[100-2.3 AAR] falowanie obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

[100-2.3 AAR] falowanie obrotów

Post autor: LysyG »

Witam

Nagle zaczęły w aucie falować obroty. Zauważyłem, że coś syczy w okolicach krokowca. Jak przycisnąłem śrubokrętem wąż - przewód od krokowca (ten w zielonym kółku) to przestaje syczeć i obroty normują się
Ostatnio zmieniony 2014-09-07, 21:44 przez LysyG, łącznie zmieniany 3 razy.
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

tak,trzeba zdjąć bo dociera do połowy kolektora.Czerwony dociera na drugą stronę.
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

a to jest zwykły wąż, czy trzeba konkretnie szukać tego specjalnego węża?
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

zwykły gumowy niezbrojony,z tym że ma kolanko jak widzisz,więc ewentualnie samemu coś nadłubać.Zdejmiesz górę kolektora to zobaczysz,może tylko spadł lub zaczyna się ześlizgiwać z drugiej strony.może kolanko przetarło się o kolektor i wystarczy czymś to uszczelnić.Np.koszulką termokurczliwą.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

LysyG, _tagi
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Dzisiaj zauważyłem, że jak się nagrzeje to obroty nie falują. Czy czyjnik temp. cieczy ma wpływ na obroty. Czujnik mam walnięty po czasami mi nie pokazuje temp. Dowiedziałem się jeszcze o jakieś adaptacji. Zapomniałem dodać że auto stało bez aku ok. 2 miesiące i po tym zaczęły falować obroty. Przed tym nie było żadnego problemu.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Obrazki obrazkami ale gdzie k....a tagi ?!?!?!. Do 23:00 czas na poprawę, 23:01 warn :evil:
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W dzisiejszych czasach rangę zieloną ma się w du&%e.. Junior jak wrzasnął to tagi na momencie są :mrgreen: :]
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Nie skumałem o co chodzi z tymi tagami, ale już wiem i będę stosować. A co z tą adaptacją i tym że jak się nagrzeje to nie faluje?
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Auto naprawione. Przesmarowałem krokowca, powymieniałem czujniki temperatury, poruszałem wszystkimi możliwymi wtyczkami i przestało falować. Utrzymuje jak zimny 1000 obr. a jak się nagrzeje ok.900 obr.
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

No proszę jak admin wrzaśnie to i seta lepiej chodzi :-P
Oby tak dalej :ok:
AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

kolego LysyG jeśli możesz to powiedz czy kupowałeś jakieś drogie czujniki czy z tańszych rczej bo ja mam problemy z paleniem i przymierzam się do wymiany 2pinowego i nie wiem jaki bo niektórzy mówią że tylko oryginalny kupować bo rezta guzik wata :?:
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Dokładnie, nie ma co na tym oszczędzać, bo z zamienników to na dwoje babka wróżyła. Lepiej kupić raz, a porządnie. Swoją drogą wcale nie jest ten czujnik taki drogi (w porównaniu do zamienników) i jak dla mnie wybór jest prosty :ok:

PS. Ale zanim kupisz nowy sprawdź czy u Ciebie faktycznie jest z nim problem, bo mam wrażenie, że chcesz go kupić w ciemno :P
Ostatnio zmieniony 2014-10-21, 19:47 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

dwu pinowy kupowałem Boschabo taki jest oryginał. Kosztował coś ok. 125 zł. Jego numer 0 280 130 053
sn.af
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-04-26, 20:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm (lubelskie)

Post autor: sn.af »

Podepnę się pod temat, bo podobny mam.
U mnie jest sytuacja taka, że również słychać syczenie w okolicach krokowca. Jeżdżę autem już 6 lat i zaliczyłem kilka strzałów LPG. Niedawno kupiłem silniczek krokowy, używkę. Wyczyściłem po swojemu i zamierzam wymienić. W komplecie chciałbym również zrobić wymiankę przewodów gumowych do niego, bo moje są już stwardniałe (może okazać się że również skruszałe). Czy możecie mi pomóc namierzyć gdzie takie przewody kupię w oryginale - jest tam kolanko, więc wolę mieć taki jak powinien być. Szukałem np. w Intercars ale mają tylko krokowca i to wszystko. Gdzie to kupić? Może jakimś rysunkiem z nr części ktoś pomoże?
Pozdrawiam,
D.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”