[A6-2.6 ABC] Zalecany olej przez producenta
- Piana_sta
- Mechanik
- Posty: 167
- Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Limanowa
[A6-2.6 ABC] Zalecany olej przez producenta
Na dniach mój wóz trafi do mechanika na zmianę rozrządu i wymianę oleju (10 tysi poszło jak tralala) do tej pory lany był Castrol Magnatec 10w40 zastanawiam się na wlaniem czegoś lepszego i chciałbym zapytać co polecicie bo ja mam znikomą wiedzę na ten temat. Samochód śmiga na LPG bez awaryjnie jak do tej pory!
P.S. A wiecie może jaki zalecany jest olej przez "producenta"?
P.S. A wiecie może jaki zalecany jest olej przez "producenta"?
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 20:25 przez Piana_sta, łącznie zmieniany 2 razy.
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nigdy nie ma przeciwwskazań, bez względu na wiek i przebieg, aby stosować olej najlepszej jakości czyli pełnego syntetyku, który wbrew ogólnej opinii sianej przez ciemnogród, nie rozszczelnia silnika i nie spowoduje jego uszkodzenia.
W/g zasady "był lany taki a taki, to nie wolno zmieniać bo silnik szlag trafi" co za bzdura
Jest różnica dla olejów tylko w nowych dieslach ze względy na czułe DPFy.
Ja do takiego silnika wlałbym Motul, Valvoline, Mobil ale z cyferką 1 wszystkie tylko full syntetic np 0W-30, 5W-40 ew. 5W-50
Większość 10W-XX będzie półsyntetykami lub co najwyżej hydrokrakowanymi syntetykami które są gorsze od półsyntetyku. JA tak się nadziałem na Castrolu, kupiłem na allegro maił być pełen syntetyk a co się okazało to tylko HC-Syntetic czyli deczko lepszy od minerału-NIGDY więcej tego nie kupię!
W/g zasady "był lany taki a taki, to nie wolno zmieniać bo silnik szlag trafi" co za bzdura
Jest różnica dla olejów tylko w nowych dieslach ze względy na czułe DPFy.
Ja do takiego silnika wlałbym Motul, Valvoline, Mobil ale z cyferką 1 wszystkie tylko full syntetic np 0W-30, 5W-40 ew. 5W-50
Większość 10W-XX będzie półsyntetykami lub co najwyżej hydrokrakowanymi syntetykami które są gorsze od półsyntetyku. JA tak się nadziałem na Castrolu, kupiłem na allegro maił być pełen syntetyk a co się okazało to tylko HC-Syntetic czyli deczko lepszy od minerału-NIGDY więcej tego nie kupię!
Ostatnio zmieniony 2012-05-18, 20:25 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
Ja w kwetniu zmieniam na Xado 10W60 najprawdopodobniej
A przynajmniej coś z tej właśnie rodziny
http://xado.pl/oleje/syntetyczne-oleje- ... ally-sport
takie coś mam w planie
A przynajmniej coś z tej właśnie rodziny
http://xado.pl/oleje/syntetyczne-oleje- ... ally-sport
takie coś mam w planie
II V-ce Mister zlotu `13
- Piana_sta
- Mechanik
- Posty: 167
- Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Limanowa
Gdzieś wyczytałem że do wielu benzynowych silników Audi poleca właśnie takie oleje 0W-30, 5W-50. W woli ścisłości to który lepszy 0W30 czy 5W50.
Ostatnio zmieniony 2012-02-03, 19:45 przez Piana_sta, łącznie zmieniany 2 razy.
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
- garo
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: TBB
Ja bym był nawet za półsyntetykiem nie trzeba fulla
No to rodzaj jest różny i każdy sobie może wybrać co mu będzie odpowiadało. Ja powiem tylko tyle że jakiś czas laliśmy cały czas castrol, ale tych olei już odradzam, w jednym samochodzie zmieniliśmy na mobil 1 i była różnica w dynamice auta, czyli jest dużo lepszy niż castrol, nie wiem co się temu przyczyniło ale ma napewno lepsze właściwości. Moja jak i ojca C4 chodzi na mobil 1 2000 pół syntetyk i jest dobrze
A firmy jakie polecam to: Liqui Moly, Motul, Shell, Mobil
No to rodzaj jest różny i każdy sobie może wybrać co mu będzie odpowiadało. Ja powiem tylko tyle że jakiś czas laliśmy cały czas castrol, ale tych olei już odradzam, w jednym samochodzie zmieniliśmy na mobil 1 i była różnica w dynamice auta, czyli jest dużo lepszy niż castrol, nie wiem co się temu przyczyniło ale ma napewno lepsze właściwości. Moja jak i ojca C4 chodzi na mobil 1 2000 pół syntetyk i jest dobrze
A firmy jakie polecam to: Liqui Moly, Motul, Shell, Mobil
Moja OOOO http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=99
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Ja również niedługo stanę przed dylematem czy lać dalej 10w40 czy coś lepszego.
Nagadali mi znajomi że syntetyk jest rzadszy i konsumpcja oleju wzrośnie. Fakt czy mit?
