[S4-2.2T AAN] Wymiana rozrządu
- fuso
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Capital-G
[S4-2.2T AAN] Wymiana rozrządu
Panowie znawcy tematu
Potrzebuję informację apropos wymiany paska rozrządu z pompą wody w silniku aan:
- co trzeba zdemontować z przodu auta żeby dojść swobodnie do rozrządu
- gdzie szukać znaków do ustawienia paska
- czy są potrzebne jakieś blokady wałków, czy tylko znaki, lub niema znaków a są tylko blokady
edit:
czy wymaina jest analogiczna jak w silniku 2,2 w C3?? bo jeśli tak to ściągnąłem juz sobie książkę do C3 z chomika i pewnie sobie poradzę
Potrzebuję informację apropos wymiany paska rozrządu z pompą wody w silniku aan:
- co trzeba zdemontować z przodu auta żeby dojść swobodnie do rozrządu
- gdzie szukać znaków do ustawienia paska
- czy są potrzebne jakieś blokady wałków, czy tylko znaki, lub niema znaków a są tylko blokady
edit:
czy wymaina jest analogiczna jak w silniku 2,2 w C3?? bo jeśli tak to ściągnąłem juz sobie książkę do C3 z chomika i pewnie sobie poradzę
Ostatnio zmieniony 2013-01-08, 12:18 przez fuso, łącznie zmieniany 1 raz.
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Blokada wału korbowego jeżeli zmieniasz też dolne kółko - inaczej zrypiesz klin na dolnym kółku którego wymianę profilaktycznie się wykonuje i jest z tym masa problemów w postaci dłuuuuugiej rury w charakterze przedłuzki.
Znaki są - wieniec koła zamachowego, otworek rewizyjny po stronie kierowcy na kołnierzu w okolicy G28, na kole rozrządu też masz, napinacz kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Dobrze zdjąć wiatrak i wiskozę, pasek wieloklinowy, osłonę rozrządu, blaszany łącznik błotników z zamkami maski i wtedy jako taki dostęp jest. Jeżeli czujesz się na siłach to odchyl cały pas przedni jak drzwi na zawiasach.
Generalnie ustawiasz znak na kole w okienku i wtedy pierwszy gar jest w GMP. Po zmianie paska, pompki, rolki napinającej warto zakręcić ze dwa obroty co by zgranie znaków sprawdzić.
W razie co to masz dobry materiał z Elsy :
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20832165/2
Znaki są - wieniec koła zamachowego, otworek rewizyjny po stronie kierowcy na kołnierzu w okolicy G28, na kole rozrządu też masz, napinacz kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Dobrze zdjąć wiatrak i wiskozę, pasek wieloklinowy, osłonę rozrządu, blaszany łącznik błotników z zamkami maski i wtedy jako taki dostęp jest. Jeżeli czujesz się na siłach to odchyl cały pas przedni jak drzwi na zawiasach.
Generalnie ustawiasz znak na kole w okienku i wtedy pierwszy gar jest w GMP. Po zmianie paska, pompki, rolki napinającej warto zakręcić ze dwa obroty co by zgranie znaków sprawdzić.
W razie co to masz dobry materiał z Elsy :
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20832165/2
Ostatnio zmieniony 2013-01-08, 20:07 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
- fuso
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Capital-G
dopiero teraz przeczytałem twojego posta a rozrząd już w aucie, i zrobiłem to praktycznie wg. twojego opisu
znaki były identycznie jak w książce do C3
znaki były identycznie jak w książce do C3
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-09-03, 21:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: kartuzy
- fuso
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Capital-G
coś się pokręciło, bo ja wymieniałem rozrząd sam
co do kółka to go nie wymienilem, mam pytanie tylko jak często powinno się je wymieniac??
co do kółka to go nie wymienilem, mam pytanie tylko jak często powinno się je wymieniac??
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Osobiście zmieniłem dolne kółko bo nie znałem faktycznego stanu posiadanego na silniku. Okazało się, że siedziało ori. Tak więc wymiana była uzasadniona. Zaleceń co do okresowej zmiany nie ma, jednak jeżeli już zrzuca się dolne koło to warto zmienić uszczelniacz wału korbowego co by sobie na przyszłość oszczędzić problemu.
fuso, marcin treder, to się zdecydować kto komu co zmieniał
fuso, marcin treder, to się zdecydować kto komu co zmieniał
- fuso
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Capital-G
no ok wygląda na to że trzeba będzie dla spokoju umysłu zdjąc jeszcze raz rozrząd i wymienić to kółko, ale teraz to pojdzie szybciej
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
- fuso
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Capital-G
no ok posłucham się , kółko ogladałem wyglądało dobrze żadych rys czy pęknięć wiec mam nadzieję ze wytrzyma kolejne 60 tysi
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
- Danieles
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
- Imię: Daniel
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Malbork / Macroom
Podepnę się pod temat jeśli mogę ,wszystko w jednym miejscu będzie.
Koledzy ,zabieram się za rozrząd i chciałbym prosić o porady jakich firm części kupić,
-Pasek rozrządu-(słyszałem o kewlarowych) jest coś takiego?
-pompa wody ,wirnik wybierać metalowy ?
-napinacz
-wałki rozrządu są połączone łańcuszkiem? warto to ruszać ,jak sprawdzić w jakim są stanie ?
-dolne kółko rozrządu już zakupiłem ze stalowym klinem
-uszczelniacz wału od strony rozrządu ,czyściutko suchutko ,warto to ruszać?
Koledzy ,zabieram się za rozrząd i chciałbym prosić o porady jakich firm części kupić,
-Pasek rozrządu-(słyszałem o kewlarowych) jest coś takiego?
-pompa wody ,wirnik wybierać metalowy ?
-napinacz
-wałki rozrządu są połączone łańcuszkiem? warto to ruszać ,jak sprawdzić w jakim są stanie ?
-dolne kółko rozrządu już zakupiłem ze stalowym klinem
-uszczelniacz wału od strony rozrządu ,czyściutko suchutko ,warto to ruszać?