[A6-2.6 ABC] Zalecany olej przez producenta

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

[A6-2.6 ABC] Zalecany olej przez producenta

Post autor: Piana_sta »

Na dniach mój wóz trafi do mechanika na zmianę rozrządu i wymianę oleju (10 tysi poszło jak tralala) do tej pory lany był Castrol Magnatec 10w40 zastanawiam się na wlaniem czegoś lepszego i chciałbym zapytać co polecicie bo ja mam znikomą wiedzę na ten temat. Samochód śmiga na LPG bez awaryjnie jak do tej pory!

P.S. A wiecie może jaki zalecany jest olej przez "producenta"?
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 20:25 przez Piana_sta, łącznie zmieniany 2 razy.
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Leję to co Ty. Też jestem ciekawy jakie będą propozycje.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nigdy nie ma przeciwwskazań, bez względu na wiek i przebieg, aby stosować olej najlepszej jakości czyli pełnego syntetyku, który wbrew ogólnej opinii sianej przez ciemnogród, nie rozszczelnia silnika i nie spowoduje jego uszkodzenia.
W/g zasady "był lany taki a taki, to nie wolno zmieniać bo silnik szlag trafi" co za bzdura :-D
Jest różnica dla olejów tylko w nowych dieslach ze względy na czułe DPFy.

Ja do takiego silnika wlałbym Motul, Valvoline, Mobil ale z cyferką 1 wszystkie tylko full syntetic np 0W-30, 5W-40 ew. 5W-50
Większość 10W-XX będzie półsyntetykami lub co najwyżej hydrokrakowanymi syntetykami które są gorsze od półsyntetyku. JA tak się nadziałem na Castrolu, kupiłem na allegro maił być pełen syntetyk a co się okazało to tylko HC-Syntetic czyli deczko lepszy od minerału-NIGDY więcej tego nie kupię!
Ostatnio zmieniony 2012-05-18, 20:25 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

J.A.G, Jak zawsze J.A.G. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jakieś propozycje syntetyku Mistrzu???
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Ja w kwetniu zmieniam na Xado 10W60 najprawdopodobniej :ok:
A przynajmniej coś z tej właśnie rodziny ;-)

http://xado.pl/oleje/syntetyczne-oleje- ... ally-sport
takie coś mam w planie ;)
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Gdzieś wyczytałem że do wielu benzynowych silników Audi poleca właśnie takie oleje 0W-30, 5W-50. W woli ścisłości to który lepszy 0W30 czy 5W50.
Ostatnio zmieniony 2012-02-03, 19:45 przez Piana_sta, łącznie zmieniany 2 razy.
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
garo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: TBB

Post autor: garo »

Ja bym był nawet za półsyntetykiem nie trzeba fulla ;-)
No to rodzaj jest różny i każdy sobie może wybrać co mu będzie odpowiadało. Ja powiem tylko tyle że jakiś czas laliśmy cały czas castrol, ale tych olei już odradzam, w jednym samochodzie zmieniliśmy na mobil 1 i była różnica w dynamice auta, czyli jest dużo lepszy niż castrol, nie wiem co się temu przyczyniło ale ma napewno lepsze właściwości. Moja jak i ojca C4 chodzi na mobil 1 2000 pół syntetyk i jest dobrze :ok:
A firmy jakie polecam to: Liqui Moly, Motul, Shell, Mobil :ok:
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Mi chodzi po głowie Motul, Valvoline albo Total z naciskiem na Motul bo sprawdzony a Total to z ciekawości bym zalał :-D
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Ja również niedługo stanę przed dylematem czy lać dalej 10w40 czy coś lepszego.
Nagadali mi znajomi że syntetyk jest rzadszy i konsumpcja oleju wzrośnie. Fakt czy mit?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

kornikbp pisze:Nagadali mi znajomi że syntetyk jest rzadszy i konsumpcja oleju wzrośnie. Fakt czy mit?
Najwyżej wypłucze nagary m.in z przypieczonych pierścieni, uwolni je i co najwyżej konsumpcja spadnie :-P
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