Nagadali mi znajomi że syntetyk jest rzadszy i konsumpcja oleju wzrośnie. Fakt czy mit?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
O właśnie takie bzdury mi chodziłokornikbp pisze:Nagadali mi znajomi że syntetyk jest rzadszy i konsumpcja oleju wzrośnie. Fakt czy mit?
Piana_sta, to co wspomniałeś poza Toalem, uważam go za przereklamowany jak Castrol. Liqui Moly jest też godny polecenia.
OW-30 dobry na zimę, zachowują swoją płynność do bardzo niskich temp
5W-40 dobry na lato ale mnie ma przeciwwskazań dla przeciętnych silników jeździć cały rok na 5W40 czy 0W-30.
Cyzio, 10W-60 to do sportów motorowych się nadaje. Wytrzymuje bardzo wysokie obciążenia mechaniczne i termiczne. Poza tym że jest drogi nie ma przeciwwskazań abyś taki wlał ale to w/g mnie przerost formy nad treścią. Osobiście taki 10W-60 Valvoline pełny syntetyk, powinienem do siebie lać i na wiosnę zmieniam z tego oszustwa Castrolowskiego. Z Castrola jeszcze te generacje EDGE przejdą ale wolę kilka zł dołożyć i taki VL lub Motul zalać.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
coprawda nieco inny silnik, ale u mnie wygląda to następująco: poprzedni właściciel jeździł na pełnym syntetyku. Przed zmianą oleju poszperałem w necie i zalałem do swojego Mobile 1 Peak Life 5W-50 Rally Formula. Przejechałem ok 7,5tys km i nie ubyło oleju na tyle bym poczuł potrzebę otworzenia tego dodatkowego litra który kupiłem na zapas. Jednym słowem, zużycie oleju minimalne. Myślę, że jak będę zmieniał olej to na ten sam. Na butelce którą mam przed sobą są następujące dopuszczenia: MB-Approval 229.3/229.1(to jak sądzę Mercedes) VW 501 01/505 00, Porsche A40 - jak dla mnie wystarczające informacje
Wg mnie pełny syntetyk jest rzadszy/płynniejszy, nawet ten który już swoje przepracował
Wg mnie pełny syntetyk jest rzadszy/płynniejszy, nawet ten który już swoje przepracował
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Mareek, łącznie zmieniany 3 razy.
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
J.A.G nie chodzi nawet o cenę.
Mimo wszystko ta Vka (ABC) się lubi wysoko wkręcać, poza tym jadąc na 4000 obr mamy tylko około 120km/h więc ona sama w sobie kręci się wysoko. Więc jest i deczko obciążona.
Wydaję mi się że ten olej będzie ok. Na razie jeżdżę na Orlen Platinum 10W40 ale jego by pasowało co 5 tyś zmieniać heheh.
Poza tym troszkę mi oleju ubywa - na miarce 2mm na ok 1500km... obstawiam właśnie przypieczone nagarem pierścionki.
Wleje syntetyk i niech te nagary wypłuka
Zdam relację w maju z przesiadki na syntetyk
Mimo wszystko ta Vka (ABC) się lubi wysoko wkręcać, poza tym jadąc na 4000 obr mamy tylko około 120km/h więc ona sama w sobie kręci się wysoko. Więc jest i deczko obciążona.
Wydaję mi się że ten olej będzie ok. Na razie jeżdżę na Orlen Platinum 10W40 ale jego by pasowało co 5 tyś zmieniać heheh.
Poza tym troszkę mi oleju ubywa - na miarce 2mm na ok 1500km... obstawiam właśnie przypieczone nagarem pierścionki.
Wleje syntetyk i niech te nagary wypłuka
Zdam relację w maju z przesiadki na syntetyk
II V-ce Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Mareek, po części prawda bo syntetyk 10W-XX nie będzie bardziej płynny niż półsyntetyk 10W-XX. Chodzi o to że syntetyki utrzymują swoją płynność i właściwości w skrajnych dla danej specyfikacji oleju warunkach.
Te klasyfikacje podane dla VW czy MB są o kant tyłka, bo są one wystawiane dla nowego/świeżego oleju, nikt nie bada z tych producentów (bo to bat na siebie kręcony) po jakim czasie/przepracowaniu ulegają one wyraźnemu pogorszeniu. Np olej X o rygorystycznej normie VW 505 czy innej może nawet po 500km już mieć dużo, dużo gorsze właściwości niż lepszy uszlachetniony minerał, więc z tym co na pisane na pudełku ostrożnie. Bardziej opinią i renomą się kierować (akurat Mobil1 jest jednym z lepszych a ten to właśnie pełny syntetyk)
Te klasyfikacje podane dla VW czy MB są o kant tyłka, bo są one wystawiane dla nowego/świeżego oleju, nikt nie bada z tych producentów (bo to bat na siebie kręcony) po jakim czasie/przepracowaniu ulegają one wyraźnemu pogorszeniu. Np olej X o rygorystycznej normie VW 505 czy innej może nawet po 500km już mieć dużo, dużo gorsze właściwości niż lepszy uszlachetniony minerał, więc z tym co na pisane na pudełku ostrożnie. Bardziej opinią i renomą się kierować (akurat Mobil1 jest jednym z lepszych a ten to właśnie pełny syntetyk)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13