[S6-2.2T AAN] na goracym silniku gasnie po ostygnieciu odpal

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

hmm no wcale tak nie mysle ale dzisiaj rozebralem wszystko czyli caly dolot i okazalo sie ze waz z turbo do intrcoolera byl dziurawy. mysle ze to bedzie przyczyna bo te silniki nie lubia nieszczelnosci..ale dopiero jutro poskladam do kupy bo braklo czasu..
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

bembro pisze:witam braci po dłuższej przerwie . ten temat z czujnikami został ogarnirty ..czyli cujnik walka wymienilem i ok.. ale tak teraz mam inny problem moja esa jak sie zagrzeje to skacza jej obroty i zaczyna dymic :/ mysle ze przeplywka nie padla bo i tak jakies 3 lata temu wymienilem na nowa..a po podpieci pod kompa zadnych bledow nie pokazuje ale sprawdzilem temperature zasysanego powietrza i jest zawyzona bo temperatura powietrza ma 20 st a vagu pokazuje jakies 36 do 40 a nawet i wiecej bo dzis 60 st.. co to moze byc ?? :cry:
1. Dym jakiego koloru ? siwy ? niebieskawy ? nieokreślony ?. Bywa, że skroplona woda odparowuje z wydechu i daje wrażenie dymu po wymieszaniu ze spalinami.

2. Cieszy mnie, że kolejny AAN śmiga.

3. Falujące obroty po zagrzaniu mam i ja i powiem Ci, że sprawę olałem po wymianie 90% podzespołów bo jest dokładnie tak samo po jak i przed. Krokiowiec brudny się przycina, brudna przepływka .... łoj panie ...

4. Twoja teoria o dziurawym dolocie ma CZĘŚCIOWO rację gdyż osobiście jeżdżę z "dziurawym" z punktu widzenia MAF'a dolotem a to przez serwo :].

5. Jeżeli zbyt wysoka temperatura powietrza w dolocie Cie wkurza to zapodaj FMIC, spadnie nieco ale nadal będzie nieco ponad temperaturę otoczenia. Intercooler nie jest perpetum mobile tak więc nie spodziewaj się w dolocie temperatury takiej jak otoczenie chociażby z tego powodu, że turbosprężarka podgrzewa powietrze doładowane, nie zachodzi również przemiana izotermiczna. Także sorry ale jeżeli na zewnątrz masz 20*C to w dolocie tym bardziej nie będzie 20*C.

6. Poza tym Jacek ma rację :).

Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

powiem tak poskladalem wszystko i dalej to samo ale po odpieciu blow offa czyli sciaglem wezyk od podcisnienia i sie uspokoilo a jak podepne go spowrotem to dalej to samo;/ i jak myslicie co ma zawor do warjowania obrotówn i dymienia ?? hmm

a dym to tak bardziej pod siwy podchodzi a nawet siwo niebieski ale to tylko na bardzo goracym silniku i jak zacznie warjowac bo tak normalnie to czasem bardzo delikatnie pusci a to przez to ze podbiera troszke oleju ;/
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

ale ty nie masz blow offa, no chyba że wstawiłeś coś tuningowego, normalnie masz DV.
Dymienie na niebiesko to mogą być zarówno pierścienie, uszczelniacze a może turbina która puszcza.

Tak jeszcze myślę czy nie masz uszkodzonej membrany w DV i jakimś cudem odmą ci wywala olej, a DV przepuszcza.
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

mam bloe offa bo zalozylem jakies 3 lata tem a DV lezy w garazu . a dymienie to podejzewam ze uszczelniacze lub pierscienie chociaz i turbo podejzewam bo bylo 2 lata temu regenerowane a jest trocske wilgotne .. minus jest taki ze auto nie jezdzi duzo tylko wiecej stoi poniewaz mam drugie :/
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

to wywal tego blowa - jestem przekonany że MAF głupieje, bo Blow (jeśli to nie hybryda) upuszcza ciśnienie w atmosfere. Możesz mieć przylewanie na wolnych obrotach a nawet gaśnięcie. Załóż hybrydę
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

bembro, Blow jak ma podciśnienie to jest otwarty, stąd lewe powietrze i wariacje. Wstaw DV, reset ECU i dalej rozmawiamy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”