Strona 1 z 1

[S6-2.2T AAN] Wymiana rozrządu w 20VT 2.2 AAN

: 2013-08-07, 22:11
autor: kk84
Co prawda po angielsku ale wiadomo o co kaman. Uważam, że manual zrealizowany wzorowo :ok:

http://12v.org/urs/FredMsTimingBeltR&RDIY.pdf

: 2013-08-08, 10:23
autor: Pawel27
a masz może do tego momenty dokręcania?

: 2013-08-08, 17:57
autor: kk84
Pawel27,

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=67283#67283

Szukaj tam odpowiedzi na pytanie :-)

: 2013-08-15, 15:39
autor: Eminencja
śruba na głównym kole pasowym ma gwint prawo czy lewo stronny? Siedzi strasznie mocno, aż wkońcu sie zaczołem zastanawiac czy czasem nie odkręca sie jej w druga strone

: 2013-08-19, 10:38
autor: kk84
Eminencja, prawostronny, dlatego zabezpieczasz klejem jej gwint po wkręceniu aby nie wykręciła się podczas normalnej pracy silnika.

: 2013-08-19, 10:48
autor: Eminencja
Udało się odkręcić, strasznie mocno siedziała ta śruba.
A jak sie ma wkońcu sprawa dolnego koła zębatego u mnie wyglada niezle nie ma luzów, nie jest spękane. Jedni pisza żeby wymieniac sie nie zastanawiac inni pisza że powymieniali na zamienniki i im pościnało zaraz klina inni znowu, że jak koło jest w niezyłym stanie to poprostu dobrze poskładać rozrząd z odpowidnimi momentami i tyle. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

: 2013-08-19, 22:28
autor: lucas3512
Ja ostatnio robiłem rozrząd braciakowi w S6 2.2T i koła nie zmienialiśmy ;-)
Jeśli jest w należytym stanie bez nadmiernego zużycia, lepiej chyba zostawić ori niż niewiadomej jakości zamiennik.

Musisz jednak pamiętać, że jeśli jest ori od nowości i nie było zmieniane, to ma już kilkanaście wiosenek i nawet jak dobrze wygląda, może sprawić niespodziankę...

Ważne, by wszystkie śruby poskręcać na zadane momenty odpowiednio napinając pasek, bo jak koło dostanie luzu, to nie ważne czy nowe, czy stare i tak się rozleci ;-)

: 2013-08-24, 11:01
autor: Eminencja
Ma ktoś z was moze rozpiske z jaką siłą w stopniach trzeba dokręcić śrube wału korbowego? Niestety ale mieszkam w mieście gdzie nikt nie ma tak dużego klucza dynamometrycznego by dokręić z siłą 350 NM :shock:

: 2013-08-24, 20:24
autor: kk84
Eminencja, "rzeźnicka" metoda to pneumat 450Nm. Klucz dyno do 500Nm mają serwisy ogumienia TIR'ów. Może pomogą jak masz takowych w okolicy.

: 2013-08-26, 10:49
autor: Eminencja
Jak by ktoś potrzebował to znajomy z serwisu audi znalazł mi jeszcze możliwośc dokręcenia dolnej śruby z siłą 150nm a następnie 180* lub 2x90*

: 2013-08-26, 11:06
autor: kk84
Eminencja, w imię dobra ogółu przedstaw tenże sposób.

: 2013-08-27, 11:42
autor: Eminencja
Sposób prosty jeżeli nie mamy pod ręką klucza dynamometrycznego którym możemy dokręcić 350nm(w mojej miejscowości ciężko takowy znalzć), bieżemy klucz który ma w skali 150 nm (praktycznie każdy warsztat powinien mieć taki na wyposarzeniu) blokujemy koło zamachowe przecinakiem lub dużym śrubokrętem przez okienko rewizyjne które znajduje się na skrzyni biegów zaraz za silnikiem od strony kierowcy i dokręcamy śrubę najpierw kluczem dynamometrycznym z siłą 150 NM a następnie bierzemy dwu metrową rure nakładamy na klucz i dokręcamy dwa razy po 90* i gotowe, oczywiście nie zapominamy o nałożeniu kleju do gwintu na śrubę.