kornikbp, Podpinam się do pytania odnośnie konsumpcji!
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kornikbp pisze:Nagadali mi znajomi że syntetyk jest rzadszy i konsumpcja oleju wzrośnie. Fakt czy mit?
O właśnie takie bzdury mi chodziło :-P
Piana_sta, to co wspomniałeś poza Toalem, uważam go za przereklamowany jak Castrol. Liqui Moly jest też godny polecenia.
OW-30 dobry na zimę, zachowują swoją płynność do bardzo niskich temp
5W-40 dobry na lato ale mnie ma przeciwwskazań dla przeciętnych silników jeździć cały rok na 5W40 czy 0W-30.
Cyzio, 10W-60 to do sportów motorowych się nadaje. Wytrzymuje bardzo wysokie obciążenia mechaniczne i termiczne. Poza tym że jest drogi nie ma przeciwwskazań abyś taki wlał ale to w/g mnie przerost formy nad treścią. Osobiście taki 10W-60 Valvoline pełny syntetyk, powinienem do siebie lać i na wiosnę zmieniam z tego oszustwa Castrolowskiego. Z Castrola jeszcze te generacje EDGE przejdą ale wolę kilka zł dołożyć i taki VL lub Motul zalać.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

coprawda nieco inny silnik, ale u mnie wygląda to następująco: poprzedni właściciel jeździł na pełnym syntetyku. Przed zmianą oleju poszperałem w necie i zalałem do swojego Mobile 1 Peak Life 5W-50 Rally Formula. Przejechałem ok 7,5tys km i nie ubyło oleju na tyle bym poczuł potrzebę otworzenia tego dodatkowego litra który kupiłem na zapas. Jednym słowem, zużycie oleju minimalne. Myślę, że jak będę zmieniał olej to na ten sam. Na butelce którą mam przed sobą są następujące dopuszczenia: MB-Approval 229.3/229.1(to jak sądzę Mercedes) VW 501 01/505 00, Porsche A40 - jak dla mnie wystarczające informacje

Wg mnie pełny syntetyk jest rzadszy/płynniejszy, nawet ten który już swoje przepracował
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Mareek, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

J.A.G nie chodzi nawet o cenę.

Mimo wszystko ta Vka (ABC) się lubi wysoko wkręcać, poza tym jadąc na 4000 obr mamy tylko około 120km/h więc ona sama w sobie kręci się wysoko. Więc jest i deczko obciążona.
Wydaję mi się że ten olej będzie ok. Na razie jeżdżę na Orlen Platinum 10W40 ale jego by pasowało co 5 tyś zmieniać heheh.
Poza tym troszkę mi oleju ubywa - na miarce 2mm na ok 1500km... obstawiam właśnie przypieczone nagarem pierścionki.
Wleje syntetyk i niech te nagary wypłuka ;-)
Zdam relację w maju z przesiadki na syntetyk :ok:
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Mareek, po części prawda bo syntetyk 10W-XX nie będzie bardziej płynny niż półsyntetyk 10W-XX. Chodzi o to że syntetyki utrzymują swoją płynność i właściwości w skrajnych dla danej specyfikacji oleju warunkach.

Te klasyfikacje podane dla VW czy MB są o kant tyłka, bo są one wystawiane dla nowego/świeżego oleju, nikt nie bada z tych producentów (bo to bat na siebie kręcony) po jakim czasie/przepracowaniu ulegają one wyraźnemu pogorszeniu. Np olej X o rygorystycznej normie VW 505 czy innej może nawet po 500km już mieć dużo, dużo gorsze właściwości niż lepszy uszlachetniony minerał, więc z tym co na pisane na pudełku ostrożnie. Bardziej opinią i renomą się kierować (akurat Mobil1 jest jednym z lepszych a ten to właśnie pełny syntetyk)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”