[100-2.6 ABC] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

[100-2.6 ABC] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Post autor: tomasz84 »

Zaczyna mi coraz mocniej lecieć olej z tyłu silnika z lewej jak i z prawej strony.
Jaką kupić uszczelkę ori czy polecacie jakąś inną firmę?
I jakim momentem dociągnąć śruby pokrywy?
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Pokrywy zaworów dokręcasz momentem 10 N-m.

Ori uszczelka to koszt około 50zł za szt. Victor Reinz, Erling polecam jako zamienniki. Moja rada: dobrze odtłuść powierzchnie styku i dodatkowo przetrzyj je delikatnie sylikonem- niewiele roboty a masz pewność, że na załamaniach/rożkach będą szczelne.

O ile to uszczelka pod pokrywą zaworów, często chodzi o walniętą uszczelkę deka pokrywy korbowodu (między cylindrami) albo uszczelkę pod głowicą.
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:50 przez mietek69, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Poświeć sobie latarką czy nie masz świecącej strużki oleju nad uszczelką głowicy :shock: Sam przerabiałem temat wycieków, tutaj mój temat i fotki http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1610& ... 405a211024 - niestety u mnie okazało się, że głowice do roboty, ale życzę Ci żeby to była jedynie uszczelka pod deklem skrzyni korbowej - ok 36 zł w ASO i ok godzina roboty dla "amatora".
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

ma świecącą stróżkę ale z tego co widzę to jej początek jest z pod uszczelki pokrywy zaworów z prawej mocniej z lewej słabiej
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

przemoprzem, Jak wyglada wymiana uszczeli wałka na lewej głowicy stojac przy zdesiu? Co zdemontowac trzeba itd, bo mnie tez to czeka.. Odrazu pewnie bede wymieniał uszczelke pokrywy bo tez przecieka lekko, a wymieniana niedawno przy zrzucaniu głowicy jak szpilki wyrwało, pewnie zle dokrecona była..
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Eeee, takie pytania to już nie domnie :) Ja wziąłem się jedynie za uszczelkę dekla, resztę jak się okazało że to głowice leją olej to już mechanik robił wszystko. Nie pomogę niestety.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Nie ma problemu :ok: Pewnie filozofii wielkiej nie ma tam, odkręcić pokrywkę i wyciagnać uszczlniacz co wiecej moze tm byc :-P
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Szczerze - nie wiem. Ja grzebie trochę przy aucie, ale zawsze przed robota mam "pełne gazie obaw" czy czegoś nie spiepszę, albo siebie nie uszkodzę. W mondeo jak sworzeń wyciskałem brechą, to w swej głupocie mam teraz 1 cm nad okiem dwie blizny - sworzeń puścił, a brecha w ułamku sekund przy^%ała w mój łuk brwiowy :) Wczoraj wymieniałem filtr fazy ciekłej .... zapomniałem, że trzeba butlę zakręcić i wypalić LPG .... niezła chmura poszła jak zacząłem dekielek odkręcać.

W każdym razie - czy to uszczelniacz wałka, czy dekiel - "oczy zamykać" i do dzieła! Jak widzę czasem jak te łebki "na przyuczeniu" "naprawiają" te auta w warśtatach to masakra.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
dariox1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2011-07-01, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

Post autor: dariox1 »

Witam!
Ja niedawno robiłem uszczelkę pod głowicą (obie) i wymieniałem także uszczelki pod pokrywą zaworów i radzę każdemu kupić org, ponieważ nie są drogie a wiadomo że org dłużej posłuży.
Audi 100 C3 2.2 R5 ---> Audi A6 C4 2.6 V6 ---> Audi A6 C4 2.5 R5
Awatar użytkownika
Art385
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 83
Rejestracja: 2012-07-07, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Art385 »

Ja ma Victora Reinza i szczerze polecam :ok:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ponowie pytane kolegi odnośnie uszczelniacza na wałku rozrządu - dziś zauważyłem że mam wyciek spod obu przednich uszczelniaczy, na razie delikatne pocenie ale z tego co czytam to lepiej to zrobić zanim wywali olej przodem.

Jak się domyślam to dla mechanika będzie pryszcz, przy okazji wymiany zaworków w głowicy - zdejmie pokrywy, ściągnie pasek rozrządu, ściągnie koła zębate rozrządu i wymieni uszczelniacz.

Tylko teraz pytanie zasadnicze - rozrząd robiony - w tym uszczelniacze Corteco, pasek Gates Powergrip wymieniony ok 10 000 km temu - można pasek założyć raz jeszcze?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

przemoprzem, Można, tylko licz sie z tym że żywotność sie skróci i będzie trzeba go dużo wcześniej wywalić :ok: Ja swój 2 razy rozpinalem i pewnie po 30tys wyleci :-P
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

adriang92 pisze:Można, tylko licz sie z tym że żywotność sie skróci i będzie trzeba go dużo wcześniej wywalić
ważniejszy jest kierunek obrotu (ten sam co przed montażem)
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Witam
Nie było mnie tu parę lat. Nie mam już C4 ale mam A4B5 z ABC pod maską więc mam nadzieję , że nikt nie będzie miał za złe.
Zaczęło mi cięknąc z prawej pokrywy . Mam plastikowe . Kupiłem uszczelki Elringa dedykowane do plastikowych pokryw. Wyczyściłem, odtłuściłem , założyłem bez silikonu, dokręciłem 10 Nm i zaczęło lać się dużo bardziej :shock: Znowu wyczyściłem, nałożyłem silikonu Reinza . Dalej się leje. Dodam , że na pewno cieknie z pokryw, nie spod głowic bo to jestem w stanie zobaczyć od spodu. Czy ktoś miał taki problem. Uszczelki Reinza wydają się jakby za grube i może one zamiast siadać odkształcają pokrywę ? Hmmm ?
Druga sprawa : czy pokrywy plastikowe i aluminiowe są zamienne i czy z aluminiowymi jest mniej problemu ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 354
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Pokryty są zamienne , możliwe ze masz odkształcone plastikowe i jak je kręcisz na 10 n to może być za mało
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”