[S6-2.2T AAN] Wymiana rozrządu w 20VT 2.2 AAN
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
[S6-2.2T AAN] Wymiana rozrządu w 20VT 2.2 AAN
Co prawda po angielsku ale wiadomo o co kaman. Uważam, że manual zrealizowany wzorowo
http://12v.org/urs/FredMsTimingBeltR&RDIY.pdf
http://12v.org/urs/FredMsTimingBeltR&RDIY.pdf
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
Udało się odkręcić, strasznie mocno siedziała ta śruba.
A jak sie ma wkońcu sprawa dolnego koła zębatego u mnie wyglada niezle nie ma luzów, nie jest spękane. Jedni pisza żeby wymieniac sie nie zastanawiac inni pisza że powymieniali na zamienniki i im pościnało zaraz klina inni znowu, że jak koło jest w niezyłym stanie to poprostu dobrze poskładać rozrząd z odpowidnimi momentami i tyle. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
A jak sie ma wkońcu sprawa dolnego koła zębatego u mnie wyglada niezle nie ma luzów, nie jest spękane. Jedni pisza żeby wymieniac sie nie zastanawiac inni pisza że powymieniali na zamienniki i im pościnało zaraz klina inni znowu, że jak koło jest w niezyłym stanie to poprostu dobrze poskładać rozrząd z odpowidnimi momentami i tyle. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Jest 2.2, jest zabawa
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Ja ostatnio robiłem rozrząd braciakowi w S6 2.2T i koła nie zmienialiśmy
Jeśli jest w należytym stanie bez nadmiernego zużycia, lepiej chyba zostawić ori niż niewiadomej jakości zamiennik.
Musisz jednak pamiętać, że jeśli jest ori od nowości i nie było zmieniane, to ma już kilkanaście wiosenek i nawet jak dobrze wygląda, może sprawić niespodziankę...
Ważne, by wszystkie śruby poskręcać na zadane momenty odpowiednio napinając pasek, bo jak koło dostanie luzu, to nie ważne czy nowe, czy stare i tak się rozleci
Jeśli jest w należytym stanie bez nadmiernego zużycia, lepiej chyba zostawić ori niż niewiadomej jakości zamiennik.
Musisz jednak pamiętać, że jeśli jest ori od nowości i nie było zmieniane, to ma już kilkanaście wiosenek i nawet jak dobrze wygląda, może sprawić niespodziankę...
Ważne, by wszystkie śruby poskręcać na zadane momenty odpowiednio napinając pasek, bo jak koło dostanie luzu, to nie ważne czy nowe, czy stare i tak się rozleci
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
Sposób prosty jeżeli nie mamy pod ręką klucza dynamometrycznego którym możemy dokręcić 350nm(w mojej miejscowości ciężko takowy znalzć), bieżemy klucz który ma w skali 150 nm (praktycznie każdy warsztat powinien mieć taki na wyposarzeniu) blokujemy koło zamachowe przecinakiem lub dużym śrubokrętem przez okienko rewizyjne które znajduje się na skrzyni biegów zaraz za silnikiem od strony kierowcy i dokręcamy śrubę najpierw kluczem dynamometrycznym z siłą 150 NM a następnie bierzemy dwu metrową rure nakładamy na klucz i dokręcamy dwa razy po 90* i gotowe, oczywiście nie zapominamy o nałożeniu kleju do gwintu na śrubę.
Jest 2.2, jest zabawa