[100-2.3 AAR] Nie chodzą wszystkie cylindry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[100-2.3 AAR] Nie chodzą wszystkie cylindry

Post autor: Plieter »

Poratujcie wiedzą

Tydzień temu wstawiłem auto do mechanika. Powodem było chodzenie nie na wszystkie cylindry. Dłubią w warsztacie już kilka dni. Dziś pojechałem pogadać co tak długo, a oni mówią że wróżki trzeba szukać, bo już pomysłów nie mają.
Sprawdzali świece, kable, kopułkę itp. Ponoć na wolnych obrotach chodzi na wszystkich cylindrach, ale jak zaczyna się ruszać i jechać to już chodzi nie na wszystkie. To samo dzieję się zarówno na benzynie i nie gazie.
Próbowałem się przejechać, to ewidentnie bardzo powoli wkręca się na obroty i nie równo chodzi.

Dajcie jakiś pomysł gdzie jeszcze szukać usterki, ktoś z Was spotkał się z taką awarią?

Mechanik mówi, że coś może z elektryką, jakaś pierdoła ale nie może ustalić co takiego.
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

Ciekawe,może na głowicy pojawiły sie przedmuchy,przy małych obrotach jest jeszcze na tyle dobrze że jakoś chodzi,ale przy zwiększonym obciążeniu dają znać tak o sobie,ciśnienia sprawdzali na baniakach?
Plieter
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-26, 21:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Plieter »

Dzisiaj o dziwo odebrałem samochód.
Okazało się, że jakaś wiązka z przewodami się odczepiła nad skrzynią. Doszli do tego przez przypadek jak grzebali coraz dalej.


Dzisiaj przejechałem 100 km i ledwo wróciłem do domu. Silnik dalej nie ma mocy, trzęsie, telepie chodzi jak traktor i przerywa.
Ma ktoś pomysł co to może być?

A może padły mi wtryskiwacze? Bo na niskich obrotach nie chodzi na wszystkie cylindry a ja przekroczy już 3tys. obr. to normalnie jeździ.
Ostatnio zmieniony 2014-06-19, 21:09 przez Plieter, łącznie zmieniany 2 razy.
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

Kolego, co zrobiłeś z usterką w swoim aucie? pochwal się jeśli możesz ! :) u mnie zaczyna się to samo, pierwsze odpalenie z nocy łapie od razu później cały dzień już tak nie zapala jak ten pierwszy raz rano :D tyle że kłapie wtedy chyba na 3 cylindry i żuca nim jakby miał z ramy wyskoczyć a nie mogę dać gazu bo gaśnie musze bardzo powoli wciskać pedał żeby powoli wchodził na obroty bo inaczej zdycha i jak już ma te obroty że włączy się gaz to zgaśnie i wtedy zapalam jeszcze raz i jest już normalnie. Według mnie to przedmuch uszczelki albo wina wtrysku a najprawdopodobniej obie usterki :D byłem na sprawdzaniu kompresji i niby ok ale ten mechan jakiś nie pewny, zamierzam jeszcze sprawdzić płyn chłodniczy czy nie ma w nim spalin
Awatar użytkownika
audicygaroavant
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-07-24, 21:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LKS

Post autor: audicygaroavant »

A moim zdaniem jedyny i podstawowy problem to to, że ktoś do mechanicznego wtrysku zaklada gaz i potem wystarczy, że gaz wystrzeli i jest już po ptokach. KRÓTKO i na temat. Miałem już kilka 2,3 na samej benzynie i nigdy nie było żadnych problemów.
Audi 100 C3 2.2T MC AVANT - NIE MA TO JAK "STARA POCZCIWA BABCIA"
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

U mnie zaczął chodzić nie na wszystkie gary jak założyłem mu nowy palec i kopułkę (takie z dolnej półki. Odpaliłem i jak zobaczyłem co się dzieje i wróciłem do starego palca i kopułki. Może coś wam się zaczyna dziać przy rozdzielaczu albo palcu?
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

daje to trochę do myślenia to co piszesz kolego LysyG :D skoro na nowych częściach zaczynają się problemy... faktycznie palca i kopułki jeszcze nie zmieniałem w tym samochodzie nie zaszkodzi spróbować, puki co nie nie obwiniałem za te niedomagania układu zapłonowego może czas to zmienić :ok:
Awatar użytkownika
audicygaroavant
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-07-24, 21:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LKS

