[100-2.3 AAR] Cieknące pompy oraz problem z wisko

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

[100-2.3 AAR] Cieknące pompy oraz problem z wisko

Post autor: deep »

Witam,
zauważyłem ostatnio kilka niewielkich wycieków w samochodzie no ale chciałbym to już za wczasu zrobić (w końcu chodzi tu o bezpieczeństwo).
1. Pompa Vaccum, leci w miejscu łączenia z blokiem silnika. Taka uszczelka wystarczy?:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... iowej.html
Czy lepiej dołożyć i kupić wzmocnioną drutem?:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -vw-1.html
2. Pompa wspomagania cieknie na łączeniu obudowy. Przeszukałem internet i nie mogę znaleźć nic na temat tej uszczelki. Jedynie znalazłem ją, w zestawie naprawczym, który swoją drogą kosztuje ~150zł ale i tak w owym sklepie "brak towaru". Może by spróbować uszczelki na zamówienie?
3. Zorientowałem się, że coś z moim wiskiem jest nie tak. Otóż jest cały czas zapięte na sztywno, na zimym silniku nie idzie zatrzymać wentylatora, a po dodaniu gazu pod maską rozpętuje się istny huragan. Przy wyłączonym silniku idzie wiskiem obrócić ale ciężko. Dostałem od gościa, drugie wisko ale z tego co widzę taka sama lipa co u mnie -dokładnie ten sam opór stawia przy obracaniu, tak więc nie wiem czy jest sens w ogóle się bawić w podmiankę, tylko od razu kupić nową? http://www.eautosklep.com.pl/visco-sprz ... 211,a.aspx
Da radę gdzieś taniej wyrwać?

PS. Z tego co pamiętam, skręcając maksymalnie kołami na postoju, pompa zaczynała buczeń/piszczeć (dokładnie nie pamiętam), a dodatkowo obroty silnika spadały. Mogło być to spowodowane tym wyciekiem, czy po prostu pompa wymięka już?
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 20:47 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

1.wystarczy ta z 1 linku
2.wymieniaj pompe.rowniez w zwiazku z przypisem na dole.
3.wymien visco na nowe.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Co do punktu nr 3, wisco ma się obracać z oporem, ale powinno się dać zatrzymać na zimnym. No i też jak masz huragan po dodaniu gazu to ewidentnie wiskoza do wymiany. Nic nie wydumasz.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

No wisko dmucha konkretnie ;) Świszczy prawie jak turbo nawet na zimnym :D
No ale jak mówisz, że ma być jakiś tam opór to spróbuję z tym drugim wiskiem - a nuż będzie dobre :ok:
Co do pompy wspomagania to co kupić? Używkę oryginalną, czy może jakąś tańszą podróbę. Póki co niestety mam dużo innych wydatków i nie stać mnie na wydanie 500+ za nówkę oryginalną :-/ Ty Butter nie miałbyś jakiejś sprawnej w dobrych pieniądzach? Bo z allegro to pewnie ruletka jest...

PS. Widziałem na forum BMW, że wiskozy naprawiają - ale tylko w przypadku gdy jest non stop odpięte :P Szkoda, że nie ma takiego triku gdy jest zapięte...
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 22:02 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

deep pisze:No ale jak mówisz, że ma być jakiś tam opór to spróbuję z tym drugim wiskiem - a nuż będzie dobre :ok:
Spróbuj, może okaże się dobre, bo opór ma być.
deep pisze:Co do pompy wspomagania to co kupić? Używkę oryginalną, czy może jakąś tańszą podróbę.
Szczerze to polecam ori używkę, te zamienniki to szajs niesamowity podobno.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

No właśnie też tak słyszałem. Niestety oryginalnych nówek cena jest mocno zaporowa :-?
Ori używkę chętnie bym przygarnął ale z jakiegoś pewnego źródła. Zadzwonię do gościa od którego klimę brałem - może będzie miał jakąś sprawną ;-)

PS. A co z wiatrakiem elektrycznym ? Da radę jakoś łożysko wymienić, bo u mnie dosyć mocno chrobocze? Za Ori nówkę też trzeba solidnie zapłacić... Znalazłem na stronie gdzie, biorę wisko, taki wentylator firmy Hart dosyć tanio. Pewnie jakiś szit ?
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 22:14 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

czytaj pw.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

deep pisze:taki wentylator firmy Hart dosyć tanio. Pewnie jakiś szit ?
Z daleka od tego złomstwa.. Bo będziesz żałował ;-)
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

A i jeszcze mam jedno pytanie panowie.
Zaraz po kupnie samochodu, zapitalałem do roboty jak szalony (tak, tak - zaspałem :P) i dosłownie na ostatnim skrzyżowaniu podczas mocnego hamowania, nagle straciłem hamulce. Oczywiście nie udało mi się zatrzymać i przeleciałem skrzyżowanie odmawiając zdrowaśkę... Szczęście takie, że nikt akurat nie jechał. Z tego co pamiętam, po prostu nagle auto przestało hamować, a pedał zrobił się chyba dużo miękkszy (albo to ja ze strachu tak go wciskałem :P). Po wyjściu z auta czuć było spalenizną, i od tarcz buchał żar. Pomyślałem, że pewnie płyn stary i się zagotował, tak więc od razu stary płyn out, płukanie i napełnianie nowym. Brałem pod uwagę również zacinające się tłoczki, ale podczas normalnej jazdy problemów nie było, no i sprawdzałem też na minimalnym pochyleniu - auto stacza się bezproblemowo.
Po wymianie, co prawda nie miałem już tak dramatycznych przygód (bo tylko raz zdarzyło mi się taki rajd zrobić) ale nieraz miałem wrażenie, że auto przy bardziej dynamicznej jeździe traciło lekko moc hamowania. Po wyjściu z auta również czuć było zapach spalenizny...
Ten typ tak ma czy coś siedzi u mnie? Może mieć to związek z nieszczelnością przy pompie vaccum?
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 22:40 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zmien klocki..po spaleniu masz je zporcelanowane..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Ogólnie przy normalniej jeździe hamulce bardzo dobrze hamują, tylko po dłuższej bardzo dynamicznej jeździe robią się cyrki... Jaki jest powód tego, że tak się grzeją? Założę nowe i zaraz też je popalę :P
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 22:47 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zaloz na przod wentyle..to pozwoli troche zbic temperature..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Udało mi się już tą uszczelkę od pompy vaccum dorwać.

PS. Uszczelka wymieniona mam nadzieję, że ciec nie będzie :)
Ostatnio zmieniony 2014-10-16, 21:03 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”