nie można przewidzieć. A po co darmo topić kase w coś co nie wymaga wymiany takie moje zdanie. Może dlatego że robiąc coś przy aucie nie płace za robocizne bo robię to samemu.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

To jest nas dwóch, też za robociznę nie płacę bo robię sam. Ale jak zmieniałem rozrząd to profilaktycznie wymiana uszczelniacza wału i 2 uszczelniacze wałka rozrządu, bo jak się rozciekną po paru tyś km to po co mam kolejny raz rozwalać przód i ściągać CAŁY rozrząd do głupiego uszczelniacza za 20zł? Wolę zrobić raz i nie zaglądać a nie myśleć czy wytrzyma mi ten uszczelniacz do następnego rozrządu czy nie... Takie jest moje zdanie, ale jak już mówiłem, róbta co chceta..
karol89, Wedle Twojego rozumowania, to nawet można sam pasek rozrządu wymienić bez zaczepiania pompy wody i napinacza, bo po co się ładować w koszta skoro "nie widać nic podejrzanego, żeby coś się działo" to po co wymieniać jak jeszcze pochodzi...
Ja mam inne zdanie, Ty masz inne. Ja nie przekonam Ciebie ani Ty mnie. Na tym zakańczam off top, nie wypowiadam się więcej na temat wymiany uszczelniaczy.
Ostatnio zmieniony 2014-11-11, 23:53 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Chyba normalne ze sie wymienia wszystko przy rozrzadzie pasek napinacz pompa wody na tym koncze tez bo wymyslasz cuda jakich ja nie pisze przeciez ze tak robie.
A jest jakas roznica jesli bedzie wirnik pompy metalowy a z plastiku? Jesli bedzie to skf czy hepu czy cos innego? Nie chinol
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Albo kończymy OT albo zaczynam rozdawać warny. Wybór należy do Was Panowie. Dogadajcie się na PW i nie zagracajcie wątku. Proszę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”