Post autor: audicygaroavant »

Ja tak miałem już w swoim 2,3 na gazie, że codziennie rano niezależnie od pogody zapalał normalnie. Chwilę, może pół minuty chodził dobrze, potem zaczynał przerywać, szarpać nieraz strzelić i tak dopóki się nie zagrzał. Gdy otworzył się termostat to za chwilę jakby ręką odjął. Już myślałem, że mam nieszczelny układ chłodzenia- że coś cieknie, paruje i -że zaparowuje mi kopułka. Nie było tego problemu tylko w zimie przy większych mrozach. Wiosną tego roku wymieniłem cały zapłon: palec, kopułkę, przewody- wszystko beru, no i świece -denso-jednoelektrodowe. Od tamtej pory zapomniałem, że mam auto z mechanicznym wtryskiem na gazie.:-) jakby to kogoś interesowało to mam pudełka z części i mogę podać ich numery.
Ostatnio zmieniony 2014-09-29, 20:00 przez audicygaroavant, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C3 2.2T MC AVANT - NIE MA TO JAK "STARA POCZCIWA BABCIA"
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

o widzisz ale ja coś na allegro nie mogę znaleźć kopułki z tego BERU, no i puki nie sprawdze to zawsze będę też twierdził że mam przedmuch pod głowicą - za bardzo dymi aczkolwiek to kłeby pary a nie dymu miał tak może ktoś ?? :shock:
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Kopułek z beru nie polecam-kupiłem i 2 razy były uwalone(silnik nie wkręcał się powyżej 3tyś)
Sprawdzony zestaw palec,kopułka bosch przewody i świece NGK i nie żadne do lpg tylko zwykłe dwu elektrodowe dedykowane do naszych AAR-ów.
Awatar użytkownika
audicygaroavant
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-07-24, 21:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LKS

Post autor: audicygaroavant »

Ja stanowczo odradzam przewody z JANMORA. Kupiłem kiedyś najdroższe i ponoć ich najlepsze do pięciu garnków za prawie 180 zł i co? Gorsze niż te stare z auta. W nocy pod maską niebiesko.
Ostatnio zmieniony 2014-09-30, 08:27 przez audicygaroavant, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C3 2.2T MC AVANT - NIE MA TO JAK "STARA POCZCIWA BABCIA"
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Co do dymienia na biało to u mnie ostatnio dokładnie to samo - z rana potrafi przykopcić parą. Co prawda w lecie, gdy było ciepło nic takiego nie występowało. Ale jest to raczej normalne, bo po nocy sporo wilgoci w wydechu zostaje. W drugim aucie mam to samo, więc ja bym raczej się tym nie przejmował. Płynu chłodniczego Ci chyba nie ubywa?
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

trochę ubywa, i kopci nawet jak jest rozgrzany na 90" :roll: - byłem dziś u mechanika test płynu wyszedł negatywnie :evil:
Ostatnio zmieniony 2014-10-06, 14:05 przez cycu132, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

No to grubsza sprawa... czeka cię w takim razie wymiana uszczelki pod głowicą :-/

PS. Na czym polega ten test, bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę :mrgreen: ?
Ostatnio zmieniony 2014-10-06, 23:32 przez deep, łącznie zmieniany 3 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

założył na szyjke zbiorniczka wyrównawczego taką jakby przezroczystą strzykawe na szczelnej końcówce i w niej był niebieski płyn potem trzymał silnik dłuższą chwile tak na 2,5tys żeby się zagrzał i niebieski płyn w strzykawie powoli zmieniał kolor na zielony co oznacza zawartość CO2 w płynie chłodniczym :oops:
zaczynam już szukać uszczelki i pewnie pierścienie zarzucę bo na remont głowicy to mnie nie stać w tej chwili :-x ale zrobie przynajmniej na tyle ile mnie stać, jak się pytałem mechanów to jaden 400 drugi 500 by chciał za samą robotę :mrgreen: także grzecznie im dziękuje wole sam podźwignąć mój krzyż :ok:

ps
Własnie, kolego deep wspominałeś że występuje u ciebie parowanie z tłumika na zimnym silniku, towarzyszy temu także plucie ktoplami wody z tłumika ???
Ostatnio zmieniony 2014-10-07, 19:08 przez cycu132, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”