[S6-2.2T AAN] Porównanie parametrów wałków rozrządu N/A vs.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
[S6-2.2T AAN] Porównanie parametrów wałków rozrządu N/A vs.
W załączeniu wypociny w Excelu odnośnie porównania wałków turbodoładowanych jednostek vs. najpopularniejszych N/A wałków z motoru 7A.
Kiedyś szukałem tych danych, myślę, że mogą się przydać .
Kiedyś szukałem tych danych, myślę, że mogą się przydać .
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-11-29, 20:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łuków
W 16v robia to czesto bo wydechowy wkladaja w miejsce ssacego (najlepsze czasy) i przestawiaja go nacinajac nowe miejsce na klin wlasnie, wiec nie widze problemu jezeli turbo mialoby lepiej wstawac.
A tak wogole to moze wlasnie wydech z AAN wsadzic w miejsce ssacego odpowiednio go ustawiajac
A tak wogole to moze wlasnie wydech z AAN wsadzic w miejsce ssacego odpowiednio go ustawiajac
Ostatnio zmieniony 2014-12-07, 16:18 przez marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
mas0n,
Angielski zakładam, że nie stanowi problemu , jednak mogłem coś źle przetłumaczyć, zarówno w arkuszu jak i tu .
OBTDC - Open Before Top Dead Center - Otwarcie Przed Górnym Martwym Położeniem,
CABDC - Close After Bottom Dead Center - Zamknięcie Po Dolnym Martwym Położeniu,
OBBDC - Open Before Bottom Dead Center - Otwarcie Przed Dolnym Martwym Położeniem,
CBTDC - Close Before Top Dead Center - Zamknięcie Przed Górnym Martwym Położeniem,
L.C. - Lobe Center jako suma "krzywek", jak dobrze pamiętam to kąt pomiędzy krzywką ssącą a wydechową.
Współotwarcie zaworów - VOL - Valve OverLap.
[ Dodano: 2014-12-14, 15:30 ]
Angielski zakładam, że nie stanowi problemu , jednak mogłem coś źle przetłumaczyć, zarówno w arkuszu jak i tu .
OBTDC - Open Before Top Dead Center - Otwarcie Przed Górnym Martwym Położeniem,
CABDC - Close After Bottom Dead Center - Zamknięcie Po Dolnym Martwym Położeniu,
OBBDC - Open Before Bottom Dead Center - Otwarcie Przed Dolnym Martwym Położeniem,
CBTDC - Close Before Top Dead Center - Zamknięcie Przed Górnym Martwym Położeniem,
L.C. - Lobe Center jako suma "krzywek", jak dobrze pamiętam to kąt pomiędzy krzywką ssącą a wydechową.
Współotwarcie zaworów - VOL - Valve OverLap.
[ Dodano: 2014-12-14, 15:30 ]
Krzywki na wałkach AAN są harmoniczne, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Styczną wyklucza budowa i kształt zbocza krzywki w okolicach wierzchołka krzywki. Poza tym krzywka jest "ostra" i pełen wznios 8.3mm trwa relatywnie krótko.mas0n pisze:Oprócz czasów otwarcia liczy się stromość wzniosów. Ciekawe, jak z ich krztałtem
Ostatnio zmieniony 2014-12-14, 15:22 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.