[100-2.3 AAR] silnik przerywa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[100-2.3 AAR] silnik przerywa

Post autor: Setka123 »

Witam wszystkich miłośników Audi !!!W marcu tego roku zakupiłem Audi 100 c4 .2.3 benzyna ,1991rok produkcji ,auto nigdy nie było gazowane i gazu nie posiada od razu dodam.Wszystko było ok silnik pracował idealnie ,palił na dotyk ,jedynie przy dępnięciu w podłogę gazu potrafił czasami ale nie zawsze się dławić ,ale ja nogi ciężkiej nie mam więc jeździłem bezproblemowo.Aż do momentu około miesiąc temu kiedy to wracając z małej trasy zaczął mi szarpać na każdym biegu.Musiałem delikatnie jechać na czwórce żeby dojechać do domu.
Z odpaleniem mimo wszystko nie było problemu ,jedynie praca pozostawiała wiele do życzenia.
Zaprowadziłem na warsztat ,gościu wymienił od razu pompe paliwa ,bo stara podobno miała tylko 3.5 bara a nowa już 6 barów czyli tyle ile trzeba.Nic to jednak nie dało ,mało tego auto nie chciało po jego grzebaniu się w ogóle odpalić.Wróciłem z tego warsztatu pod dom na holu co jest rzeczą kuriozalną ale tak było.
Teraz auto stoi u innego mechanika już prawie tydzień i trudno powiedzieć jakie są postępy ,poprzedni okazał się partaczem ,ten u którego teraz jest auto jest inżynierem mechatronikiem ,na pierwszy rzut oka wydał się kumaty ale czas który upływa zaczyna robić podejrzenia.
Powiedział przez telefon że już auto pali tylko po nagrzaniu się przerywa i że będzie dalej kolejno patrzał i szukał przyczyny ,wymienił już świece ,przewody idące od kopułki ,rozdzielacz cały lub jakieś jego części ,przynajmniej widać że gościu coś robi a nie tak jak tamten od którego wróciłem na holu który powiedział z resztą że nie zna się zbytnio na mechanicznym wtrysku ,kasy za wymianę pompy paliwowej nie wziął na szczęście.
Proszę zatem o jakieś porady co to może być za przyczyna ,tak się cieszyłem z tego auta ,że ma komfort ,całkiem dobrze przyspiesza a tu taki zonk.
Ostatnio zmieniony 2014-08-24, 15:38 przez Setka123, łącznie zmieniany 1 raz.
duo
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2013-09-03, 19:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: duo »

wg mnie przyczyny trzeba szukac w zasilaniu paliwem czyli rozdzielacz i jego osprzęt.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

pomoże mi ktoś w sprawie mojego audi jaka może być przyczyna ,jutro ide do mechanika to może go naprowadze jakoś
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

zdecydowałem się na zmianę wtrysku na elektroniczny bo dostałem bubel z allegro za 350zł po strzale po gazie i nic z tego wszystkiego dalej nie będzie.
Koszt zmiany wyniesie mnie 1000zł z częściami ,już z Niemiec gość który będzie to robił zamówił gniazdo rozdzielacza a reszte części ma.
Co myślicie o tej przeróbce ,czy jest bardziej trwała od tego felernego mechanicznego wtrysku ,bo to jest priorytet dla mnie żeby długo na tym pojeździć ,powiem wam szczerze ,że robie dlatego to bo uwielbiam to auto audi 100 mam do niego sentyment ,świetnie się prowadzi ,wcześniej miałem malucha ,dwa polonezy caro plus ,łade 2107 i dwa nissany primera p10 2.0 i audi jest najlepsze z tego całego zestawu.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Jeżeli uważasz, że warto to czemu nie?
Widziałem jakiś czas temu na olx ofertę kompletnego wtrysku elektronicznego do 2.3 za 500zł - gość w aukcji twierdził, że do aar podejdzie bez problemu. W każdym razie tematu nie zgłębiałem :)
Ale powiem Ci, że ke-jetronic nie jest taki zły jak go wszyscy malują :)
Ogólnie jest prosty do ogarnięcia i jak masz trochę czasu i zapału powinno udać Ci się go postawić na nogi.
Osobiście sam miałem spore problemy z tym silnikiem i mimo, iż w mechanice byłem kompletnie zielony, przy pomocy wujka google udało mi się go samemu ogarnąć tak, że aktualnie chodzi rewelacyjnie :) Dodatkowo powiem Ci, że nie ma co oddawać do mechaników, bo gówno zrobią, nawet i popsują a pieniądze wezmą... No chyba, że masz jakiś specjalistów od kjeta ale to już inna sprawa :P
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

a już innego wyboru nie mam ,przecież nie oddam auta na złom ,w tej chwili auto pracuje na tym rozdzielaczu co kupiłem fatalnie ,samo wkręca się na obroty .obroty falują ,mam nadzieje ,że po zmianie na elektroniczny wtrysk i dostrojenie wszystkiego na komputerze sprawi ,że auto będzie chodzić jak należy.
Mam pytanie co oprócz gniazda rozdzielacza mechanik który będzie mi to zmieniał musi jeszcze wymienić na inne ,jakie konkretnie części bo jestem ciekaw ?
Ja sam mam znikome pojęcie o mechanice ,wiec nic sam nie zrobie.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

