[S4-2.2T AAN] Wymiana rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
fuso
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Capital-G

[S4-2.2T AAN] Wymiana rozrządu

Post autor: fuso »

Panowie znawcy tematu :)

Potrzebuję informację apropos wymiany paska rozrządu z pompą wody w silniku aan:
- co trzeba zdemontować z przodu auta żeby dojść swobodnie do rozrządu
- gdzie szukać znaków do ustawienia paska
- czy są potrzebne jakieś blokady wałków, czy tylko znaki, lub niema znaków a są tylko blokady

edit:
czy wymaina jest analogiczna jak w silniku 2,2 w C3?? bo jeśli tak to ściągnąłem juz sobie książkę do C3 z chomika i pewnie sobie poradzę ;)
Ostatnio zmieniony 2013-01-08, 12:18 przez fuso, łącznie zmieniany 1 raz.
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Blokada wału korbowego jeżeli zmieniasz też dolne kółko - inaczej zrypiesz klin na dolnym kółku którego wymianę profilaktycznie się wykonuje i jest z tym masa problemów w postaci dłuuuuugiej rury w charakterze przedłuzki.

Znaki są - wieniec koła zamachowego, otworek rewizyjny po stronie kierowcy na kołnierzu w okolicy G28, na kole rozrządu też masz, napinacz kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Dobrze zdjąć wiatrak i wiskozę, pasek wieloklinowy, osłonę rozrządu, blaszany łącznik błotników z zamkami maski i wtedy jako taki dostęp jest. Jeżeli czujesz się na siłach to odchyl cały pas przedni jak drzwi na zawiasach.

Generalnie ustawiasz znak na kole w okienku i wtedy pierwszy gar jest w GMP. Po zmianie paska, pompki, rolki napinającej warto zakręcić ze dwa obroty co by zgranie znaków sprawdzić.

W razie co to masz dobry materiał z Elsy :

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20832165/2
Ostatnio zmieniony 2013-01-08, 20:07 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fuso
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Capital-G

Post autor: fuso »

dopiero teraz przeczytałem twojego posta a rozrząd już w aucie, i zrobiłem to praktycznie wg. twojego opisu :ok:
Obrazek

znaki były identycznie jak w książce do C3
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
marcin treder
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-09-03, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kartuzy

Post autor: marcin treder »

slicznie to zrobiłem i pamietaj o dolnym kółku z klinem lepiej to wymienic
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

marcin treder, wnioskuję po wpisie że robiłeś rozrząd dla kolegi i piszesz po fakcie o wymianie koła zębatego na wale, nieźle...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
fuso
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Capital-G

Post autor: fuso »

coś się pokręciło, bo ja wymieniałem rozrząd sam ;)

co do kółka to go nie wymienilem, mam pytanie tylko jak często powinno się je wymieniac??
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ono z założenia jako tako serwisowego nie podlega wymianie co jakiś interwał czasowy/przebieg. My to wymieniamy jak nie było nigdy przedtem z racji możliwości i przypadków pękania/ścinania klina.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Osobiście zmieniłem dolne kółko bo nie znałem faktycznego stanu posiadanego na silniku. Okazało się, że siedziało ori. Tak więc wymiana była uzasadniona. Zaleceń co do okresowej zmiany nie ma, jednak jeżeli już zrzuca się dolne koło to warto zmienić uszczelniacz wału korbowego co by sobie na przyszłość oszczędzić problemu.

fuso, marcin treder, to się zdecydować kto komu co zmieniał :-P
Awatar użytkownika
fuso
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Capital-G

Post autor: fuso »

no ok wygląda na to że trzeba będzie dla spokoju umysłu zdjąc jeszcze raz rozrząd i wymienić to kółko, ale teraz to pojdzie szybciej :ok:
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

fuso, zostaw, jak już złożone to zostaw.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
fuso
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Capital-G

Post autor: fuso »

no ok posłucham się , kółko ogladałem wyglądało dobrze żadych rys czy pęknięć wiec mam nadzieję ze wytrzyma kolejne 60 tysi :ok:
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Podepnę się pod temat jeśli mogę ,wszystko w jednym miejscu będzie.
Koledzy ,zabieram się za rozrząd i chciałbym prosić o porady jakich firm części kupić,

-Pasek rozrządu-(słyszałem o kewlarowych) jest coś takiego?
-pompa wody ,wirnik wybierać metalowy ?
-napinacz
-wałki rozrządu są połączone łańcuszkiem? warto to ruszać ,jak sprawdzić w jakim są stanie ?
-dolne kółko rozrządu już zakupiłem ze stalowym klinem
Obrazek

-uszczelniacz wału od strony rozrządu ,czyściutko suchutko ,warto to ruszać?
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Pompa wody SKF
Napinacz INA
Pasek Geates
Jeśli nie ma nigdzie wycieków nic nie ruszaj :)
Chyba że chcesz sobie wymienić tak dla zasady :-P
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

karol89 pisze:Jeśli nie ma nigdzie wycieków nic nie ruszaj :)
Chyba że chcesz sobie wymienić tak dla zasady :-P
Nie podpisałbym się pod tym, a jak za 10 tyś km zacznie puszczać simmering i co? Znowu rozrząd zwalać? Profilaktycznie się wymienia simmeringi i spokój ;-)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

A ja słyszałem, że co drugi rozrząd i pompę się zmienia :->
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”