[ABC] zapowietrza się.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

[ABC] zapowietrza się.

Post autor: Larix »

Witam
Mam następujący problem. Praktycznie po każdej jeździ węże są twarde, w zbiorniczku podniesiony poziom płynu a po odkręceniu odpowietrznika na magistrali za głowicami schodzi powietrze. Nagrzewnica nie grzeje lub leci letnie, czasami nie dogrzewa parownika (wpięty na trójnikach przed nagrzewnicą). Poza tym objawów uszczelki brak , temperatura stabilna, brak bąbelków czy oczek w płynie. Czy zapchana nagrzewnica może powodować zapowietrzanie ? No ale jak , którędy ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 309
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Sprawiać czy to nie jest uszczelka pod głowicą. Nie kopci na biało? Nie ma problemu z rozruchem na zimnym?
Plus
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2024-01-15, 03:57
Imię: Arek
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Płeć:

Post autor: Plus »

Sprawdzałeś czy termostat się otwiera ?
Po dłuższej jeździe dolny wąż od chłodnicy ciepły ?
U mnie objawy przypchanej nagrzewnicy były takie że oba węże do i z nagrzewnicy były gorące, a letnie/ciepłe powietrze leciało z kratek dopiero podczas jazdy powyżej 3000 rpm przez conajmniej 30 s.
Oczywiście też silnik 2.6 ABC lecz bez lpg.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”