A dawkę paliwa próbowałeś ustawiać imbusem 3? Warto byłoby spróbować.
W tym rozdzielaczu nie było czasami grzebane w potencjometrze? Sprawdź czy masz zalakowane śruby (powinny być zalane gumą). Potencjometr jak patrzysz od przodu auta jest po lewej stronie rozdzielacza paliwa, ten ze wtyczką 3-pinową. Miałem podobne objawy jak właśnie potencjometr źle ustawiłem :-P
Co do elektronicznego wtrysku to niestety nic Ci nie podpowiem - w ogóle się w tym nie orientuję ale sprawdź dział 4 cylindrówek, tam gościu robił u siebie wtrysk elektroniczny. Wiadomo graty będziesz musiał inne mieć ale może podpowie Ci co i jak :) Warto zapytać.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Sam nic nie będe ustawiał ,bo moge jedynie zaszkodzić ,ten rozdzielacz który jest obecnie jest złożony z dwóch rozdzielaczy, z tego co był w samochodzie i z tego co przyszedł z allegro ,dokładnie ten sześciokątny odlew jest z allegro a ten taki jakby lej jest z mojego starego ,bo ten co kupiłem używany był jak się okazało po strzale z gazu.
Samochód stał u mechanika prawie miesiąc czasu ,nawymieniał on kupe części na darmo ,bo stare podejrzewam były dobre ,wymienił świece ,przewody do świec ,przewody od kopułki ,sonde lambda ,czujni temperatury ,nic to nie dało ,samochód pracuje w tej chwili jak katastrofa a chodził jak go kupiłęm an początku marca świetnie.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Witam wszystkich ponownie ,moje Audi 100 2.3 już po przeróbce z kjetronic na wtrysk elektroniczny ,chodzi jak zegarek ,wkręca się pięknie na obroty ,trzyma wolne obroty jednak szarpie mi po odpuszczeniu gazu na dwójce i trójce ,na piątce nie szarpie jak odpuszcze ,mechanik który przerobił mi auto na wtrysk elektroniczny powiedział że trzeba wymienić dwie poduszki tylnie ławy ,a więc mam pytanie do was czy to będzie na pewno to.
Mam do niego zaufanie bo jest gość solidny ma 26 lat a zrobił w dwa dni ten wtrysk ,oprócz tego zrobił mi jeszcze hamulce z tyłu ,teraz hamuje moja setka świetnie .
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

Może być to :) Ja to właśnie wymieniałem i teraz jest gitara :) I ile Cię wyniosła zmiana? Sam graty zbierałeś czy on miał?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Zmiana kosztowała mnie 1000zł z częściami.
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

Też się nad tym zastanawiam, chociaż mi wtrysk chodzi jak trzeba :) Zawsze to gaz można normalny wrzucić :)
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

mam pewien jeszcze mały problem z moim audi ,otóż szarpie przy odpuszczeniu gazu na niskich biegach i to dosyć mocno ,mechanik który zrobił elektroniczny wtrysk mówi że to poduszki tylnej ławy do wymiany ,czy ma racje?ich koszt nie jest duży ale mimo wszystko postanowiłem się was zapytać żeby mieć jakieś rozeznanie.
jarus246
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2013-06-28, 23:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włodawa

Post autor: jarus246 »

Może być od tego, ale już jak masz mieniać to dorzuć i przednie. Koszt nie duży a robisz za raz
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Kurde miałem przez chwile deja vu. Niby post napisany przez ciebie wczoraj, a byłem pewien, że czytałem go już kiedyś... okazało się, że we wcześniejszym poście (napisanego miesiąc temu) też o tym pisałeś :D Swoją drogą minęło tyle czasu i nic z tym nie zrobiłeś? Nikt raczej przez internet Ci tego nie zdiagnozuje, bo może być to pincet różnych rzeczy. Najlepiej pojedź do innego mechanika i zobacz co on Ci powie albo zostaw u swojego i niech działa :ok:
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”